Jos saisit 12 000e perintöä, mitä tekisit?
Lyhentäisinkö lainaa? Jotain sijoituksia? Mitä sijoituksia? Vai jotain muuta?
Kommentit (60)
Remppaisin keittiön. Tuota remonttia varten on jo n. 6000€ säästössä joten eiköhän noilla rahoilla jotain saatais aikaan.
En ottaisi sitä vastaan, sillä en halua mielenrauhani järkkyvän.
Maksaisin opintolainan pois, loput menis ihan vaan elämiseen.
No ei tuolla paljon tee. Sain vähän aikaa sitten 20000€, meni osa autoon ja loput tilille. Sillä on matkusteltu. Sen jälkeen tuli vielä toinen 20000€, sillä rempattiin keittiö ja kylppäri. Ja siinäpä ne sit jo menikin.
Minä sain 10500. Ostin kaikkea kivaa ja maksoin laskuja.
Ostaisin Nordean osakkeita koko rahalla ja joka vuosi osingoilla lisää. Kiva lisäeläke turvattu.
Ostaisin auton, nykyinen ei kestä vuoden loppuun.
Riittäisiköhän se raha Kokoomuslaiseksi ryhtymiseen..??
Laittaisin koko summan osakkeisiin muutaman tonnin erissä. Tuolla ostaisin varmaan 5-6 eri yhtiöiden osakkeita. Kone, Fiskars, Marimekko, Fortum, Elisa, Kesko, Nordea, Danske, Telia, Cargotec, Finnair (noussut kyllä huimasti joten en ihan varma ostaisinko nyt) ym. Sitten joka kevät osingoilla ja vähän säästöjä lisää. Muutaman vuoden jatkaisin tuota ja sitten ehkä alkaisin nostaa osan osingoista jo käytöön, osan sijoittaisin vuosittain lisää.
Lyhentäisin lainoja. Tylsää? Juu, mutta olenkin tylsä tyyppi.
Muuttaisin ulkomaille pysyvästi. Opettelisin kielen jo nyt ja lähtisin alkeista siellä. Siivoaisin vaikka eurolla vessoja aluksi.
Ostaisin paremman auton (~5k) ja reissaisin. Loput säästöön asuntoa varten.
Laittaisin säästöön ja käyttäisin kun on tarvetta niin ei tarvitse opintolainaa ottaa myöhemmin
T lukiolainen
Jos mulla ei olis lainaa, tuhlaisin pari sataa hemmotteluun ja säästäisin loput. Olin viimeksi lomalla 7 vuotta sitten. Mulla ei ole turvaverkkoja, joten ei voi pistää haisemaan.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin koko summan osakkeisiin muutaman tonnin erissä. Tuolla ostaisin varmaan 5-6 eri yhtiöiden osakkeita. Kone, Fiskars, Marimekko, Fortum, Elisa, Kesko, Nordea, Danske, Telia, Cargotec, Finnair (noussut kyllä huimasti joten en ihan varma ostaisinko nyt) ym. Sitten joka kevät osingoilla ja vähän säästöjä lisää. Muutaman vuoden jatkaisin tuota ja sitten ehkä alkaisin nostaa osan osingoista jo käytöön, osan sijoittaisin vuosittain lisää.
Jos ostat muutamalla tonnilla osakkeita, saat noista yhtiöistä pari sataa osinkoja vuodessa per yhtiö. Ei sitä vielä hirveesti sijoitella lisää saati nosteta käyttöön. Toki jos olisi ollut vaikka työtön tai opiskelija, saattaa niillä osingoilla sitten sen yhden osingonmaksukuukauden verran elää.
Koko rahalla kannabis-osakkeita ja kryptovaluuttoja ja myisin ne kun potti kymmenkertaistunut.
Käyttäisin loma-asunnon käsirahaan mieheni kotimaassa.
Varmaan maksaisin mökkilainaa.... Ei riitä kuin puoleen lainasta.
Tai jätän odottamaan autonvaihtoa.
Mulla on 30000 kiinni jakamattomassa kuolinpesässä...eipä tuota ole kiire saada pois, odotellaan että vuokralainen irtisanoo sopimuksena:)
Ei riittäis ees mun koko opintolainaan, mut lyhentäisin puolet ja hommaisin ajokortin ja auton.