Mikä lääkitys teillä on auttanut sosiaalisten tilanteiden pelkoon?
Kommentit (37)
Minulla ei ole auttanut oikein mikään lääke. Propral ei juurikaan auta, ja venlafaksiini tuntui jopa pahentavan. Jokin turruttava lääke kai voisi tehota, mutta sitten olisin lähes toimintakyvytön.
Miten on mahdollista ettei mikään lääke tehoa? ei edes vähän? outoa.
Vierailija kirjoitti:
viina toimii aina
Eipä tuota tohdi alkoholin vaikutuksen alaisena hoitaa asioita.
Mulla on ollut paniikkihäiriön takia käytössä duloksetiini ja fluoksetiini (en muista kauppanimiä).
Kummankin lääkityksen aikana olin selvästi sosiaalisempi ja rohkeampi. Olin iloinen ja puhelias, kun taas normaali-minä on auttamattoman ujo ja arka.
Duloksetiinin jouduin jättämään törkeän ummetuksen takia ja aloin juomaan kuin sieni (lääkitys turrutti kaikki tunteet -> vaan kännissä tunsin ja koin jotain). Fluoksetiini teki musta suorastaan uhkarohkean ja piittaamattoman, häsläsin ihmissuhteita.
Nykyään yritän pärjätä säännöllisen liikunnan ja terveellisen ruokavalion turvin. Lääkityksenä käytän luontaistuotetta 5HTP, vahvaa b-vitamiinia, magnesiumia ja näin talvella tosi tujua D-vitamiinia, joiden koen auttavan pärjäämään.
Mirtatsapiini. Rauhoittava masennuslääke.
Opamox täälläkin. Paras lääke ikinä, koska ainoana sivuvaikutuksena on lievä väsymys. Toki pitää olla tarkkana, toleranssi nousee todella nopeasti.
Escitalopram 15mg myös auttaa mua kai jonkin verran. En ole uskaltanut lähteä kokeilemaan muita lääkkeitä, voisin kertoa monta kauhukokemusta esim. venlafaxiinista vieroittautumisesta. x(
Escitalopram Actavis 10 mg x 1. Tarvittaessa Propral 10 mg x 3. Harvemmin nykyisin Propraleja syön, kun välillä popsin niitä vähän liian kanssa ja toivoin vaikuttavan rennolta ja sosiaaliselta. Todellisuudessa tulinkin vain uniseksi ja pöpperöiseksi, sekä töhelöin paljon kaikenlaisissa perus asioissa. Mut pienillä annoksilla esiintymistilanteissa koen saavani siitä apua. Ei todennäköisesti kaikista voimakkain sosiaalisten tilanteiden pelko minulla, mutta huomattava kuitenkin ja lääkkeet on auttanut mua.
Venlafaksiini 225 mg