Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Mirtatzapin-masennuslääkkeen lopetuksesta?

Vierailija
22.01.2018 |

Tunnen olevani pattitilanteessa mielialalääkkeen lopetuksen kanssa. Aloitin MIrtazapin-lääkityksen noin 2,5 vuotta sitten vaikeaan masennukseen ja unettomuuteen. Sitä määrättiin päivystyksestä ja sanottiin, että lääkkeen määrää voidaan vähentää ja lopettaa kun se on tarpeen. No, asia ei nyt sujunutkaaan ihan niin helposti. Lopetin lääkkeen pikkuhiljaa, 8 kuukauden aikana. Kun jätin viimeisen murusen pois, alkoivat ihan järkyt oireet. Unettomuutta, tärinää, hikoilua, levottomuutta, tuskaisuutta, ahdistuneisuutta, sydämen tykytystä, pahoinvointia, vatsavaivoja yms. Ehkä pahimpana noista unettomuus. Nyt lääkkeen lopettamisesta on kulunut kolme kuukautta, ja oireet jatkuvat yhä. Alan olla aivan uupunut unettomuuden yms takia, enkä enää koe jaksavani työssä. En kuitenkaan millään haluaisi aloittaa lääkitystä uudestaan, koska siitä tuli voimakkaita sivuoireita enkä haluaisi syödä sitä lopun elämääni. En myöskään usko että jonkun toisen lääkkeen aloittaminen korjaisi tilannetta, varsinkaan kun olen hyvin herkkä lääkkeille. Enmyöskään ole masentunut. Mietin suostuisikohan lääkäri kirjoittamaan pidemmän sairausloman. Onko kellään kokemuksia vastaavasta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin sen tuossa kuutisen vuotta sitten. Paino tippui ja olin heti sen jälkeen energisempi! Minulle se oli siis helppoa ja suorastaan vapauttavaa. Välillä toki vaikeampi nukkua mutta se oli sen arvoista että en ollut koko päivää jumissa ja väsynyt. Syön myös seronilia edelleen eli en ole täysin lääkkeetön. Varmasti hyvin yksilöllistä tuo, itse en ikinä halua palata siihen sivuvaikutusten takia. Ehkäpä sinulle voisi sopia joku miedompi kun reagoit noin vahvasti lopettamiseen? Tsemppiä!!

Vierailija
2/5 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ole kokemusta tuollaisesta. Itse lopetin lääkkeen hiljalleen, ensin hieman pienentämällä annosta ja sitten ottamalla vain jokatoinen päivä, sitten joka kolmas. Ja lopulta otin vain silloin pienen määrän jos en ollut saanut nukuttua.

Mitään viekkareita ei tullut. Käytin vielä sillointällöin lääkettä turvaamaan unta jos tuntui, että nukkuminen oli menossa huonompaan suuntaan.

Kuulostaa siltä, että oireesi johtuvat enemmän unettomuudesta kuin vieroitusoireista.

Mieti miten voisit parantaa unihygieniaasi, olisiko mitään keinoja saada unta ilman lääkettä? Vai olisiko pienempi paha ottaa joskus lääke nukahtamiseen? Olisiko melatoniinista apua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille. Nukun vaihtelevasti, melatoniinista on kyllä ollut jonkin verran apua ja välillä olen käyttänyt Ataraxia, joka sekin nukuttaa mutta väsymys on seuraavan päivänä aika paha. Kai tämä tosiaan on yksilöllistä ja ehkä tämä tästä vielä :) Terveisin, sp.

Vierailija
4/5 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille. Nukun vaihtelevasti, melatoniinista on kyllä ollut jonkin verran apua ja välillä olen käyttänyt Ataraxia, joka sekin nukuttaa mutta väsymys on seuraavan päivänä aika paha. Kai tämä tosiaan on yksilöllistä ja ehkä tämä tästä vielä :) Terveisin, sp.

Vierailija
5/5 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tämän

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi