Äiti ärsyttää
Kirjoitan tämän nyt kaikella rakkaudella.
Minua ärsyttää välillä äitini käytös ja olen huolissani hänestä. Äidilläni on kakkostyypin diabetes, eikä hän ota sairautta vakavasti ja syö epäterveellistä ruokaa eikä harrasta juuri mitään liikuntaa. Hän on myös lihava ja polttaa tupakkaa. Olen usein huolissani hänen rerveydestään, hänellä on "tupakkayskä" ja pelkään, että hänellä on keuhkoahtauma. Lisäksi tupakan haju ällöttää.
Äidin käytös ärsyttää myös välillä. Hän on harvoin läsnä, siis fyysisesti kyllä on, mutta yleensä puhelin kiinnostaa enemmän. Hänelle on vaikea puhua tai saada minkäänlaista järkevää keskustelua aikaan, aina vaan "aa" tai "mm". Jotenkin ärsyttää myös sellainen tietynlainen huono käytös, kuten röyhtäily ja piereskely ruokapöydässä ja se, että hän puhuu ruoka suussa. Hän myös lukee ns "roskalehtiä" ja tuntuu uskovan kaiken, mitä esimerkiksi persut sanovat. Jotenkin ärsyttää sellainen yksinkertaisuus ja mustavalkoisuus ja se, ettei koskaan voida keskustella asioista kunnolla. Kiitos kun sain avautua. :D
Kommentit (3)
Ymmärrän sinua täysin. Ex-anoppini oli vähän vastaava.
Ja minä kyllä siis rakastan ja kunnioitan äitiäni, mutta nuo jutut ärsyttää silti ihan kamalasti välillä.
Eniten ärsyttää tuo, ettei hän välitä terveydestään. :/ Pelottaa.