Huuto.net, Huudon peruminen?
Hei. Mitä jos haluaa perua huutonsa/ ostonsa? Ei kai sitä ole pakko ostaa, jos on huutanut jonkun ja ei haluakaan ostaa tuotetta? Jättää vaan maksamatta, niin eikös se ainakin toimi? :D
Kommentit (28)
Kohteliasta on ilmoittaa myyjälle ettei ostakaan. Ja negaan on tyytyminen, eikä siihen pidä vastata kostonegalla.
Voittava huuto on sitova, eli saat negatiivisen palautteen hupi huutelusta. Mutta myyjälle ilmoitettava, ettet haluakaan tuotetta.
Ja onhan se kivaa kun palautteista löytyy pelkkää negatiivista
Myyjä voi halutessaan saada sinut maksamaan. Ellei hyvällä, niin. NS. Prosessin kautta. Myyjä voi myös vaatia vahingonkorvausta, jos et suostu ostamaan ja uudessa huutokaupassa saa huonomman hinnan. Laki on myyjän puolella. Eri asia kuinka pienestä ryhtyy perintään.
Huuto.netissä tehty huuto on sitova.
Vierailija kirjoitti:
Myyjä voi halutessaan saada sinut maksamaan. Ellei hyvällä, niin. NS. Prosessin kautta. Myyjä voi myös vaatia vahingonkorvausta, jos et suostu ostamaan ja uudessa huutokaupassa saa huonomman hinnan. Laki on myyjän puolella. Eri asia kuinka pienestä ryhtyy perintään.
Huuto.netissä tehty huuto on sitova.
Joo, myyjä voi viedä kaupat loppuun käräjillä. On mennyt läpi.
Eikö nykyään ole harkintakykyä, eli jos ostaa niin myös ostaa.
Turha selata mitään huutonettiä, jos ei osaa tulkita sääntöjä
Ei nyt suoranaisesti liity tähän, mutta: Viestitin myyjälle myykö huudon tiettyyn hintaan. Lupasi, että kyllä sopii. Itse näissä tapauksissa myyjänä pyydän ostajaa tekemään huudon, suljen huutokaupan ja hoidamme kaupan sovittuun hintaan.
Tämä myyjä nyt jättikin vielä huudon auki ja roikkumaan. Tulee itselle vähän sellainen tunne, että myyjä toivoo jonkun vielä alkavan huutaa tuotetta "parempaan hintaan". Tympeää itsellle odotella kaupan sulkeutumista. Tulee tunne, että olen hätävarana vähän huonompana ostajana, jos ei muita satu kiinnostamaan.
Mieli tekisi siis perua huuto (tein huudon, vaikka sovimme ns. lähtöhinnasta ja otin toki ruutukaappaukset viesteistämme). Oma vika, kun oletin myyjän toimivan tietyllä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt suoranaisesti liity tähän, mutta: Viestitin myyjälle myykö huudon tiettyyn hintaan. Lupasi, että kyllä sopii. Itse näissä tapauksissa myyjänä pyydän ostajaa tekemään huudon, suljen huutokaupan ja hoidamme kaupan sovittuun hintaan.
Tämä myyjä nyt jättikin vielä huudon auki ja roikkumaan. Tulee itselle vähän sellainen tunne, että myyjä toivoo jonkun vielä alkavan huutaa tuotetta "parempaan hintaan". Tympeää itsellle odotella kaupan sulkeutumista. Tulee tunne, että olen hätävarana vähän huonompana ostajana, jos ei muita satu kiinnostamaan.
Mieli tekisi siis perua huuto (tein huudon, vaikka sovimme ns. lähtöhinnasta ja otin toki ruutukaappaukset viesteistämme). Oma vika, kun oletin myyjän toimivan tietyllä tavalla.
Jotkut vaan ovat juntteja. Ehkä myyjä on joku vanhempi täti, joka ei tajua miten toimia ja odottelee vaan siksi kaupan sulkeutumista.
Ymmärrän, että joissain tapauksissa kaupan peruminen olisi hyvä vaihtoehto. Valtaosin kuitenkin hyvä, että se ei ole mahdollista, koska sitten nettihuutokauppa menisi siihen saman eipäs-juupas-palautushärdelliin kuin mikä muu netin kautta tilaaminen ja ostelu. Ei kukaan jaksaisi enää myydä yhtään mitään, kun pitäisi vängätä alituiseen ihmisten kanssa.
Sen verran pitää aikuisen ihmisen osata päättää, että kun on joku tavara ostettu, niin se on ostettu. Piste.
Mikäs siinä sitten jos haluat negatiivisen palautteen varmalla maininnalla hupihuutajasta.
Huudon sulkeutumishinta tulisi olla sitova myyjällekin. Minulta myyjä kinusi lisää hintaa talvihaalarista huudon sulkeutumisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä sitten jos haluat negatiivisen palautteen varmalla maininnalla hupihuutajasta.
Mikäs siinä, jos ostaakin mieluummin ruokaa ja sähköä. Tai tuotteesta / kohteesta on paljastunut jotain epämieluisaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä, jos ostaakin mieluummin ruokaa ja sähköä. Tai tuotteesta / kohteesta on paljastunut jotain epämieluisaa.
Jos rahat on noin tiukalla tai ei osaa lukea myynti-ilmoituksen tietoja niin silloin on parempi olla huutamatta yhtään mitään.
Huutonetti on ihan pelleilyä: viikkoon ei tule yhtään tarjousta ja sitten sulkeutumisen lähestyessä niin paljon, ettei saa (tietsalla) yhteyttä.
Siirryin torifi:hin.
Eli siellä nähdään! :)
Joo, kannattaa tosiaan miettiä kaksi kertaa ennen kuin tekee tarjouksen ja lukea myyjän palautteet ja tuotekuvaus huolellisesti. Jos valittavana on, ostaako ruokaa vai huutamansa tuotteen, ei kannata osallistua huutokauppoihin ylipäätään lainkaan. Jos kuitenkin vahinko on jo tapahtunut, ilmoitus myyjälle ja asiallinen selitys, ja hyväksyt palautteen mukisematta ilman kostopalautetta.
Myyjänä toivon että jos et ostakaan tuotetta, ilmoittaisit siitä mahdollisimman pian myyjälle pahoittelujen kera. Myyjä voi silloin laittaa tavaran uudestaan myyntiin nopeasti eikä tarvitse kahta viikkoa odotella että no maksaako tämä mykkä huutelija tämän tavaran vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Huudon sulkeutumishinta tulisi olla sitova myyjällekin. Minulta myyjä kinusi lisää hintaa talvihaalarista huudon sulkeutumisen jälkeen.
No mutta eikös näin ole? Itse olen ainakin veloittanut myyjänä lähetyskulutkin ilmoituksessa ilmoitetun mukaan, jos en ole itse hoksannut niitä tarkistaa ja korjata ilmoitukseen (mikäli hinta on postilla tai matkahuollolla noussut).
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä ole vastoin huutonetin sääntöjä? Ei saa tehdä salaa kauppaa ohi huutokauppaan laitetun ilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Huutonetti on ihan pelleilyä: viikkoon ei tule yhtään tarjousta ja sitten sulkeutumisen lähestyessä niin paljon, ettei saa (tietsalla) yhteyttä.
Siirryin torifi:hin.
Eli siellä nähdään! :)
Minusta molemmissa on puolensa. Huudossa on hyvää tuo "anonyymius" (tiedot ostajalle vasta kaupan jälkeen) ja palautesysteemi. Torissa tuntuu olevan enemmän ongelmia, koska sinne pitää nykyään jopa viestejä lähettäessä (?!?!!?) varmistaa omaa henkilöllisyyttään ja puhelinnumeroaan (jota en muutenkaan jakele noin vain ympäri maailmaa).
Mutta molemmissa on kauppa toiminut ja olen päällisin puolin oikein tyytyväinen.
Joo näin se menee.. ja seuraavalla kerralla toimii myös