Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kanssa lomalle Thaimaahan, isä ei anna matkustuslupaa

kljlkedföskeöfk
22.01.2018 |

Eli lapsi on 8vuotta, ei ole nähnyt isäänsä 6-vuoteen. Olen Euroopassa matkustanut ilman lupaa, mutta luin, että Thaimaassa saatetaan kysyä lupaa. Meillä yhteishuoltajuus, koska on käytännössä mahdoton purkaa, koska isä ei halua. Ei vastaa sähköpostiviesteihin tai mihinkään yhteydenottoihin. Kävin poliisilaitoksella ja eivät olleet koskaan vastaavaa tapausta kuulleet, mutta olivat sitä mieltä ettei lupaa tarvita, koska passi on. Olen yrittänyt lastenvalvojaa kiinni, mutta en ole saanut.

Onko kenelläkään kokemusta? Kysytäänkö matkustuslupaa joko Suomen tai Thaimaan päässä? Jos minulla on maistraatin syntymätodistus, että olen äiti.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule olemaan ongelma sun tapauksessa.

Voit matkustaa ihan rauhassa noilla spekseillä. Sulta ei Thaimaassa kysellä mitään.

Vierailija
2/9 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei vastaa sinulle, niin tuskin kauheasti seuraa menemisiänne. Älä kuitenkaan mainosta reissua somessa etukäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi oli ainakin mun tietämättäni Thaimaassa isänsä kanssa.

Vierailija
4/9 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, ettei anna lupaa, jos ei vastaa?

Vierailija
5/9 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei voi antaa lupaa, kun ei vastaa yhteydenottoihin, en kyllä enää muuten edes yritä pitää yhteyttä. Yhteishuoltajuudestamme ei ole kuin haittaa, koska ei osallistu ja siksi en nykyään edes kysele koulu yms.papereihin nimeä vaan sanon niin kuin asiat on eli minä ja mieheni allekirjoitamme kaiken.

Mietin vain ettei ole kovin mukava yllätys jos minut ja poika käännytetään Thaimaasta kotiin ja muut jatkavat matkaa, koska meitä on isompi porukka.

Vierailija
6/9 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä estaa

Vierailija
7/9 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on voimassa oleva passi, ei mikään estä. Esim Etelä-Afrikkaan tarvitaan toiselta vanhemmalta lupa, jos ei matkusta teidän kanssaan. Thaimaassa tätä ei ole.

Vierailija
8/9 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät ettei ole Thaimaassa ole?

Vierailija
9/9 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvita Thaimaahan mitään lupia toiselta vanhemmalta. Kyse on vain lomasta. Jos toinen biologinen vanhempi on matkassa ja passi niin ei siinä muuta tarvita.