Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Miten on mahdollista, että suunnittelu on perustunut vanhoihin asiakasmääriin?" – Espoo vaatii lukuisia korjauksia länsimetron liityntäliikenteeseen

Vierailija
22.01.2018 |

"Ratkaisuksi Espoo esittää muun muassa suorien bussilinjojen palauttamista Helsinkiin."

https://yle.fi/uutiset/3-10034486

"Yle ei ole tavoittanut HSL:ää kommentoimaan Espoon vaatimuksia."

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ans ku mä kerron!

Metro oli saatava Espooseen - jatkeineen päivineen - hinnalla millä hyvänsä. Ensin valehdeltiin kulut pienemmiksi kuin todellisuudessa, jotta saatiin päätös aikaan.

Sitten valehdeltiin, että espoolaiset haluavat metron ja tulevat matkustamaan sillä mielellään.

Sitten valehdeltiin, että uusien asuinalueiden rakentaminen käy käden käänteessä ja uudetkin matkustajat haluavat metron kyytiin (vaikkeivat entisetkään sinne mahdu).

Todellisuudessa kulut ovat karanneet käsistä, länsimetro on toimimaton ja ruuhkainen, liityntäliikenteen takkuaminen on jo laskenut asuntojen hintoja.

Nyt on sitten housussa, eikä enää auta valehdella.

Vierailija
2/11 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin kertoa miten tuo on mahdollista. Kun Espoon virkamiehet eivät osaa puhua toisilleen virastorajojen yli. Eivät koskaan ole osanneet. N. 10v sitten ihmettelin päivähoidosta omalla alueella vastaavalle virkamiehelle, että miten ihmeessä te kuvittelette, että täältä voi LOPETTAA päiväkoteja, kun juuri itse tuplasitte alueen kiinteistöjen teholuvun (= samalle tontille saa rakentaa kaksi kertaa enemmän neliöitä kuin ennen) + lisäksi laitoitte myyntiin satoja pientalotontteja. Alue on pientalovaltainen, siis tyypillisiä perhekoteja, varsinkin pienten lasten perheitä. Kolmen minuutin hiljaisuuden jälkeen ko. virkamies toteaa (lähes itku kurkussa) että "ei meille kukaan ole kertonut että sinne rakennetaan uusia asuntoja, ei meillä ole suunnitelmissa sinne kouluakaan". Että sillai, jo se auttaisi, jos virkamies käyttäisi kerran puoleen vuoteen 2h ja kävisi vaikka ajamassa oman alueensa läpi, mutta ei... että tämä ei mua yllätä yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha juttu.

Vierailija
4/11 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei halua maksaa ei voi saada.

Espoo haluaa minimikustannuksilla maksimiyhteydet. Voivoi, eikö se niin onnistunutkaan?

Vierailija
5/11 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästösyistä. Pelkkää säästöä koko metro.

Vierailija
6/11 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voin kertoa miten tuo on mahdollista. Kun Espoon virkamiehet eivät osaa puhua toisilleen virastorajojen yli. Eivät koskaan ole osanneet. N. 10v sitten ihmettelin päivähoidosta omalla alueella vastaavalle virkamiehelle, että miten ihmeessä te kuvittelette, että täältä voi LOPETTAA päiväkoteja, kun juuri itse tuplasitte alueen kiinteistöjen teholuvun (= samalle tontille saa rakentaa kaksi kertaa enemmän neliöitä kuin ennen) + lisäksi laitoitte myyntiin satoja pientalotontteja. Alue on pientalovaltainen, siis tyypillisiä perhekoteja, varsinkin pienten lasten perheitä. Kolmen minuutin hiljaisuuden jälkeen ko. virkamies toteaa (lähes itku kurkussa) että "ei meille kukaan ole kertonut että sinne rakennetaan uusia asuntoja, ei meillä ole suunnitelmissa sinne kouluakaan". Että sillai, jo se auttaisi, jos virkamies käyttäisi kerran puoleen vuoteen 2h ja kävisi vaikka ajamassa oman alueensa läpi, mutta ei... että tämä ei mua yllätä yhtään.

