Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kämpässäni on nyt niin kylmä että pelottaa melkein selviytyminenkin

Vierailija
21.01.2018 |

Saatan menehtyä tähän. No en nyt ehkä ihan, mutta ainakaan en pysty nauttimaan olostani kovin hyvin. Kerrostalokämpässäni on niin kylmä, että tärisen viltin alla. Jouduin äsken ottamaan kaapista superpaksun untuvatäkin, jonka alla on tarkoitus nukkua ensi yö. En uskonut että tulen oikeasti tarvitsemaan sitä. Pidin sitä liian kuumana.

Juon kuumaa mehua ja kaakaota. Olen sikiöasennossa. Kävin kuumassa suihkussa ja se auttoi hetken, mutta tunnissa ehti jo tulla taas kylmä vaikka kuivattelin ja pukeuduin huolella ja menin heti viltin alle.

Muilla tällaista?

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puhu potaskaa. Huijari.

Vierailija
2/80 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko siellä on lämminntä? Asumisterveysohjeen mukaan pitää olla vähintäänkin 18 astetta. Yleensä homma hoituu ilmaamalla patterit. Jos ei, niin putkari säätää pattereita tai huolto laittaa lämppäristä lisää hönkää. 

Jos edellinenkään ei auta, valitat kunnan terveystarkastajalle, muutat muualle tai hankit lisälämmittimen. Ei sähkö niin kallista ole, että palella kannattaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan, mutta häiritsee kun pitäisi tehdä kaikkea, mutta on niin kylmä, että pitää mennä peiton alle ja sitten sinne nukahtaa.

Vierailija
4/80 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku. Käy ulkona hikoilemassa. Mitä kotonasi on lämpömittarin mukaan ? Varmaan jotain 19,5 astetta

Vierailija
5/80 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäsuihku on tehokkaampi keino jos palelee. Koita jos et usko.

Alikersantti

Vierailija
6/80 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oletko liimannut patterit, yleensä auttaa.

Vierailija
7/80 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa selviytyminen kun paksu peitto on jemmassa kaapissa kun saattaa kuitenkin olla liian kuuma. Oikeasti?

Vierailija
8/80 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ota yhteys isännöitsijään ja valita kylmyydestä. Voithan olla myös sairastumassa, siksi palelet. Itse tykkään leipoa kylmällä, tulee kämppään lämpöä, vaikka onkin lämmin rivitaloasunto, ja vaihtarioireet hikoiluttaa.

Vierailija
9/80 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaat sen lämpötilan, 18 astetta riittää. Lapsia nukutetaan ulkona, joten ihan heti en usko siihen kuolemaan. Itsellä harmittaa vain ettei oikein ole vaihtovaatteita varaa ostaa, kun ei ole varaa lämmittää tarpeeksi kun joutuu itse suoran sähkölämmityksen maksamaan. Se on jopa yli 400 kuussa se, minimieläkkeestä se on paljon.

Vierailija
10/80 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on usein iltaisin omituista palelua. Nukkumaan mennessä pitkät kalsarit, paita, kylpytakki ja kaksi peittoa. Niitä saa sitten yöllä vähentää kun tulee kuuma.

Vierailija
11/80 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä taitaa olla VVO asunto. Tee niin kuin minä. Kastele käsipyyhe kylmällä vedellä ja kiedo se patterin termostaatin ympärille. Tunnissa patteri alkaa puskea lämpöä koko kotiisi ja kohta voit chillailla pelkät bokserit jalassa. Mikäli saat ilmoituksen, että talkkari tulee vierailemaan asunnossasi syystä tai toisesta niin poista liinat termostaatin päältä. Taloyhtiön narisijat tykkäävät muuten kyttyrää.

Vierailija
12/80 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ota yhteys isännöitsijään ja valita kylmyydestä. Voithan olla myös sairastumassa, siksi palelet. Itse tykkään leipoa kylmällä, tulee kämppään lämpöä, vaikka onkin lämmin rivitaloasunto, ja vaihtarioireet hikoiluttaa.

Joo, minun isoisäni makasi kammarissa peittojen alla pipo päässä, mummo löi pökköä pesään ja oli helvetillisen kuuma. Pian selvisikin isoisän syöpä ja pian kuoli.

Vierailija
13/80 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä kämpässäni oli niin kylmä, ettei olemisesta tahtonut tulla oikein mitään. Aamulla keittiössä n. 15 astetta, joten kuumaa kahvia meni.

Asunto oli vanhassa kerrostalossa Helsingissä. Joskus oli sattunut tulipalo ullakolla, ja vettä oli pantu menemään sammutettaessa. Samalla taisi fyllingit painua.

Kypsyin ja häippäsin. Nyt asun lämpimässä kodissa, ja vaikka joskus tekisikin mieli muuttaa, en tee sitä. Voin saada homeisen harakanpesän tilalle.

Vierailija
14/80 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Ootahan kun asut puulla lämpiävässä rintsarissa: (

Vierailija
15/80 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ostamassa kuumavesipullo ja laita sen peiton alla ennen nukkumaanmenoa, sitten pidät sen lähellä tai jaloissa. Ai että.. :)

Juu ennen oli tällaista , kerrospukeutumista, lisälämmitin ja kuumavesipullo. Hyvin selvisi

Vierailija
16/80 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap oletko liimannut patterit, yleensä auttaa.

Mihin?

Vierailija
17/80 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu potaskaa. Huijari.

Nooh, mulla oli tässä Saton asunnossa VIRALLISTEN mittausten mukaan alimmillaan 13,9 astetta. Nyt lämmitystä ym. korjattu, mutta välillä laskee vieläkin 18 asteeseen. Siinä sulle potaskaa! Mee muualle "tietämään" toisten asiat!

Vierailija
18/80 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palellut kuoliaaksi jos nukahdat! Yritä pysyä liikkeessä koko ajan.

Vierailija
19/80 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla ei ole tuota ongelmaa. Kämpässäni on aina vähintään +25. Jäädyn heti jos laskee alle 24:n. Kesäisin täällä on 27-29.

Vierailija
20/80 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mittaat sen lämpötilan, 18 astetta riittää. Lapsia nukutetaan ulkona, joten ihan heti en usko siihen kuolemaan. Itsellä harmittaa vain ettei oikein ole vaihtovaatteita varaa ostaa, kun ei ole varaa lämmittää tarpeeksi kun joutuu itse suoran sähkölämmityksen maksamaan. Se on jopa yli 400 kuussa se, minimieläkkeestä se on paljon.

En varmaan ole kuolemassa kirjaimellisesti mutta jotain täytyy tehdä heti huomenna. Näin en pysty elämään. 

ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan