Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Mitä olet tehnyt muuttaakseni itseäsi, ja miksi?
19.01.2018 |
Haluaisin kuulla tarinoita, miten olet onnistunut muuttamaan pitkäaikaisia käyttäytymismallejasi, ja mistä sait innoituksen tehdä niin?
Itselläni on erittäin epäterveellinen ajanviettotapa, ja tiedostan että minun olisi luovuttava siitä oman itseni hyvinvoinnin vuoksi. Kun toisaalta taas harrastan sitä lähinnä yksin ollessani, eli tapa ei mitenkään vahingoita toisia ihmisiä tai haittaa heidän elämäänsä, ja tuottaa minulla mielihyvää, niin vaikka välillä mietin lopettavani sen tämä ei konkretisoidu käytännössä.
Onko jollain teistä samantapaisia kokemuksia, lopetitteko vai jatkoitteko, miksi?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Olen käynyt pitkään terapiassa, koska kyllästyin siihen, että lapsuuden traumat estivät päästämästä ketään lähelle ja luomasta merkityksellisiä ihmissuhteita. En enää kestänyt loputonta yksinäisyyttä.
Mulla on myös syömishäiriö, jonka avulla oon pyrkinyt hallitsemaan noiden traumojen aiheuttamia epämukavia tunteita ja jota todellakin oon toteuttanut muiden silmiltä piilossa. Sitäkin käsittelen terapiassa, koska olen kyllästynyt myös voimaan jatkuvasti fyysisesti huonosti enkä halua syödä itseäni hengiltä.