Mitä tarkoittaa "köyhä" Suomessa?
Voiko ihminen olla köyhä, jos hänellä on kuitenkin kännykkä ja internet-yhteys, ruokaa joka päivä, useampia vaatekertoja ja mahdollisesti vielä TV, pesukone, mikroaaltouuni jne.?
Vai onko köyhä Suomessa sama kuin muualla: ei kännykkää, ei ruokaa, ei kotia eikä paljoa muita vaatteita kuin ne, jotka ovat päällä?
Köyhyysraja on Suomessa 1080€:n nettotulot. Mutta eihän tuo ole lähelläkään oikeasti köyhää. Työttömien tilanne on nyt koko ajan esillä, mutta onko työttömyystuella elävä ihminen köyhä, jos saa vielä asumistukeakin?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se reilu 100k risat tienaava Matti on köyhä. Rievulla ei rahat riitä elämiseen.
Brutto ei ole netto
Emmää niin väittänytkään. Ja Matin netto on kuitenki 2 kertaa suurempi kuin minun..
Mitä väliä sillä on, siitä palkasta vielä loput pakolliset vähennykset ja kun jakaa vaimolle puolet ei se niin paljon ole. Minullakin on näennäisesti hyvä palkka, mutta verojen yms kulujen jälkeen 5000€ palkasta jää 2850€ kouraan ja kun vaimo kotona (ei nosta tukia) niin 1400€ jää kouraan, maksa siitä sitten
No käske se ämmäs töihin tienaamaan. Tyhjää vikinää.. meidän muidenko pitäis sun muijas kotona makaaminen maksaa. Tsiisus..
Miksette te tukiloiset mene töihin ja elätä itse itseänne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos verrataan kaikkea äärimmäiseen köyhyyteen, niin palkat voisi olla max 800 e kuussa. Saahan sillä jo katon pään päälle ja vaatteita ja ruokaa pöytään. Pitäisi riittää, kun äärimmäiseen köyhyyteen vertaa.
Väitän että alle 1000 eurolla ei pärjää jos ainoa tulo.
Väitän, että pärjää.
Paitsi jos asuu kalliisti, on useampi elätettävänä, omistaa auton tms.
Köyhä on Suomessa sellainen ihminen, joka voisi ostaa vain satasen puhelimen kalliimman sijasta, jos ei vaan olisi jo käyttänyt sitäkin rahaa johonkin turhaan kuten Veikkauksen peleihin.
Vierailija kirjoitti:
Köyhä on Suomessa sellainen ihminen, joka voisi ostaa vain satasen puhelimen kalliimman sijasta, jos ei vaan olisi jo käyttänyt sitäkin rahaa johonkin turhaan kuten Veikkauksen peleihin.
Minä ostin 200 euron puhelimen ja 1000 euron television ja 800 euron sängyn. Olen pitkäaikaistyötön. Tilillä on nyt 1500e ja käteisenä 2000e. Nyt ajattelin alkaa tekemään tortilloja ja jälkiruuaksi teen marjapiirakan suomalaisista marjoista ja päälle vaniljakastiketta, joka ei ollut sitä halvinta, vaan sitä hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se reilu 100k risat tienaava Matti on köyhä. Rievulla ei rahat riitä elämiseen.
Brutto ei ole netto
Emmää niin väittänytkään. Ja Matin netto on kuitenki 2 kertaa suurempi kuin minun..
Mitä väliä sillä on, siitä palkasta vielä loput pakolliset vähennykset ja kun jakaa vaimolle puolet ei se niin paljon ole. Minullakin on näennäisesti hyvä palkka, mutta verojen yms kulujen jälkeen 5000€ palkasta jää 2850€ kouraan ja kun vaimo kotona (ei nosta tukia) niin 1400€ jää kouraan, maksa siitä sitten
No käske se ämmäs töihin tienaamaan. Tyhjää vikinää.. meidän muidenko pitäis sun muijas kotona makaaminen maksaa. Tsiisus..
Lol, ei tosiaan nostele tukia, jos nostelisi, niin me töissäkäyvät juuri maksettaisiin se makoilu ja minä joudun maksamaan paljon veroja jotta sinunlaisesti loinen saa makoilla.
Valehtelija.