Ihan samanlaista se on muullakin. Koulussa tulee oppilasmäärät yllätyksenä joka vuosi. Luulisi että kaupungilla on tieto siitä mikä ikäisiä lapsia kunkin koulun alueella asuu.

Vierailija
7/11 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika kevyttä mokailua vrt helsingin pekka sauriin joka julisti ettei sada lunta enää koskaan helsingissä ja möi pilkkahintaan pois kaikki lumenaurauskalusto... sitten piti heti seuraavana talvena pikana ostaa uutta mihin hintaan tahansa

Semmoiset nuo poliittiset virkoihin nimitetyt idiootit, hörhöjä koko sakki

Vierailija
8/11 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joitakin suoria linjoja pitää olla, mutta ihan naurettavaa, että se, mikä on _laitettu_ toimimaan pääradalla, kehäradalla ja itämetrossa, ei muka toimisi Espoossa... Eli siis se, että lähtökohtaisesti metro on ykkösväline (nopeus, tiheys, kapasiteetti), ja siihen pyritään ohjaamaan liityntäliikenne.

Vierailija
9/11 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samanlaista se on muullakin. Koulussa tulee oppilasmäärät yllätyksenä joka vuosi. Luulisi että kaupungilla on tieto siitä mikä ikäisiä lapsia kunkin koulun alueella asuu.

No, tavallaan tässä omalla alueella mä ymmärrän tuon yllätyksen, kun koulun viereen valmistuu 3-5 kahdeksankerroksista kerrostaloa samaan aikaan ja porukkaa muuttaa muualta pk-seudulta tähän, niin varmaan on aika hallitsematonta tuo lapsimäärien arviointi.. mutta kun eivät tiedä että noita taloja edes rakenetaan. Että koko homma tulee ihan puskista.

Vierailija
10/11 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aika kevyttä mokailua vrt helsingin pekka sauriin joka julisti ettei sada lunta enää koskaan helsingissä ja möi pilkkahintaan pois kaikki lumenaurauskalusto... sitten piti heti seuraavana talvena pikana ostaa uutta mihin hintaan tahansa

Monesti suunnitelmia tehdään lyhyellä, parin vuoden tähtäimellä (esim. ne mainitut päiväkotipaikat) ja sitten tulee hankaluuksia kun nämä ovat ristiriidassa pitkän ajan suunnitelmien (rakentaminen) kanssa.

Yksi talousalalla toimiva tuttu on sanonut että harvoin pitkän tähtäimen suunnitelmat menevät viittä vuotta pidemmälle. Sehän on tosi lyhyt aika jos ajattelee esim. väestön ikärakenteen muutosta, missä ja mitä kaupungissa rakennetaan, ympäristön tilaa jne. Ei ihme että mokaillaan kun toiset hyvä jos katsoo juuri ja juuri varpaitaan pidemmälle ja toiset katsoo kiikarilla mitä tuolla kauempana mahtaa olla tulossa.

Vierailija
11/11 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti suunnitelmia tehdään lyhyellä, parin vuoden tähtäimellä (esim. ne mainitut päiväkotipaikat) ja sitten tulee hankaluuksia kun nämä ovat ristiriidassa pitkän ajan suunnitelmien (rakentaminen) kanssa.

Yksi talousalalla toimiva tuttu on sanonut että harvoin pitkän tähtäimen suunnitelmat menevät viittä vuotta pidemmälle. Sehän on tosi lyhyt aika jos ajattelee esim. väestön ikärakenteen muutosta, missä ja mitä kaupungissa rakennetaan, ympäristön tilaa jne. Ei ihme että mokaillaan kun toiset hyvä jos katsoo juuri ja juuri varpaitaan pidemmälle ja toiset katsoo kiikarilla mitä tuolla kauempana mahtaa olla tulossa.

On huomattu, että vihervassarit ja rahanahneet kokoomuspoliitikot eivät halua katsoa omia varpaitaan pidemmälle, kun niin antaumuksella ovat tuhoamassa Suomea. Vähän pidemmälle katsoessa näkee, ettei nykyinen kansanvaihtopolitiikka ole kovin kestävää ja suotuisaa suomalaisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi