Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Listataan selityksiä, miksi ei kannata säästää/kerätä omaisuutta.

Vierailija
21.01.2018 |

Omasta mielestäni säästäminen on järkevää, siksi kaikki selitykset tuntuu tekosyiltä.
Aika yleisiä on, että mitään ei täältä saa mukaansa tai että käärinliinoissa ei ole taskuja. (Kyllä varallisuus tuo vanhuuteen turvaa ja perintöäkin on kiva jättää, joko lapsille/lapsenlapsille tai jollekin hyväntekeväisyysjärjestölle)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varallisuutta ei kannata hankkia, jotta olisi osa Suomen elinkeinoelämän tarvitsemaa joustavasti liikkuva työvoimareserviä.

Vierailija
2/14 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme mieheni kanssa keränneet omalla työllämme ihan hyvän omaisuuden. Emme ole perineet mitään emmekä tule perimäänkään. Meillä on kaksi lasta, mutta kyllä me aiomme omaisuuttamme käyttää omiin mukaviin eläkepäiviimme. Lapset ovat saaneet helpon ja kivan lapsuuden ja nuoruuden, ovat saaneet harrastaa mitä haluavat, on matkustettu eri puolilla maailmaa, on kännykät ja pädit viimeisen päälle, on maksettu mopokortit ja ajokortit, jopa auto. He voivat alkaa kerätä hyvillä mielin omaa omaisuuttaan, me miehen kanssa emme elä sillä mentaliteetilla että mahdollisimman paljon perintöä pitäisi jäädä. Meidänkin vuoro on nauttia oman työmme tuloksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhaikodin maksut saa ilmaiseksi jos itsellä ei ole mitään

Vierailija
4/14 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintö ei kannata jättää, koska se saa perilliset vain riitelemään!

Vierailija
5/14 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme mieheni kanssa keränneet omalla työllämme ihan hyvän omaisuuden. Emme ole perineet mitään emmekä tule perimäänkään. Meillä on kaksi lasta, mutta kyllä me aiomme omaisuuttamme käyttää omiin mukaviin eläkepäiviimme. Lapset ovat saaneet helpon ja kivan lapsuuden ja nuoruuden, ovat saaneet harrastaa mitä haluavat, on matkustettu eri puolilla maailmaa, on kännykät ja pädit viimeisen päälle, on maksettu mopokortit ja ajokortit, jopa auto. He voivat alkaa kerätä hyvillä mielin omaa omaisuuttaan, me miehen kanssa emme elä sillä mentaliteetilla että mahdollisimman paljon perintöä pitäisi jäädä. Meidänkin vuoro on nauttia oman työmme tuloksista.

Missä kohtaa oli se säästämisen vastustaminen?

Vierailija
6/14 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä tilanne että tuskin oikeestikaan elän kauan, niin mitä varten sitten säästäisin. Lisäksi tarvitsen kalliita terveyspalveluita, niin näyttää järkevämmältä parantaa tätä nykyistä elämänlaatua.

Vierailija
7/14 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuresta omaisuudesta seuraa vain huolta ja murhetta, vain kohtuullisesti on tarpeen. Tässä viisautta vuosien takaa...

"Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle. Täällä tekevät koi ja ruoste tuhojaan ja varkaat murtautuvat sisään ja varastavat. Kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen. Siellä ei koi eikä ruoste tee tuhojaan eivätkä varkaat murtaudu sisään ja varasta. Missä on aarteesi, siellä on myös sydämesi."

Tai...

"Älä rehki rikastuaksesi, älä tuhlaa ajatuksiasi siihen. Kun kiinnität katseesi rikkauteen, se on jo poissa: se on saanut siivet ja lentänyt taivaalle kuin kotka."

Huom. Aarre taivaassa = viisaus

Vierailija
8/14 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiskunnalla ei ole tulevaisuutta.

Ilmastonmuutos, ympäristön saastuminen, ylikansoittuminen ym. tulee sekoittamaan tulevina vuosina koko maapalloa. Raha ja omaisuus menettävät jossain vaiheessa merkityksen. 

Ihmiskunnalla ei ole tulevaisuutta.

Vierailija
9/14 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varallisuudesta tulee helposti Jumala, siksi kannattaa fundeerata näitä asioita syvällisemmin. Missä se turva oikeasti on, oikeastiko mammonassa? Voiko itselleen loppujen lopuksi kuitenkaan pedata täysin turvallista loppuelämää? Olisiko ihmisiä, jotka tarvitsevat minun aineellista apua kipeästi enemmän, kuin minä pihiyttäni? Jos vastaukset on oikeita, niin sen jälkeen itselleen säästäminenkin on ihan jees :) 

Vierailija
10/14 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska a. perijät hassaavat joutavuuksiin ja hassaan mieluummin itse, b. ei voi nostaa toimeentulotukea, jos työttömyys, sairaus jne. yllättää. Jos säästöt ei siis jemmattuna johonkin. c. raha on pistettävä kiertämään, että se hyödyttää muitakin. Suomessa monilta unohtunut, että raha on vaihdon väline, ei enempää, eikä vähempää. Jumalan asemassahan se monella on. Säästämistä kannatan isompiin hankintoihin, matkoihin jne. Rahan panttaaminen ilman mitään erityistä syytä on mielestäni täysin turhaa ja jopa haitallista esim. kulutuskysynnän ja kansantalouden kannalta. Tämä siis oma mielipiteeni, muut tehkööt kuten parhaaksi näkevät.

Vierailija
11/14 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olen ainakin huomannut, että säästäminen kannattaa pitää omana tietonaan tai tutut alkaa jotenkin merkillisesti olettamaan, että tarjoaisin heille kaikenlaista tai ostelisin heidän muksuilleen lahjoja yms.. Enhän minä nyt prkl heille sitä rahaa ole säästänyt, korkeintaan omalle perheelleni annan ja sisaruksilleni/vanhemmilleni säästöni menevät mikäli henkeni heitän.

Vierailija
12/14 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen olen ainakin huomannut, että säästäminen kannattaa pitää omana tietonaan tai tutut alkaa jotenkin merkillisesti olettamaan, että tarjoaisin heille kaikenlaista tai ostelisin heidän muksuilleen lahjoja yms.. Enhän minä nyt prkl heille sitä rahaa ole säästänyt, korkeintaan omalle perheelleni annan ja sisaruksilleni/vanhemmilleni säästöni menevät mikäli henkeni heitän.

Tämä on kyllä täysin totta. Kerroin kaverille, että olen ajatellut kokeilla sijoittamista: "Ei musta ole tollaiseen, mutta sitten kun sulla on paljon rahaa niin voithan antaa mullekin." Olisi kiva, jos säästämisestä voisi puhua muutenkin kuin anonyyminä netissä, mutta en taida tämän kokemuksen jälkeen uskaltaa.

Vierailija
13/14 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoituksiaan joutuu hoitamaan, jotta saa mahdollisimman hyvän tuoton. Sijoitustarjousten vertailu vaatii vaivannäköä sekä myös verosuunnittelu. Toisaalta kukaan ei tiedä tarkalleen kauanko tulee elämään, joten kannattaa kuluttaakin jo varallisuuttaan.

Vierailija
14/14 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän mieluummin nyt täysillä mitä pihistelen vuositolkulla enkä välttämättä pääsisi edes käyttämään säästämiäni rahoja. Koska ikinä ei tiedä mitä tuleman pitää.

Osa kavereistani ovat näitä säästäjiä eivätkä siksi matkustele, käy ulkona syömässä tai ylipäätään tee juuri mitään. Ehkä se heille sopii, mutta minä tykkään elää tässä ja nyt. Pärjään hyvin näin eikä rahan kanssa ole ongelmia. Mihin varten edes säästäisin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi