Klamydia pitkässä parisuhteessa - vai mitä ihmettä?
Löytyykö kohtalotovereita? Olen reilu parikymppinen, seurustellut mieheni kanssa 4 vuotta. Nyt mulla on klamydian tai muun tulehduksen oireita. Virtsis ja bakteerivaginoosi (fluor testi) suljettu pois, ja kaks raskaustestiä tehty. Maanantaina saan tulokset klamydia ja tippuri testistä. Onkos muita joilla pitkässä suhteessa yhtäkkiä iskee...
Kumpikaan ei ole pettänyt, keskusteltiin asiasta juuri eilen illalla, miten kummallista on että näillä palstoilla vastaavassa tilanteessa olevat syyttää heti kumppaniaan pettämisestä. Ihan jo keskustelemattakin. Missä normaali parisuhteen luottamus?? Niin ja jos jostain syystä mieheni oliskin harrastanut seksiä muualla, niin hän olisi kyllä käyttänyt kondomia ja ollut tarkkana asiaan kuuluvasti.
Sitten jos tulos ei oo klamydia, mitä se sit on?? Raskaus? Kohtusyöpä? Myooma? Endo?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se voi alkaa oireilla muutaman vuoden päästä tartunnasta?
Ilmeisesti voi. Tää on vaan piinaava tilanne. Jotenkin tuntuu huolestuttavalta, että vaikka minä ja kumppani ollaan molemma oltu huolellisia ennen meidän parisuhdetta. Että näinkö silti huolellinenkin ihminen saa kaikenmaailman tauteja. Onneksi klamydian voi hoitaa antibiooteilla pois!! Eli ei ole vakavaa.
Oireina ollut hyvin paljon raskauttakin muistuttavia oireita... Palelua, flunssaista oloa mutta ei kuumetta, painetta alavatsalla, vessassa ravaamista, tiputteluvuotoa..
Ap
Tuota... Hoitamattomana se voi aiheuttaa esim lapsettomuutta.
Sit kun saat selville, että mies on kuin onkin käynyt paljaalla jotakuta muuta panemassa j erota, niin se on voinut saada jo vaikka mitä tuhoa aikaan ja ai että, se onkin kiva joskus tulevaisuudessa käydä raskaat hoidot läpi kun on sinisilmäisesti sitä exää uskonut.
Mulla siitä seurasi endometrioosi ja lapsettomuus kipuineen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla todettiin klamydia vuosi sitten, miehelläni sitä ei ollut eikä toisella kumppanilla joka ollut tässä 13 vuoden aikana. Ja siis mieheni kanssa olen ollut yli kymmenen vuotta. Vuosi sitten siis alkoi ihmeellinen runsas kirkas vuoto ja kutina, joka tod näk oli hiivaa. Menin testeihin ja klamydiahan se, mies kävi jälkeen testeissä eikä ollut mitään. Tämä toinen mies kävi myös ja omien sanojensa mukaan ei hänelläkään ollut.
Olisi kiva tietää voiko klamydia tosiaan alkaa oireilemaan vuosien päästä?
Oli vähän vastaava tilanne. Vain kaksi vaihtoehtoa, joille molemmille ilmoitin. Toinen kävi testeissä ja näin tulokset (neg) suoraan palvelusta. Toinen loukkaantui ilmoituksesta, haukkui håråksi, ei aikonut käydä testeissä, koska oli oireeton ja pisti välit poikki, koska en hänen mielestään luottanut häneen. Mitä luulette kummalta sen todennäköisemmin sain 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla todettiin klamydia vuosi sitten, miehelläni sitä ei ollut eikä toisella kumppanilla joka ollut tässä 13 vuoden aikana. Ja siis mieheni kanssa olen ollut yli kymmenen vuotta. Vuosi sitten siis alkoi ihmeellinen runsas kirkas vuoto ja kutina, joka tod näk oli hiivaa. Menin testeihin ja klamydiahan se, mies kävi jälkeen testeissä eikä ollut mitään. Tämä toinen mies kävi myös ja omien sanojensa mukaan ei hänelläkään ollut.
Olisi kiva tietää voiko klamydia tosiaan alkaa oireilemaan vuosien päästä?
Oli vähän vastaava tilanne. Vain kaksi vaihtoehtoa, joille molemmille ilmoitin. Toinen kävi testeissä ja näin tulokset (neg) suoraan palvelusta. Toinen loukkaantui ilmoituksesta, haukkui håråksi, ei aikonut käydä testeissä, koska oli oireeton ja pisti välit poikki, koska en hänen mielestään luottanut häneen. Mitä luulette kummalta sen todennäk
Sullekin siis toinen valehtelee, mutta nätimmin.
Mulle on käynyt niin (tosin tästä on parikymmentä vuotta aikaa), että tuli joskus hosuttua kännipano ilman suojausta, ja parin viikon päästä siitä sain selvästi klamydiaan viittaavat oireet. Kävin testissä. Testaaja oli hieman kovakourainen ja vuosin jonkin verran verta lopun päivää, ei ollut menkat silloin. Testitulos oli negatiivinen. Kävin myös virtsakokeissa, kun oireet jatkuivat, ja kappas, VTI todettiin ja sain antibiootit. Pikkuhiljaa oireet helpottivat, mutta aina välillä oli pientä kirvelyä ja tihentynyttä virtsaamistarvetta. Muutaman kuukauden kuluttua aloin seurustella mieheni kanssa, ja siis muita seksipartnereita ei tuon testauksen jälkeen ollut. Reilun vuoden kuluttua oireeni taas pahenivat, ja kävi ilmi, että miehelläkin oli alkanut olla oireita. Menin testiin -> klamydia. Samoin miehellä. Olen ajatellut, että se ensimmäinen testini saattoi olla väärä negatiivinen?? Miestä en epäile, mutta mulla siis oli ollut vuoronperään oireettomia ja "tuntuuko nyt jotain kirvelyä vai eikö tunnu" -jaksoja. Klamydian toteamisen ja lääkehoidon jälkeen epämääräisetkin oireet lähtivät.
Yksi sukulainen sai aikanaan sukupuolitaudin yleisestä saunasta. Lestadiolainen suurperheen isä.