Perustin siivousfirman ja nyt lähetän työttömille harjoittelupaikkailmoituksia karenssin uhalla
Alussa on pakko pitää kulut matalalla ja siksi en ota muita kuin palkattomia siivoojia harjoitteluun, joka jatkuu vuoden tai pari. Jos yhtiö kulujen jälkeen tuottaa silloin voittoa, alan maksaa palkkaa siivojille.
Liisa, pk-seutu
Kommentit (56)
Tarjotusta työstä tulee maksaa palkkaa! Olet hyväksikäyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Mä käräytin kerran yhden firman pomon työkkärille, koska siitä firmasta kun lähti harjoittelija, niin mut ois otettu tilalle.
Oltiin sovittu päivä milloin sinne menen, mutta sitten se äijä soitti mulle jo aikasemmin ja vaati tulemaan aiemmin töihin, kun siellä oleva palkallinen työntekijä ei pärjännyt yksin. Kun oli niin paljon töitä.
Vedin herneen nenään ja päätin olla menemättä ollenkaan, samalla vinkkasin työkkäriin että siellä firmassakäytetään ilmaisia harjoittelijoita oikeaan työntekoon mistä pitäisi oikeasti maksaa palkkaa.
Myöhemmin näin mollin sivuilla ilmoituksen, missä haettiin palkalliseen työhön työntekijää kyseiseen firmaan.
Ei enää harjottelijaa.
Valitettavasti ei takaa etteikö riistäjä koittaisi vedättää ja laittaa ilmoituksen työpaikasta, mutta tarjota vaan harjoittelua.
Näitä on nähty.
Onko ap saanut koskaan miehen pissiletkua sisäänsä? En usko.
ei työnataja voi lähettää ruollaisia kirjeitä rndomisti etkä ole lähettänytkänä ja kenelle muka?
mitähän nämä työnhakijat tekisivät kun Liisa on käräyttänyt heidät ja saaneet karenssin? sitä voit miettiä kun olet antanut heille osoitteesi
Henry-thaimaasta kirjoitti:
mitähän nämä työnhakijat tekisivät kun Liisa on käräyttänyt heidät ja saaneet karenssin? sitä voit miettiä kun olet antanut heille osoitteesi
Mistä he saisivat osoitteeni? Se on salainen. Siivousvälineet työharjoittelija säilyttää kotonaan, joten ei ole mitään konttoria.
Ap-Liisa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi, että etsit harjoittelijoita työttömien joukosta, koska harjoittelu on aina osa opintoja. Eipä ihme, että liikeideasti ei ole oikein lähtenyt toimimaan, kun toiminnan perusteissa ja terminologian hallinnassa on vakavia aukkoja.
Tervetuloa tänne te-toimistoon keskustelemaan yritysideastasi. Me kerromme sinulle esim. sen, että työkokeilija ei koskaan työskentele itsenäisesti, vaan aina kokeneemman (palkatun!) työntekijän parina ja että työkokeilu kestää korkeintaan 6 kk, tavallisesti vain 1 -3 kk. Lisäksi tarjoamme apuamme esim. liiketoimintasuunnitelman laatimisessa sekä ohjaamme tarvittaessa uusyrityskeskukseen syventämään liikeideaasi.
Ystävällisin terveisin Maija te-toimistosta
Harjoittelut ketjutetaan.
Ap-Liisa
Kuten jo totesin, harjoittelut ovat osa opintoja, joten me te-toimistossa emme ota niihin kantaa. Työkokeiluja ei voi ketjuttaa, joten jos työkokeilijan haluat, niin saat eri ihmsiä aina 1-2 kk ajaksi kokeilemaan työtä. Heillä on lisäksi koska tahansa mahdollisuus ilmoittaa, että lopettavat kokeilun. Karenssia ei tule, jos esim. saa työpaikan, menee opiskelemaan tai muuttaa paikkakuntaa.
Terveisin Maija te-toimistosta
Miksi levität väärää tietoa? Uuden lain mukaan tulee karenssia, jos ei ota tarjottua työtä vastaan.
Ap-Liisa
Mistäköhän uudesta laista nyt mahtaa olla kyse?
Totta on, että työtön saa karenssia, jos ei ota työtä vastaan eikä vastaa asiasta tehtyyn selvityspyyntöön, mutta työkokeilu ei ole työ. Siksi työkokeilupaikkaa ei ole pakko ottaa vastaan, jos se ei vastaa te-toimiston kanssa tehtyä suunnitelmaa. Epämääräisen pikkufirman siivoustyö hyvin harvoin vastaa.
terveisin Maija te-toimistosta
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa olen mies
Ap-Liisa
Tämä on valeap.
Ap-Liisa
Vierailija kirjoitti:
Kovasti täälläkin monet yrittävät välttää työntekoa. Mutta minä käräytän heidät.
Ap-Liisa
Liisa, kone kiinni nyt, nettiaika täynnä. Iltapalalle muiden kanssa ruokalaan ja sitten otetaan iltalääkkeet ja käydään pesulla.
T: hoitajasi Pirkko.
Vierailija kirjoitti:
Henry-thaimaasta kirjoitti:
Mistä he saisivat osoitteeni? Se on salainen. Siivousvälineet työharjoittelija säilyttää kotonaan, joten ei ole mitään konttoria.
Ap-Liisa
Lopeta jo Ap-Liisa/Sinkkumies/Sirkka-mummo, tyylisi on tunnistettavissa kilometrien päähän. Et huijaa ketään.
Yritykseni nimi on Liisan Siivous Duunarit ja mainoksemme: Kyllä LSD auttaa!
Ap-Liisa
Eli olet tehnyt työkkärin kanssa sopimuksen harjoittelijoista? Kuka rikkoi tietoturvaa antamalla sinulle nimilistan? No mä tiedän oikeasti miten tämä menee. Löytyy kiinostava harjoittelupaikka. Työtön esittää sitä työkkärille ja sitten tehdään sopimus tai ei tehdä, työkkärissä päätetään. VAihtoehtona 2 työkkäri ehdottaa niitä. Yrittäjä ei koskaan itse lähettele mitään, koska et sä mitään sopimuksia sen harjoittelijan kanssa tee, vaan työkkärin kanssa.
Ihan sama. Haen jatkossakin toimeentulotukena enkä tee yhtään mitään.
Haittaako siivoojan työssä jos ei ole ajokorttia?
Miksi levität väärää tietoa? Uuden lain mukaan tulee karenssia, jos ei ota tarjottua työtä vastaan.
Ap-Liisa