Huuto.net, Huudon peruminen?
Hei. Mitä jos haluaa perua huutonsa/ ostonsa? Ei kai sitä ole pakko ostaa, jos on huutanut jonkun ja ei haluakaan ostaa tuotetta? Jättää vaan maksamatta, niin eikös se ainakin toimi? :D
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huudon sulkeutumishinta tulisi olla sitova myyjällekin. Minulta myyjä kinusi lisää hintaa talvihaalarista huudon sulkeutumisen jälkeen.
No mutta eikös näin ole? Itse olen ainakin veloittanut myyjänä lähetyskulutkin ilmoituksessa ilmoitetun mukaan, jos en ole itse hoksannut niitä tarkistaa ja korjata ilmoitukseen (mikäli hinta on postilla tai matkahuollolla noussut).
Jep, kiitos sinulle. Kaikki myyjät eivät toimi samalla tavalla. Tosiaan toimituskulujakin peritään joskus "silmät ummessa".
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt suoranaisesti liity tähän, mutta: Viestitin myyjälle myykö huudon tiettyyn hintaan. Lupasi, että kyllä sopii. Itse näissä tapauksissa myyjänä pyydän ostajaa tekemään huudon, suljen huutokaupan ja hoidamme kaupan sovittuun hintaan.
Tämä myyjä nyt jättikin vielä huudon auki ja roikkumaan. Tulee itselle vähän sellainen tunne, että myyjä toivoo jonkun vielä alkavan huutaa tuotetta "parempaan hintaan". Tympeää itsellle odotella kaupan sulkeutumista. Tulee tunne, että olen hätävarana vähän huonompana ostajana, jos ei muita satu kiinnostamaan.
Mieli tekisi siis perua huuto (tein huudon, vaikka sovimme ns. lähtöhinnasta ja otin toki ruutukaappaukset viesteistämme). Oma vika, kun oletin myyjän toimivan tietyllä tavalla.
Minä en ainakaan sulkisi kohdetta kesken pois, tosin ilmoittaisin kyllä sen myös hintaehdottajalle jos ehdottaa pyytämääni alhaisempaa hintaa. En kyllä välttämättä suoralta kädeltä edes hyväksyisi vaan odottaisin sen kohteen sulkeutumiseen asti.
Joku huutaja saattaisi olla sillä taktiikalla liikkeellä, että huutaa vasta ihan viime sekunneilla ennen kohteen sulkeutumista, ettei muut kerkeäisi väliin nostamaan hintaa.
Itse en ilmoita koskaan tarkkaa summaa postikuluista, koska ne voi muuttua ennenkuin tavara on mennyt kaupaksi. Lisään ilmoitukseen vain lausekkeen: "postikulut lisätään hintaan", mitä ne sitten kulloinkin ovat. Voihan huutaja huutaa useammankin tuotteen, jolloin postikulut sille paketille on kuitenkin selvitettävä erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt suoranaisesti liity tähän, mutta: Viestitin myyjälle myykö huudon tiettyyn hintaan. Lupasi, että kyllä sopii. Itse näissä tapauksissa myyjänä pyydän ostajaa tekemään huudon, suljen huutokaupan ja hoidamme kaupan sovittuun hintaan.
Tämä myyjä nyt jättikin vielä huudon auki ja roikkumaan. Tulee itselle vähän sellainen tunne, että myyjä toivoo jonkun vielä alkavan huutaa tuotetta "parempaan hintaan". Tympeää itsellle odotella kaupan sulkeutumista. Tulee tunne, että olen hätävarana vähän huonompana ostajana, jos ei muita satu kiinnostamaan.
Mieli tekisi siis perua huuto (tein huudon, vaikka sovimme ns. lähtöhinnasta ja otin toki ruutukaappaukset viesteistämme). Oma vika, kun oletin myyjän toimivan tietyllä tavalla.
Minä en ainakaan sulkisi kohdetta kesken pois, tosin ilmoittaisin kyllä sen myös hintaehdottajalle jos ehdottaa pyytämääni alhaisempaa hintaa. En kyllä välttämättä suoralta kädeltä edes hyväksyisi vaan odottaisin sen kohteen sulkeutumiseen asti.
Joku huutaja saattaisi olla sillä taktiikalla liikkeellä, että huutaa vasta ihan viime sekunneilla ennen kohteen sulkeutumista, ettei muut kerkeäisi väliin nostamaan hintaa.
No tätä minäkin odotin, että myyjä olisi ilmoittanut pitävänsä ilmoituksen auki. Ei kuitenkaan ole kommentoinut mitään. Ja kyseessä on jo kauan myynnissä roikkunut kohde, joten en usko, että ihan mitään yletöntä viime hetken rysistäkään on odotettavissa. Mutta nyt sitten vaan odotellaan ja katsotaan kuinka käy. Toivottavasti hyvin :o).
Vierailija kirjoitti:
Itse en ilmoita koskaan tarkkaa summaa postikuluista, koska ne voi muuttua ennenkuin tavara on mennyt kaupaksi. Lisään ilmoitukseen vain lausekkeen: "postikulut lisätään hintaan", mitä ne sitten kulloinkin ovat. Voihan huutaja huutaa useammankin tuotteen, jolloin postikulut sille paketille on kuitenkin selvitettävä erikseen.
Joskus on raskasta kysellä noita lähetyskuluja joka kohteeseen erikseen... itse lähettelen enimmäkseen huutopaketteina, joten voihan kirjoittaa toimitustietoihin esim. , että toimitus huutopakettina (Posti tai Matkahuolto) huutohetkellä voimassaolevan hinnaston mukaisesti.
Eka kertaa kävi niin että huutonetin ostaja on ekakertalainen huutonetissä, pitäisikö hänen ensimmäiseen palautteeseen kirjoittaa jotain erityistä tavallisten kiitosten ja suositusten päälle?
Myin kalliimmat liput tapahtumaan jonne en itse pääse. Ostaja oli tarjonnut huomattavasti isomman summan kuin muut. Ja käytti vielä korotusautomaattia. Joten kukaan muu ei saanut ostettua. No kauppojen tultua ilmoitti ettei otakaan lippuja ja ne jöi lopulta myymättä. Kyllä sapetti muutaman sadan tappiot tätä varten. Ja tosissani mietin, et voiko jotain tehdä?
No tätä ei kai kukaan voi kontrolloida. Onneksi emme vielä elä niin tiukassa po li isi valti ossa. Pääasia, että ostaja ja myyjä ovat tyytyväisiä molemmin puolin ja tavara saa uuden tyytyväisen omistajan.