Te, joilla ei ole harrastuksia, miten jaksatte elämää?
Mitä teette vapaa-ajalla?
Itse olen tänään vain istunut sohvalla tuijotellen seinää ja puhelinta ja tuntuu, että kuolen tähän tylsyyteen. Ei ole kavereita enkä koskaan ole osannut oikein harrastaa mitään...
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vapaa-ajalla testaan uusia reseptejä, luen, opiskelen kieliä, jne.Harrastusten ei tarvitse olla hienoja tai maksullisia.Ihan riittää että itse nauttii siitä mitä tekee.
Eli sulla on harrastuksia.
Vapaa-ajallani teen töitä ja työaikana juon kahvia
tykkään olla kotona tekemättä mitään, kai sekin on taito ja ihan sama mitä joku siitä ajattelee. Tai kyllä sitä aina jotain pientä tulee tehtyä tai katsottua telvisiota
Nukun mahdollisemman paljon. Uni on toinen todellisuus, jossa toimintaa riittää.
Mikset sitten keksi itsellesi harrastusta, jos on niin tylsää?
Vierailija kirjoitti:
Mikset sitten keksi itsellesi harrastusta, jos on niin tylsää?
Niin kuin sanoin, en ole koskaan oikein harrastaa mitään. Kovasti aina mietin, minkä aloittaisi, mutta aina on joku ”este”. Raha, ei innosta, ei ole mahdollista jne. Useimmat ideat tyssää tuohon kaverittomuuteen. En osaa/uskalla/voi yksin aloittaa. Esim sullapallo. Se voisi kiinnostaa, mutta ei ole kaveria.
Ap.
8/Ap: Ei kai sinun sitten auta kuin kärsiä.
Huomaatko, että kysyit "mitä te teette, joilla ei ole harrastuksia?", mutta sitten kun joku tuli kertomaan niinkin tavallisista asioista kuin lukemisesta ja ruuanlaitosta, niin sinä luokittelit ne harrastuksiksi. Eli mitä täällä kukaan voi sanoa tekevänsä, jos sinulle kaikki tekeminen on harrastamista, jota taas ei saanut mainita?
Harrastukset on niitä varten, joilla ei ole mitään tekemistä. Minulla on niin paljon tekemistä, etten ehdi harrastaa mitään. Tykkään tehdä töitä, jutella mieheni kanssa, lukea lehtiä, datailla, kirjoittaa, laittaa ruokaa ja syödä, nukkua, huoltaa ja järjestellä vaatteitani ja kenkiäni ja hoitaa kukkia . Liikun joka päivä noin tunnin, vaikken harrasta mitään liikuntaa. Vain harvoin ehdin katsoa telkkaria tai sarjoja, esim. Netflixiä en yleensä osta, koska en ehdi katsoa mitään.
Vierailija kirjoitti:
8/Ap: Ei kai sinun sitten auta kuin kärsiä.
Huomaatko, että kysyit "mitä te teette, joilla ei ole harrastuksia?", mutta sitten kun joku tuli kertomaan niinkin tavallisista asioista kuin lukemisesta ja ruuanlaitosta, niin sinä luokittelit ne harrastuksiksi. Eli mitä täällä kukaan voi sanoa tekevänsä, jos sinulle kaikki tekeminen on harrastamista, jota taas ei saanut mainita?
Ei minulle kaikki tekeminen ole harrastamista. Harrastaminen on mielestäni sellaista, jota tehdään säännöllisesti ja tiettyinä aikoina ehkä. Tai jos ei tiettyinä aikoina, niin ainakin sillä tavalla että se on jo selvästi harrastus. Esim. en mä tätä palstailua laske harrastukseksi. Vaikka ehkä jo voisi...
Ap.
Mulla ei ole harrastuksia, koska ei ole aikaa moisille.
Käyn töissä 8-16, lisäksi työmatkat puoli tuntia suuntaansa. Opiskelen työn ohella. Meillä kaksi lasta, kaksi koiraa ja omakotitalo, joten tekeminen ei lopu koskaan. Teen ruokaa, pesen pyykkiä, siivoan, raivaan, teen pihatyöt jne. En halua edes mitään harrastuksia, ne stressaisi.
Samaa kuin ap eli en mitään. Joskus pelaan videopelejä mutta jos ei innosta niin istun sohvalla ja tuijotan seinää ja odotan että olisin niin väsynyt että voisin taas vain nukkua. Ja täällä netissä roikun myös. Kunpa pian uni tulisi...
Unohdin mainita että myös syön tylsyyteeni. -13
Rakastan olla tekemättä mitään! Mulla ei ole juuri koskaan ollut säännöllisiä harrastuksia, olen kotona viihtyvää sorttia. Oikein ahdistaa jos on jotain sovittuja menoja. Nytkin ihanaa, kun on vapaa viikonloppu tiedossa. Rankka työviikko takana, haluan vain levätä.
Viitenä päivänä työssä niin eipä tee mieli harrastaa muuta kun kotona oloa. Vl sitten joskus kyläilyä jne.
Mun mielestä se kertoo sekä henkisestä että fyysisestä tylsyydestä ja laiskuudesta, jos ei ole kiinnostunut mistään eikä halua tehdä mitään muuta kuin tuijottaa ruutua. Mutta jos se riittää jollekin, niin omapa on asiansa.
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ( täytin 65). Tukielinsairaus. Harrastin aikoinaan paljonkin monenmoista. Nyk. luen paljon (olen aina lukenut). Käyn kesäteattereissa,perinnetapahtumissa jne... Lähinnä lähiseudulla rajoitteeni vuoksi. Pidän kaikenlaisista asetelmien teosta. Leivonkin silloin tällöin ( ruisleipää,karjalanpiirakoita,kalakukkoja).
Makaan sängyssä ja toivon nukahtavani. Joskus nukahdankin mutta suurimman osan vaan makaan silmät kiinni hiljaa ja toivon että kello tulisi kahdeksan että saan ottaa unilääkkeen ja mennä nukkumaan.
Hyvin. Tavallaan olen tehnyt harrastuksesta työn, joten työpäivän aikana teen sitä mitä tekisin vapaa-ajallani. Työpäivät ovat yrittäjänä pitkiä, usein viikonloppuisinkin työmatkoja, mutta sitten taas esim. lentokentällä istuessa ehtii kirjoitella tänne palstalle höpöjä.
Vapaa-ajalla testaan uusia reseptejä, luen, opiskelen kieliä, jne.Harrastusten ei tarvitse olla hienoja tai maksullisia.Ihan riittää että itse nauttii siitä mitä tekee.