Minkä ikäisille lapsille et enää järkkää synttärikahveita sukulaisille?
Kommentit (12)
Meillä loppui 12v. Ei haitannut ollenkaan
äskettäin olin 16 ja 20 vuotis synttäreillä, se oli minusta jo vähän "liikaa"
Yli kymmenen vuotiaille ei enää järkätä. Kummit eivät osta lahjoja enää rippijuhlien jälkeen. Näin meidän suvussa.
Meillä on suku ja ystäväpiiri jossa vietetään kaikenmaailman kissanristiäiset.
Mutta lapsi pyysi 16-vuotiaana, että ei enää juhlittaisi. Kunnioitin toivetta. Mutta kekkereitä meillä on silti jatkuvasti. Esim. viikon päästä meillä on meksikojuhlat.
Kaverisynttärit pyysi lopettamaan 10-vuotiaana.
Meillä ei enää järjestetty 4 vuotta täyttäville, koska siinä vaiheessa tuli elat kaverisynttärit (molemmilla varmaan silloin ekat kaverijuhlat jollain kolmella kaverilla). En jaksaisi itsekään, että olisi sisarusten lasten synttäreitä
monet pitkin vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on suku ja ystäväpiiri jossa vietetään kaikenmaailman kissanristiäiset.
Mutta lapsi pyysi 16-vuotiaana, että ei enää juhlittaisi. Kunnioitin toivetta. Mutta kekkereitä meillä on silti jatkuvasti. Esim. viikon päästä meillä on meksikojuhlat.Kaverisynttärit pyysi lopettamaan 10-vuotiaana.
Sama juttu. Äitini on jo 92-vuotias ja edelleenkin järkkää synttärit, joille kutsuu lapsensa, lapsenlapsensa ja lapsenlapsenlapsensa. Meidän suvussa synttärit loppuvat hautajaisiin :D
10-vuotissynttärit oli vikat mun aloitteesta järkätyt sukujuhlat. Sen jälkeen oon kyllä kysellyt lapsilta, että haluavatko juhlat, mutta eivät ole halunneet. Ollaan sitten juhlittu menemällä ulos syömään.
Kun eskarissa on pidetty ekat kaverisynttärit, niin olen siinä vaiheessa supistanut sukulaissynttäreitä kutsumalla vain kummit ja isovanhemmat. Ehkä joskus 10-vuotiaana voisi nekin lopettaa ja seuraavat juhlat on sitten rippijuhlat.
Sitten kun lapset ei enää itse halua.