Perustin siivousfirman ja nyt lähetän työttömille harjoittelupaikkailmoituksia karenssin uhalla
Alussa on pakko pitää kulut matalalla ja siksi en ota muita kuin palkattomia siivoojia harjoitteluun, joka jatkuu vuoden tai pari. Jos yhtiö kulujen jälkeen tuottaa silloin voittoa, alan maksaa palkkaa siivojille.
Liisa, pk-seutu
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tossa alotuksessa ei ole mikään mahdollista oikeasti toteuttaa.
Liisa, te-keskus
Miten niin? Olen siis ITSE lähettänyt kirjeet.
Ap-Liisa
Ja työttömät voivat vapaasti kieltäytyä "työtarjouksistasi" pelkäämättä karenssia. Sinä kun et niistä määrää.
Uhkaan soittaa työkkärille. Kerron, että tämä henkilö on kieltäytynyt tarjoamastani työstä. Silloin työkkäri lätkäisee 3-6 kk karenssia. On jo yksi esimerkki.
Ap-Liisa
Työstä on tapana maksaa palkkaa. Mutta ihan kiva provo, pienellä hiomisella olisi voinut vaikka onnistuakin.
Palkka on harjoittelusta saatava työkokemus.
Ap-Liisa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liisa, te-keskus
Ap-Liisa
Anteeksi kenelle ne siis lähetit? Omasta työttömien kortistosta kaivoit tiedot?
En paljasta yrityksen liikesalaisuuksia täällä.
Ap-Liisa
Vierailija kirjoitti:
Harmi, että etsit harjoittelijoita työttömien joukosta, koska harjoittelu on aina osa opintoja. Eipä ihme, että liikeideasti ei ole oikein lähtenyt toimimaan, kun toiminnan perusteissa ja terminologian hallinnassa on vakavia aukkoja.
Tervetuloa tänne te-toimistoon keskustelemaan yritysideastasi. Me kerromme sinulle esim. sen, että työkokeilija ei koskaan työskentele itsenäisesti, vaan aina kokeneemman (palkatun!) työntekijän parina ja että työkokeilu kestää korkeintaan 6 kk, tavallisesti vain 1 -3 kk. Lisäksi tarjoamme apuamme esim. liiketoimintasuunnitelman laatimisessa sekä ohjaamme tarvittaessa uusyrityskeskukseen syventämään liikeideaasi.
Ystävällisin terveisin Maija te-toimistosta
Harjoittelut ketjutetaan.
Ap-Liisa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liisa, te-keskus
Ap-Liisa
Ja työttömät voivat vapaasti kieltäytyä "työtarjouksistasi" pelkäämättä karenssia. Sinä kun et niistä määrää.
Uhkaan soittaa työkkärille. Kerron, että tämä henkilö on kieltäytynyt tarjoamastani työstä. Silloin työkkäri lätkäisee 3-6 kk karenssia. On jo yksi esimerkki.
Ap-Liisa
Työstä on tapana maksaa palkkaa. Mutta ihan kiva provo, pienellä hiomisella olisi voinut vaikka onnistuakin.
Ap-Liisa
Palkattomasta työstä kieltäytymisestä ei saa karenssia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liisa, te-keskus
Ap-Liisa
Ap-Liisa
Ap-Liisa
Tämä onkin työharjoittelua. Eli karenssia tulee. Olen varmistanut asian työkkärin johtajalta.
Ap-Liisa
Kiva. Mä taas puolestani olen kokeillut miten paska pysyy betoniseinässä. Kyllä se hyvin pysyy. Ammuin varpusparven rapattuun seinään ja edelleen se on siinä. Huoltoyhtiö kävi sitä ruiskuttelemassa jollain liuottimelle 5v sitten, eli ehkä kuukausi teostani jälkeen. Edelleen kakka näkyy ja jos sitä kävisi vaikka rapsuttelemassa, niin ihan oikeaa kakkaa siitä irtoaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liisa, te-keskus
Ap-Liisa
Ap-Liisa
Ts mielikuvitus ei riittänyt alkutarinaa pidemmälle.
Parempaa onnea ensikerralla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liisa, te-keskus
Ap-Liisa
Ap-Liisa
Ap-Liisa
Tämä onkin työharjoittelua. Eli karenssia tulee. Olen varmistanut asian työkkärin johtajalta.
