Onko normaalia kuulla sydämen syke korvassa?
Verenpaine ei ole korkea, pikemminkin päinvastoin. Kun jännitän hartialihasta, niin ääni voimistuu. Olen kuullut jo lapsena, aina kun menin nukkumaan niin kuulin selkeästi " nak , nak" toisessa korvassa.
Kommentit (27)
Minulla kuuluu kylkiasennossa joskus siitä korvasta, joka on tyynyä vasten.
Ei kuulu normaalisti. Joskus kyllä kuulen kun laitan korvatulpat nukkumaanmennessä. Tulppien käytön seurauksena korviin on myös pakkautunut vaikkua. Olisi tosi rasittavaa jos se kuuluisi pitempään.
Kuuluu päästä, liikunnan jälkeen pystyn laskemaan sykkeen päästä ilman mitään tunnusteluja, samoin korvissa kuuluu. Kuuluu joskus muutenkin
Kokemusta kellään? Onko löytynyt syytä? Itselläni sama ja löysin tämän ketjun
On normaalia, jos on stetoskooppi korvalla.
Mulla on kuulunut ainakin 15 vuotta, ei koko aikaa mutta usein. Ei ole edes korvatulehdusta ollut ikinä eikä mitään muitakaan sairauksia. Ei ole myöskään muita oireita joten asiaa ei ole tutkittu sen kummemmin. Välillä oire häviää pitkäksi aikaa ja välillä kuuluu melkein koko ajan, en tiedä mistä johtuu. Korvassa jotain joka altistaa, stressitaso nousee ja kuuluu herkästi? Korvatorvessa voi olla häikkää.
Ei tuo ole vielä mitään siihen verrattuna kun minulla oli kerran sydän kurkussa.