Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

perheeni ei tue vegaanisuuttani

Vierailija
21.01.2018 |

Ihan vasta siis tein päätöksen, että jätän kaikki eläinperäiset tuotteet pois, ja koska asun vielä vanhempieni kotona, osoittautui tämä erittäin hankalaksi. Viimeisen vuoden aikana minulla on ilmennyt monenlaisia terveysvaikeuksia, joihin kuukauden mittainen kokeilu jättää liha, kala, sekä maitotuotteet pois, auttoi huomattavasti. Nyt aina kun yritän ehdottaa, että voisi syödä enemmän kasviksia koko perheen voimin, vastauksena tulee vain lisää lihaa. Itselläni opiskelijana ei yhtään tuloja ole, ja tämän takia joskun päädyn vain syömään muutaman hedelmän koko päivän aikana. Miten saan perheeni tajuamaan miten tärkeää tämä on minulle ja terveydelleni?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sinä kokkailla ruokaa koko perheelle, joten ne kasvikset menevät sitten ihan näppärästi sekaan. Mikä tässä on niin vaikeaa? Eihän muiden tarvitse sinun ruokavalioosi mukautua? Sinä vain aloitat kokkailut itsellesi, eihän voi olettaa, että äitisi on sinun palvelija tai kokki.

Vierailija
2/67 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan sinä kokkailla ruokaa koko perheelle, joten ne kasvikset menevät sitten ihan näppärästi sekaan. Mikä tässä on niin vaikeaa? Eihän muiden tarvitse sinun ruokavalioosi mukautua? Sinä vain aloitat kokkailut itsellesi, eihän voi olettaa, että äitisi on sinun palvelija tai kokki.

En toki. Mutta en myöskään ole taikuri. Talossamme ei siis käytännössä muita ruoka-aineita ole, kuin eläinperäisiä. Kasvisruokaa kun on todella hankalaa kokata ilman kasviksia, tai rahaa ostaa niitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheesi on ihan fiksu  kun ei lähde moiseen turhaan vouhutukseen mukaan.  Osta ja kokkaa itse oma ruokasi, älä arvostele muiden valintoja.

Fanaattisuus on aina merkki  mielenterveyden horjumisesta.

Vierailija
4/67 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi perheen pitäisi tukea ravinnotonta ruokaa syövää syömishäiriöistä?

Vierailija
5/67 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et voi vaatia perheeltäsi mitään. Mene töihin.

Vierailija
6/67 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Kärsit kyllä kovasti puutostiloista jos pelkillä hedelmillä elät. Syöthän d-vitamiinia ja B12 purkista? Kasvissyöjäkin tarvitsee proteiinia. Onko kotona mitään linssejä, soijarouhetta tms saatavilla?

Vierailija
7/67 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys rinnastuu siihen, miksei perheeni tue minua saatananpalvonnassa.

Vierailija
8/67 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihminen voi olla vegaaninen. Ihminen on lihaa ja verta.

Vierailija
9/67 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Kärsit kyllä kovasti puutostiloista jos pelkillä hedelmillä elät. Syöthän d-vitamiinia ja B12 purkista? Kasvissyöjäkin tarvitsee proteiinia. Onko kotona mitään linssejä, soijarouhetta tms saatavilla?

Olen 17. B12 syön, D-vitamiinia en. Ei ole :/ Maksavat kuulemma liikaa, koska "en tulisi kuitenkaan käyttämään"

Vierailija
10/67 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman vaikuttaa siltä että perheesi vastustaa valintaasi ideologisista syistä. Koita päästä lähtemään sieltä pois. Jos ovat noin häijyjä että pitävät pikkumaisuuttaan sinua nälässä, eivät varmasti muutenkaan sinusta juuri välitä ja paremmin pärjäät mitä kauemmas heistä pääset.

Vierailija
11/67 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni jokaisella on kyllä oikeus päättää mitä itse syö. En toki arvostele heidän päätöstään syödä lihaa, arvostelen heidän päätöstään tuomita minun ruokavalioni ja olla tukematta sitä millään tavoin. Töissä en koulun ohella kertakaikkiaan ehdi käydä.

