Pelasta Vaasan kissatalo!
Hei av-mammat ja muutkin! Vaasan kissatalo on erittäin huonossa kunnossa ja kaipaa apuanne. Jo pienikin lahjoitus auttaa. Jos olet myötätuntoinen kissoja kohtaan, niin auta heitä :) Alhaalla lahjoituslinkki ja heidän kotisivunsa, josta löytyy lisätietoa. Kiitos.
"Tule mukaan pelastustalkoisiin varmistamaan Vaasan Kissatalon tulevaisuus! Vaasan kodittomien kissojen ystävät ry. on auttanut hädänalaisia kissoja jo 25v ajan. Kuitenkin nykyisen Kissatalon kunto on hälyttävä, eikä Kissatalo voi enää toimia ilman mittavaa remonttia tai uuden toimitilan hankkimista. Kevään pentutulvasta, kahden talon vuokrista sekä tarvittavista remonteista ei yhdistys pysty ilman joukkorahoitusta selviämään, joten tarvitsemme juuri sinun apuasi turvaamaan Kissatalon ja sen monien asukkaiden tulevaisuuden!"
https://mesenaatti.me/campaign/?id=791#single/view
http://vaasankissatalo.fi/
Kommentit (314)
Vierailija kirjoitti:
Saataisko 20t täyteen tänään?
Nyt rikkoutui 20t raja! Mahtavaa!
Huimaa, uusi talo näyttää jo todennäköiseltä. Moni, ml minä aikoo laittaa vielä helmikuun tilistä lisää ja monellahan on tässä kuussakin tilipäivä vasta viimeinen päivä. Eikä kannata vähätellä, jos pystyy sen kympin laittamaan. Sadasta kympistä tulee tonni. Ja huomatkaa, että jos ei todella yhtään laittaa, mutta asut Vaasassa kohtuullisen matkan päässä niin tulkaa ihmeessä avointen ovien aikaan leikittämään kissoja, erityisesti yläkertaan! Sekin on vapaaehtoistyötä ja tärkeä apu sekin. Ei kannata ujostella ja ekalla kerralla kannattaa pyytää vapaaehtoisilta apua, jos jännittää. Voit rohkeasti kysyä, että saatko auttaa ja mitä voit tehdä, hommaa löytyy aina. T. joskus satunnaisesti autellut.
43 lisää, että tuo on yksi harvoja kohteista, missä annettu tuki menee 100 % sinne missä on tarkoitettu, eli kissoille. Siellä ei ole ensimmäistäkään palkattua tekijää. Päivätyöntekijät on työkkäristä, muut tekee vapaa-ajalla ja osa työn tai opiskelun ohessa, osa on jo eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä? Kissatalo on kollikissan kusenheiton päässä yliopistolta Palosaarella. Tontista saisi hyvät rahat. Laihialta, Mustasaarelta ja muista lähikunnista saisi huomattavasti edullisemmin paremmat tilat kateille halvemmalla.
Ja se haju... Huh, huh.
Voin lahjoittaa rasian tulitikkuja kissatalon ylläpitoon.
Jos talo siirtyy kymmenien kilometrien päähän, jää myös moni aktiivinen vapaaehtoinen pois. Ehkä noista kunnista tulisi lisää, mutta tuskin tarpeeksi, kun nytkin on vapaaehtoisista ajoittain pulaa. Lisäksi avoimiin oviin ei tule ihmisiä ja kissoja ei välttämättä saada lähtemään niin paljon. Vaikka osa hakee kissoja satojen kilometrien päästä, osalle se 25 km on silti jo liian pitkä matka. Talo pitää siivota päivittäin arkeana ja pyhänä, jouluna ja juhannuksena ja myös iltavuoroja tehdään. Harva jaksaa lähteä tekemään iltavuoroa oman työpäivän päälle enää kovin kauaksi.
Lupava alku! Toivon että lahjoituksien tahti jatkuu, ja tavoiteen yli menis reilusti! =)
Ne todella tarvitsevat uudet tilat. Toivottovasti hyvä paikka löytyy!