Ap-Liisa
Mä kysyin hammaskeijulta ja sanoi ihan päinvastaista. Yksisarvinen sanoi siihen että oikeastaan sulla on niin paljon luppoaikaa että joutaisit tulla meidän ojankaivuu- yritykseen harjoitteluun. Miten olisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liisa, te-keskus
Ap-Liisa
Ap-Liisa
Ap-Liisa
Ap-Liisa
Vain opiskelijat ovat harjoittelijoita. Ja myös ne harjoittelijat vaativat kokeneemman opastamaan sillä harjoittelija ei ikinä saa korvata työntekijää eikä ole vastuussa.
T. Työkkärin pomo
Eiköhän se ole jo päivälääkkeen aika?
Kovasti täälläkin monet yrittävät välttää työntekoa. Mutta minä käräytän heidät.
Ap-Liisa
Lisäksi itse tienaan prostituutiolla
Ap-Liisa
Millä sinä saisit ne ihmiset tekemään ilman palkkaa?
Mä käräytin kerran yhden firman pomon työkkärille, koska siitä firmasta kun lähti harjoittelija, niin mut ois otettu tilalle.
Oltiin sovittu päivä milloin sinne menen, mutta sitten se äijä soitti mulle jo aikasemmin ja vaati tulemaan aiemmin töihin, kun siellä oleva palkallinen työntekijä ei pärjännyt yksin. Kun oli niin paljon töitä.
Vedin herneen nenään ja päätin olla menemättä ollenkaan, samalla vinkkasin työkkäriin että siellä firmassakäytetään ilmaisia harjoittelijoita oikeaan työntekoon mistä pitäisi oikeasti maksaa palkkaa.
Myöhemmin näin mollin sivuilla ilmoituksen, missä haettiin palkalliseen työhön työntekijää kyseiseen firmaan.
Ei enää harjottelijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liisa, te-keskus
Ap-Liisa
Ap-Liisa
Liikesalaisuus = joku salainen työttömien nimilista :D.
No, tämä provo kaatui aloittajan typeryyteen.
Vierailija kirjoitti:
Mä käräytin kerran yhden firman pomon työkkärille, koska siitä firmasta kun lähti harjoittelija, niin mut ois otettu tilalle.
Oltiin sovittu päivä milloin sinne menen, mutta sitten se äijä soitti mulle jo aikasemmin ja vaati tulemaan aiemmin töihin, kun siellä oleva palkallinen työntekijä ei pärjännyt yksin. Kun oli niin paljon töitä.
Vedin herneen nenään ja päätin olla menemättä ollenkaan, samalla vinkkasin työkkäriin että siellä firmassakäytetään ilmaisia harjoittelijoita oikeaan työntekoon mistä pitäisi oikeasti maksaa palkkaa.
Myöhemmin näin mollin sivuilla ilmoituksen, missä haettiin palkalliseen työhön työntekijää kyseiseen firmaan.
Ei enää harjottelijaa.
Vedin herneen nenään sen takia, koska tää pomo syyllisti minua siitä, että jos en mene aiemmin töihin sinne, niin tuo palkattu työntekijä on siellä helisemässä asiakkaitten kanssa.
Kyllä Liisa puhuu ihan asiaa. Työkokemus on tämän päivän palkka. Rahapalkkaa saa sitten aikanaan, kun on meriittiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi, että etsit harjoittelijoita työttömien joukosta, koska harjoittelu on aina osa opintoja. Eipä ihme, että liikeideasti ei ole oikein lähtenyt toimimaan, kun toiminnan perusteissa ja terminologian hallinnassa on vakavia aukkoja.
Tervetuloa tänne te-toimistoon keskustelemaan yritysideastasi. Me kerromme sinulle esim. sen, että työkokeilija ei koskaan työskentele itsenäisesti, vaan aina kokeneemman (palkatun!) työntekijän parina ja että työkokeilu kestää korkeintaan 6 kk, tavallisesti vain 1 -3 kk. Lisäksi tarjoamme apuamme esim. liiketoimintasuunnitelman laatimisessa sekä ohjaamme tarvittaessa uusyrityskeskukseen syventämään liikeideaasi.
Harjoittelut ketjutetaan.
Ap-Liisa
Kuten jo totesin, harjoittelut ovat osa opintoja, joten me te-toimistossa emme ota niihin kantaa. Työkokeiluja ei voi ketjuttaa, joten jos työkokeilijan haluat, niin saat eri ihmsiä aina 1-2 kk ajaksi kokeilemaan työtä. Heillä on lisäksi koska tahansa mahdollisuus ilmoittaa, että lopettavat kokeilun. Karenssia ei tule, jos esim. saa työpaikan, menee opiskelemaan tai muuttaa paikkakuntaa.
Terveisin Maija te-toimistosta