Vierailija
12/67 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kärsin aina anemiasta, kun ei ollut kotona juuri mitään syötävää. Nyt aikuisiällä hb 140.

Vierailija
13/67 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan mitenkään. Perheesi tehköön omat valintansa. Onneksi suurimmasta osasta oppilaitoksia saa nykyisin vegaaniruokaa ilmoittamalla ruokavaliostaan, niin jos tankkaat sitä paljon ja syöt sitten kotona niitä aineita mitä sieltä voit valita. Voit varmaan myös mennä vanhempiesi kauppareissulle mukaan ja ehdottaa mitä haluaisit ostettavaksi. Kärsiköön perheesi sitten sydän -ja verisuonitaudeista jos pelkkää lihaa ym. vetävät. Ja muista toki itse ottaa B-12 ja D-vitamiini.

Vierailija
14/67 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin vegaaniuden vasta kun muutin omilleni 16 vuotiaana. Kotona en olisi kehdannut häiritä vanhempiani asialla. Kai teillä on jääkaapissa/pakastimessa edes jotain kasviksia? Papuja saat ostettua alle eurolla 200-400 grammaa tölkissä. Et voi vaatia vanhempiani tekemään sinulle erikoisruokaasi, vaan teet itse.

Jos kotonanne on esimerkiksi ruokana perunaa ja lihakastiketta, niin jätät lihakastikkeen ottamatta ja lämmität vaikka niitä papuja jos ei muuta ole.

Suuri osa kaupan leivistä on valmiiksi vegaanisia. Sanot vaikka äidillesi että Hei tykkään tosta leivästä, voidaanko ostaa sitä. Jos vanhemmillasi ei ole varaa ostaa sinulle erillisiä ruokia tai eivät halua ostaa, niin joko sinä ostat ja teet omat ruokasi tai odotat muutaman vuoden että pääset muuttamaan omillesi

Vierailija
15/67 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman vaikuttaa siltä että perheesi vastustaa valintaasi ideologisista syistä. Koita päästä lähtemään sieltä pois. Jos ovat noin häijyjä että pitävät pikkumaisuuttaan sinua nälässä, eivät varmasti muutenkaan sinusta juuri välitä ja paremmin pärjäät mitä kauemmas heistä pääset.

Edes muutama asiallinen vastaus, kiitos! reilu vuosi vielä jäljellä koulua, sitten muutto mahd. kauas. :)

Vierailija
16/67 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen töihin menoa, tai sitten mukisematta syöt mitä tarjotaan.

Vierailija
17/67 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ottaa yhteyttä sosiaaliviranomaisiin. Vanhempiesi pitäisi ostaa sinulle ruokaa kun olet alaikäinen. Pavut ei paljoa maksa joten raha ei voi olla syynä.

Vierailija
18/67 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni jokaisella on kyllä oikeus päättää mitä itse syö. En toki arvostele heidän päätöstään syödä lihaa, arvostelen heidän päätöstään tuomita minun ruokavalioni ja olla tukematta sitä millään tavoin. Töissä en koulun ohella kertakaikkiaan ehdi käydä.

Niin kauan kun et itse maksa  ruokiasi, sinä syöt mitä eteen laitetaan. Ymmärrätkö?

Vierailija
19/67 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe sitten vain näkee tulevaisuudessa harmaaihousen kiukkupussin mitä nälkä teettää ja anemia.

Vierailija
20/67 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni opiskelijana ei yhtään tuloja ole, ja tämän takia joskun päädyn vain syömään muutaman hedelmän koko päivän aikana. Miten saan perheeni tajuamaan miten tärkeää tämä on minulle ja terveydelleni?

Silloin kun elelet muiden rahoilla niin syöt mitä pöytään kannetaan, jos ei kelpaa niin ole nälässä. Saattaa tulla yllätyksenä mutta tämä maailma ei pyöri sinun perseesi ympärillä.