Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä valittava köyhä! Lue tarina "jääpojasta" ja HÄPEÄ valitustasi!

Vierailija
22.01.2018 |

Että pistää niin vihaksi nämä suomalaiset valittajat.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005534525.html

Tarina on osoitus, että köyhistä oloista voi kovin ponnistuksin päästä parempiin oloihin. Suomalaisen systeemi palkitsee kuitenkin laiskureita antamalla silakalla suuhun ilman ponnisteluita. Hävettää, itse en kehtaisi.

Sirkka-mummo, 77 v, etelä-Helsinki

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa ottamasta tunteella ja tosissanne!

Lukekaa se linkki ja ajatelkaa!

Siis niin kankea provokaatio tönkkösuolattuine silakoineen ettei mitään rajaa!

Vierailija
22/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen, että luet tarkemmin vastaukset.

Provo on kaikille ilmiselvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häpeä Sirkka kirjoitti:

Eli kun Kiinassa on köyhyyttä, on ihan ok, että Suomesa on satojatuhansia köyhyysrajalla ja sen alla eläviä henkilöitä? Just! On sairaseläkeläisiä, vammaisia, vanhuksia, työttömiä jotka eivät pysty tuosta vaan ponnistamaan eteenpäin kovalla työllä, samalla hridän elinolojaan heikennetään jatkuvasti. Tämä on mielestäsi ok?

Mitäs eivät ponnistelleet ollessaan terveitä ja nuoria. Jokaiselle ansioidensa ja kykyjensä mukaan. Jos ei koskaan elämänsä aikana OIKEASTI ponnistele, miksi sellaista pitäisi palkita? Suomalainen yhteiskunta antaa katon pään päälle, lämmön torppaan ja silakan suuhun. Ja silti valitetaan. Häpeä. Sanalla sanoen. Häpeä.

Suomessakin on paljon ihmisiä, jotka eivät ole koskaan olleet terveitä ja opiskelu- ja työkykyisiä edes nuorena. Sinun on varmasti vaikea sitä käsittää. Sinä taas kuulut ikäsi puolesta siihen ikäluokkaan, joka on saanut nauttia täystyöllisyydestä, runsaista eduista ja etuisuuksista, pienestä valtionvelasta, erinomaisesta terveydenhuollosta ja koulutuksesta ym. adioista mitä nyky-Suomesa ei enää ole.

T. Nro 3

Ystävät hyvät, itse olen tehnyt kovasti töitä ansaitakseni levollisen vanhuuden. Miten on sinun laitasi, ystäväiseni, joka suu auki mollottaen valitat? Oletko tehnyt työtä kuin työtä vai ylenkatsonut sitä ja tyytynyt tukilaiseksi. Sellaista en voi hyväksyä vaikka lämmin ihminen olenkin. Ottakaa työ, mikä tahansa ja kiivetkää tikapuita, askel kerrallaan. Jonain päivänä te olette johtaja. Mutta vain jos ponnistelette. 

Sen ymmärrän, että jollain voi olla syöpä lapsena ja hän kuolee nuorena pois. Jos kuitenkin elää yli 18 v, herää kysymys. Eikö voi jotain tehdä? Vastaus on usein, että kyllä voi. Ei pidä antaa sairauksien määrätä koko elämää vaan on asetettuva sen yläpuolelle. On varmasti tietysti kipuja, ehkä pahojakin, mutta aina voi jotain tehdä. Halonhakkuuta, lumenluontia, metsäsavottaa, käpytalkoita, kyllä näitä riittää. Jos jalat ei kanna, voi vaikka suunnitella WWW-sivuja jne.

Vierailija
24/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häpeä Sirkka kirjoitti:

Eli kun Kiinassa on köyhyyttä, on ihan ok, että Suomesa on satojatuhansia köyhyysrajalla ja sen alla eläviä henkilöitä? Just! On sairaseläkeläisiä, vammaisia, vanhuksia, työttömiä jotka eivät pysty tuosta vaan ponnistamaan eteenpäin kovalla työllä, samalla hridän elinolojaan heikennetään jatkuvasti. Tämä on mielestäsi ok?

Mitäs eivät ponnistelleet ollessaan terveitä ja nuoria. Jokaiselle ansioidensa ja kykyjensä mukaan. Jos ei koskaan elämänsä aikana OIKEASTI ponnistele, miksi sellaista pitäisi palkita? Suomalainen yhteiskunta antaa katon pään päälle, lämmön torppaan ja silakan suuhun. Ja silti valitetaan. Häpeä. Sanalla sanoen. Häpeä.

Etkö ymmärrä, että esim. paha olo estää monien ponnistelut? Kaikilla pitäisi olla oikeus voida elää ilman pahoinvointia, ja sinun tulisi AUTTAA muita siinä? Sinulla vaikuttaisi itselläsi olevan kuitenkin niin paha olla, että älä kuitenkaan vaivaudu, vaan levitä pahaa oloasi muille, sehän heitä auttaakin.

t.kristallikissa

Olenkos paljon hölmömpää pitkän elämäni aikana kuullut kuin tuo? Ihmiset ovat juuri niin onnellisia kuin päättävät olla.

Voisiko tuon nimimerkin vaihtaa vähän enemmän vastaamaan todellisuutta? Olen itse sen verran vanha, että tunnistan feikit.

Vierailija
25/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen, että luet tarkemmin vastaukset.

Provo on kaikille ilmiselvä.

Olen uusi täällä. Oliko tämä joku sisäpiirivitsi?

Joskus vain pelottaa ihmisten "paatoksellisuus".

Vierailija
26/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarina on hyvä esimerkki kun vanhempi muuttaa työn perässä.

Ehkä koulu tarjoaa päivän ruuan. Ruualla Afrikassakin saadaan köyhät lapset kouluun. Muuten he joutuisivat töihin, mutta ruoka on perheelle suuri etu ja siksi lapset kannattaa lähettää kouluun.

Vierailija
27/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen uusin trolli, Sirkka-mummo. Eikö ihan oikeasti mitään parempaa irronnut, torkkupeitto-Juhana & co?

Vierailija
28/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeako tuollainen 'uutisankka' oikeastaan  olisi muutamalla, riittävän uskottavasti lavastetulla (ja vaikka vähän maskeeratulla) kuvaotoksella vain, tehdä ja pistää sitten  tulos nettiin menemään ?

En minä nyt välttämättä ainakaan ihan kaikkea usko pelkästään sillä perusteella, että 'uutinen' tulee peräti Kiinasta.

Osattiinhan siellä valehdella propagandamielessä yleisesti ja taitavasti jo Maon aikaan.

Kommunistinenhan se Kiinan hallinto on periaatteessa vieläkin.

Eikö Sirkka-mummo nyt sitä muista ?

Vierailija
29/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen uusin trolli, Sirkka-mummo. Eikö ihan oikeasti mitään parempaa irronnut, torkkupeitto-Juhana & co?

Mä oon se uusi täällä, enkä siis osaa arvioida provojen kökkyyttä yleensä, mutta kyllä tuo Sirkka-mummo on jo niin surkea, ettei edes Suomen Kommunistinen Työväenpuolue hyväksyisi moista false flagia yleiseksi kokkareideologiaksi.

Yleensä oon Yliksellä ja nään nää överit yleensä "ironiana".

Kuis täällä?

Vierailija
30/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häpeä Sirkka kirjoitti:

Etkö ymmärrä, että esim. paha olo estää monien ponnistelut? Kaikilla pitäisi olla oikeus voida elää ilman pahoinvointia, ja sinun tulisi AUTTAA muita siinä? Sinulla vaikuttaisi itselläsi olevan kuitenkin niin paha olla, että älä kuitenkaan vaivaudu, vaan levitä pahaa oloasi muille, sehän heitä auttaakin.

t.kristallikissa

Olenkos paljon hölmömpää pitkän elämäni aikana kuullut kuin tuo? Ihmiset ovat juuri niin onnellisia kuin päättävät olla.

Voisiko tuon nimimerkin vaihtaa vähän enemmän vastaamaan todellisuutta? Olen itse sen verran vanha, että tunnistan feikit.

Totta puhut ja nimenomaan tuosta näytteestä sen myös oikein- Näkee. Kukaan,oikeasti tuonikäinen nainen ei kirjoittaisi, eikä puhuisi noilla sanakäänteillä itsestään omaan 'pitkään elämäänsä' viitaten.

Mutta jospa kirjoittaja ei olekaan tuonikäinen, eikä nainen yhtään sen enempää, vaan työttömiä tuon itselleen kehittämän nimimerkin...

(...turvin tai suojassa )

...haukkumisen halunsa kohteena käyttävä, joku  typerä teini-jonne, joka haluaa vain saada suosiota ja 'ansioitua hyvänä työttömienhaukkujana täällä .

Hävetköön vaan itseään ja tuota tyhmää suosionkalastustemppuaan itsetuntonsa pönkittämiseksi palstan avulla.

Vierailija
31/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhana palstailee tänään Sirkka mummona. 😂😂

Vierailija
32/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirkka kuule, minä, Marja, 56, työtön, odotan suu auki, että heität silakkaa suuhuni. Kyllä maistuisi.

Vierailija
33/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häpeä Sirkka kirjoitti:

Suomessakin on paljon ihmisiä, jotka eivät ole koskaan olleet terveitä ja opiskelu- ja työkykyisiä edes nuorena. Sinun on varmasti vaikea sitä käsittää. Sinä taas kuulut ikäsi puolesta siihen ikäluokkaan, joka on saanut nauttia täystyöllisyydestä, runsaista eduista ja etuisuuksista, pienestä valtionvelasta, erinomaisesta terveydenhuollosta ja koulutuksesta ym. adioista mitä nyky-Suomesa ei enää ole.

T. Nro 3

Ystävät hyvät, itse olen tehnyt kovasti töitä ansaitakseni levollisen vanhuuden. Miten on sinun laitasi, ystäväiseni, joka suu auki mollottaen valitat? Oletko tehnyt työtä kuin työtä vai ylenkatsonut sitä ja tyytynyt tukilaiseksi. Sellaista en voi hyväksyä vaikka lämmin ihminen olenkin. Ottakaa työ, mikä tahansa ja kiivetkää tikapuita, askel kerrallaan. Jonain päivänä te olette johtaja. Mutta vain jos ponnistelette. 

Sen ymmärrän, että jollain voi olla syöpä lapsena ja hän kuolee nuorena pois. Jos kuitenkin elää yli 18 v, herää kysymys. Eikö voi jotain tehdä? Vastaus on usein, että kyllä voi. Ei pidä antaa sairauksien määrätä koko elämää vaan on asetettuva sen yläpuolelle. On varmasti tietysti kipuja, ehkä pahojakin, mutta aina voi jotain tehdä. Halonhakkuuta, lumenluontia, metsäsavottaa, käpytalkoita, kyllä näitä riittää. Jos jalat ei kanna, voi vaikka suunnitella WWW-sivuja jne.

Vai että oikein 'metsäsavottaa' ...

Tiedätkö mitä ne savotat oikeasti olivat ja mitä niissä asuneet tekivät ?

Ne olivat ne uittomiesten asumis-ja majoitustilat ruokaloineen ja kokkeineen ja yleensä kaikki vielä jossain vesireittien varsilla (yleensä pohjois-Suomessa) niitä nimitettiin savottakämpiksi ja niissä asuvia työmiehiä kansanomaisesti 'tukkijätkiksi'.

Kalle Päätalo kertoi niistä kirjoissaan ja muistelmissaan paljonkin.

Puu oli sieltä matkalla teollisuuslaitoksiin ja savottamiehet sahasivat niille raaka-ainetta ja materiaalia, eli tekivät 'ropsia' ja tukkipuita uittoon.

Viimeiset savotat loppuivat Suomesta  joskus 1950-luvulla.

Vierailija
34/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän luokka oli täynnä jääpoikia ja -tyttöjä 80-luvulla. Ope sitten kyllä pakotti pipot välitunneilla , mutta koulumatkat olin jäätyttö

Vierailija
36/36 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirkka puhuu taas asiaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän