Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Itkettää, haluan jotain lohdutuksen sanoja.

Tapailin melkein puoli vuotta ihanaa miestä, ihastuin aivan korviani myöten ja kaikki oli ihanaa. Kunnes otin puheeksi että kuinka vakavana hän pitää tätä tapailuamme, voisiko puhua jo seurustelusta ja niin edelleen...
Mies sanoi pahoitellen, että kanssani on hauskaa muttei näe kuitenkaan suhteellamme mitään "oikeaa" tulevaisuutta, koska en täytä hänen laatustandardejaan. Kuulemma pitäisi olla vähintään maisteritutkinto, keskituloa parempi palkkaus ja ylipäätään ns: "parempiin piireihin kuuluva". Tiesin kyllä, että miehen ex oli lääkäri ja että mies on mieltynyt melko korkeaan elintasoon. Mutta en jotenkin osannut vertailla itseäni tai pitää itseäni jollain tapaa riittämättömänä. No, nytpä pidän ja se ahdistaa suunnattomasti.

Yritän olla kiitollinen siitä, että mies sanoi tämän suoraan, eikä jättänyt minua haaveilemaan mistään enemmästä (ja siis esitti asian todella kohteliaasti ja hienotunteisesti, vaikka näin lyhyesti selitettynä se kuulostaakin tylyltä ) ja keskittyä siihen että jossain tuolla on vielä joku jolle kelpaan ihan omana itsenäni. Mutta nyt on jotenkin itsetunto ihan säpäleinä ja riudun onnettomassa ihastuksen tunteessani.

Tapailun päätin siis minä itse, mies olisi jatkanut mutta minä en estä olla jotain jonka kanssa viihdytään "sitä oikeaa" odotellessa...

• ylös 146
  • alas 17

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itkettää, haluan jotain lohdutuksen sanoja.

Tapailin melkein puoli vuotta ihanaa miestä, ihastuin aivan korviani myöten ja kaikki oli ihanaa. Kunnes otin puheeksi että kuinka vakavana hän pitää tätä tapailuamme, voisiko puhua jo seurustelusta ja niin edelleen...
Mies sanoi pahoitellen, että kanssani on hauskaa muttei näe kuitenkaan suhteellamme mitään "oikeaa" tulevaisuutta, koska en täytä hänen laatustandardejaan. Kuulemma pitäisi olla vähintään maisteritutkinto, keskituloa parempi palkkaus ja ylipäätään ns: "parempiin piireihin kuuluva". Tiesin kyllä, että miehen ex oli lääkäri ja että mies on mieltynyt melko korkeaan elintasoon. Mutta en jotenkin osannut vertailla itseäni tai pitää itseäni jollain tapaa riittämättömänä. No, nytpä pidän ja se ahdistaa suunnattomasti.

Yritän olla kiitollinen siitä, että mies sanoi tämän suoraan, eikä jättänyt minua haaveilemaan mistään enemmästä (ja siis esitti asian todella kohteliaasti ja hienotunteisesti, vaikka näin lyhyesti selitettynä se kuulostaakin tylyltä ) ja keskittyä siihen että jossain tuolla on vielä joku jolle kelpaan ihan omana itsenäni. Mutta nyt on jotenkin itsetunto ihan säpäleinä ja riudun onnettomassa ihastuksen tunteessani.

Tapailun päätin siis minä itse, mies olisi jatkanut mutta minä en estä olla jotain jonka kanssa viihdytään "sitä oikeaa" odotellessa...

Jep jep

• ylös 19
  • alas 10
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ihan hyvä että pääsit eroon miehestä joka ei jaa samoja arvoja kuin itse. Hyvällä itsetunnolla varustetulle miehelle tuollainen juttu  ei olisi ollut ongelma, tapailemallesi  surkimukselle oli.

• ylös 89
  • alas 9
Vierailija

Onpa ikävää. Minut jätettiin kun oli jo kaksi lasta ja joudun olemaan entisen kanssa koko ajan tekemisissä ja sietämään kun hänen nykyinen kohtelee lapsiamme nuivasti. Ajattele että vältyit tältä. Koeta löytää ihminen jolla on inhimillisemmät elämänarvot kuin miehellä josta erosit.

• ylös 97
  • alas 0
Vierailija

Kuulostaa aika oudolta, meinasiko mies jatkaa tapailua sanomatta asiasta mitään, eikö mitään merkkejä ollut ilmassa? Onneksi kysyit suoraan ja sait suoran vastauksen kuitenkin. Jokaisella on toki oikeus etsiä itselleen kelpaavaa kumppania, mutta aika sikamaista pitää jotain toista siinä välissä varalla, varsinkin jos tietää, että toinen etsii pitempiaikaista kumppania. Silkkaa hyväksikäyttöä.

• ylös 76
  • alas 1
Vierailija

älkää tunteitanne antako ennen kuin on varmuus jatkosta. Ihastunut saa olla mutta kuulostaa että tapaamalla miehellä on muitakin naisia. Kannattaa tuommoinen jättää omaan arvoonsa. Hän on alempi arvoinen et sinä.

• ylös 42
  • alas 3
alintakastia

Onhan se isku vasten kasvoja ja toisaalta hyvin julmaa ja raadollista. Tietysti jokaisella oikeus 'ihannekumppaniin' ainakin teoriassa. Harvalla käytännössä toteutuu. Tiedän että tuntuu pahalta sinusta, enkä tiedä miten lohduttaisin kun vähän samaan törmäsin juuri itsekin. Itsellä talousongelmat aiheuttaa että en ole oikeaa 'ainesta' varmaan kenellekään. Hän ei ollut oikeasti vain se oikea. Tsemppiä tulevaisuuteen!

• ylös 36
  • alas 2
Vierailija

Hyvä, että asia selvisi sinulle. Varmsti löydät vielä elämänkumppanin, joka ei ole noin ulkokultainen, vaan arvostaa sinua omana itsenäsi. Silloin kyse on aidosta rakkaudesta.

• ylös 39
  • alas 0
Vierailija

Viime aikoina on ollut paljon tällaisia aloituksia, jotka näyttävät siltä, että mieskirjoittaja kuvittelee mitä naiset muka aina haluavat (akateemisen hyvätuloisen kumppanin) ja sitten kääntävät tilanteen toisinpäin, eli että mies onkin vaatinut naiselta jotain.

• ylös 32
  • alas 6
Vierailija

Juuh.
Ja jos noin olisikin niin ukkohan on itse vain liian tyhmä ja köyhä jos tarvitsee naiselta rahaa.

Jos Nallelle kävi sh niin hiukan epäilen jonkun dressman-pellen paukkuja vaatia naiselta mitään muuta kuin ehkä pillua ja tissejä.

• ylös 20
  • alas 4
Vierailija

Niin, siis mies olisi mielellään jatkanut kanssasi tapailua siitäkin huolimatta, että siinä taustalla odotteli jotakin laatustandardeihinsa sopivampaa? Eihän sinulla ole mitään syytä, miksi sinun pitäisi olla tuolle miehelle kiitollinen hänen suoruudestaan; ilman sinun suoruuttasi mies olisi vain jatkanut sinulla leikkimistä sopivampaa edustuspuolisoa odotellessa. Ole kiitollinen itsellesi, koska sinulla oli rohkeutta päästää tällaisesta tapailusta irti, vaikka se satuttaakin.

Ymmärrän kyllä, että satuttaa, ja toivotan sinulle jaksamisia. Toivon kuitenkin, että ymmärrät, että sinussa ei oikeasti ole mitään liian vähän, etkä ole mikään "vähemmän tasokas" kumppaniehdokas. Ja jos tarkemmin ajattelee: tuskin edes haluaisit tulla rakkaimpasi silmissä tulla määritellyksi lähinnä sen mukaan, millainen tutkinto ja CV sekä palkkataso sinulla on? Anna anteeksi suoruuteni kipeässä tilanteessa, mutta urpoltahan tuo mies kuulostaa.

• ylös 59
  • alas 0
Vierailija

Osta jotain herkkuja ja katso putkeen vaikka yksi tuotantokausi Sinkkuelämää, Gilmoren tyttöjä tai muuta hömppää. Lähde ulos tyttökavereiden kanssa - tai vaikka Tallinnan risteilylle. Ajattele, että on jännittävää, kun saat taas alkaa etsimään sitä oikeaa miestä itsellesi. Luo nettiin deittiprofiili, kirjoittele keskustelupalstoille. Käy kampaajalla ja osta uusia vaatteita, jos on rahaa. Aloita uusi kurssi työväenopistolla tai opettele vaikka uusi käsityötaito. Laita etnistä ruokaa itse, kuuntele uudenlaista musiikkia ja osta eksoottisen makuista teetä tai pullo hyvää viiniä.

Nauti elämästä ja huolehdi hyvinvoinnistasi. Tee itsestäsi niin kiinnostava ihminen, etteivät siinä talousasiat ketään edes kiinnosta. Joskus vielä katsot taaksepäin ja ajattelet, että olipa hyvä päästä eroon tuollaisesta ääliömiehestä.

• ylös 15
  • alas 6
Vierailija

Trolleja pahempia ovat vain ne, jotka väittävät kaikkia trolleiksi ja ajattelevat, että joka ketjuun täytyy muka muita viisaampana tulla toteamaan aloittajan olevan trolli.

• ylös 13
  • alas 1
Vierailija

Ilmeisesti mies vain haki seksisuhdetta,kun ei vakavampaa suhdetta nähnyt teillä.Minä tapasin aivan samanlaisen tapauksen netissä,mies etsi siellä kumppania perustamaan uusioperhettä..Ilmeisesti mies vaan käyttää tätä tarinaa,jotta pääsee vaihtelunhaluisena käyttämään/kokeilemaan useita naisia ja sitten käyttäytyy niin tylysti,että nainen/naiset itse haluavat jättää miehen,jostain syystä tämä mies ei itse halua sitä likaista työtä tehdä.Kyllähän jokainen nainen ei halua enään jatkaa edes seksisuhteessa miehen kanssa joka sanoo,ettet ole hänen tasoisensa(hän on ylemmällä tasolla)silloin mies on jo alkanut tämän sinun karkoittamisensa(uusi nainen,saalis mielessä) siten että hän voisi jatkaa,mutta ovelasti saa sinut kärsimään niin,ettet kestä enään itse jatkaa hänen kanssaan.Alussahan hän oli varmaan ihan toisenlainen?

• ylös 15
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lämpimät terveiset sinne Porvooseen.

Miksi sinä aina meitä porvoolaisia nälvit?

T: Aito pesunkestävä porvoolainen

Vierailija

Tiedän yhden 50+ miehen, joka puhuu, ettei löydä tarpeeksi tasokasta naista.
Luulee itsestään liikaa. Kaikki ulkoinen on hänelle tärkeää.

• ylös 20
  • alas 0
Vierailija

Teit oikein kun jätit miehen.Olisit vain tuhlannut elämääsi väärän ihmisen seurassa ja vielä,kun hän sinua piti alempiarvoisena.Nyt vain uutta matoa koukkuun.Kyllä paha saa lopulta palkkansa.Tuollainen mies joutaakin mennä.

• ylös 10
  • alas 0

Sivut