Olen itse lahjoittanut jo kaks kertaa ja vienyt hyviä kirpis tavaroita heille. Tuntuu että vielä pitäis auttaa jotenkin... Pakko kertoa hankkeesta kaikille tutuille!
Lahjoitin myös kerran. Ehkä toisenkin!
500 Mesenaattia ja puoliväli tavoitteesta muutaman satasen päästä. Isoin tavoite tietysti että saisi ostettua talon ilman lainaa, mutta suurin tavoite päästä nykyisestä pois.
Nykyään tuntuu, että se haju on pahentunut. Taitaa tosiaan olla imeytynyt jo perustuksiin. Kohta haisee yliopistolle asti.
Hyvin on tämä keräyskampanja edennyt. Kunpa vaan jatkuisi samaan tahtiin ja saisivat tuon summan kerättyä. Hienoa kun on ihmisiä jotka välittävät.
Vierailija kirjoitti:
Lupava alku! Toivon että lahjoituksien tahti jatkuu, ja tavoiteen yli menis reilusti! =)
Ne todella tarvitsevat uudet tilat. Toivottovasti hyvä paikka löytyy!
Olen itse lahjoittanut jo kaks kertaa ja vienyt hyviä kirpis tavaroita heille. Tuntuu että vielä pitäis auttaa jotenkin... Pakko kertoa hankkeesta kaikille tutuille!
Niinpä! Itekin oon vieny heille kirppistavaroita. Oon ainakin jakanu somessa tätä asiaa, pitää uppailla aina välillä... Saatiinko tästä juttua is tai il? Mä en ainakaa törmänny.
Toivottavasti nyt saavat rahat uuteen taloon ja myös hommaavat sen. Itseäni aristuttaa antaa kovin paljon, jos jäävät remontoimaan vanhaa. Lahon vuokratalon remontoimisessa ei ole mitään järkeä. Kaupunki voi silti pistää vuokrasopimuksen poikki ja vaikka talon maan tasalle. Silloin koko raha on mennyt taivaan tuuliin. Sanokaa te, jotka käytte talolla, että vuokratalon remontoiminen kymmenillä tuhansilla on täysin järjetön idea! Mistä sitten sopiva talo, se on toinen asia, mutta ehkä heillä on jo talo katsottuna, kun tämä keräys pistettiin pystyyn? Mä pystyisin antamaan vähän lisää, mutta en aio antaa remonttiin, ainoastaan uuteen haluan antaa. Remonttiin pistän korkeintaan kympin tai kaksi, uuteen vähän enemmän.
Juu, ei kannatta remontoida sitä vanha taloa. Kissatalon väki on sanonut niin ittekin. Kyllä ne uutta taloa hankki jos saadan raha kerättyä. Annapas 20€ nytt ja enemmän sitten myöhemmin :)
Mäkin osallistuin ja toivottavasti saadaan uusi talo! Vanhan saisi polttaa,ei tosiaan ole mitään järkeä remontoida sitä. Tässä keräyksessä apu menee ainakin perille.
Käykäähän sitten 11. päivä siellä korkeamäen sisartalolla kahvilla tai ostamassa jotain myyjäistuotteita. Tuki sekin. Itse en sinne pääse. Sisarkissatalosta sen verran, että sen vuokran siellä paikan päällä kerrotun mukaan maksaa yhdessä muutama yksityinen ihminen ja se on kai siksi, että "päätalolle" ei kaikki mitenkään mahdu. Sen tarkoitus on olla vähän kodinomaisempi. Hyvä olis, kun senkin voisi yhdistää ja ne jotka maksavat sen tilan vuokran, taitavat olla aika vanhoja, joten sekin apu loppuu jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei ole kissatalon kunto vaan suomalaisten moraalittomuus. Miten voi olla, ettei yhtä kansaa saada lopettamaan kesäkissakulttuuria? Kesäkissat ovat Suomen häpeäpilkku, yhtä paha julmuus kuin Espanjan härkätaistelut.
Samaa mieltä. Ihan käsittämätöntä että tuota vielä harrastetaan. Sitten oma lukunsa on leikkaamattomat ulkokissat jotka lisääntyy tasaisin väliajoin.
Saataisko 20t täyteen tänään?