Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mustasukkaisuus-termistä

Vierailija
19.01.2018 |

Haluaako mustasukkainen aina tarrata kiinni kohteeseen vai voiko yhtä hyvin olla hanakasti lähdössä itse pois tilanteen vuoksi? Mustasukkaisuudella on terminä ikävä kaiku ja se myös leimaa kokijansa väärässäolijaksi, jonka tulisi olla hiljas. Nimitätkö siltikin tervettäkin mustasukkaisuutta/ ongelmatilannetta mustasukkaisuudeksi vai joksikin muuksi?

Tällaisiin ajatuksiin jouduin tässä törmäämään. Aiemmin ei ole mustasukkaisuudesta syytelty.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millainen tämä tilanne sitten oli?

Vierailija
2/3 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme asu yhdessä. Miehen naapuriin muutti sari, joka elämäntilanteensa vuoksi tarvitsee paljon apua. Mies tekee osa-aikatyötä, joten hänellä on aikaa auttaa. Mielestäni ihan ok sinänsä.

Minäkin tarvitsisin apua myös hankalan tilanteen vuoksi, mutta minulle sitä ei heru, koska sen antaminen on hankalampaa, koska matkoihin menee yhteensä reilu tunti.

Olen joskus avautunut siitä, että itsekin tarvitsisin apua. Mies näkee sarin tarpeen relevantimpana (meillä eri syyt) ja auttamisen luonnolliseksi, koska kohde on siinä vieressä eli ei vaadi ylimääräistä vaivaa.

Olen myös avautunut siitä, etten oman väsymykseni keskellä jaksa kuunnella, miten hän auttaa saria, kun samaan aikaan kaikki omat tukiverkot (maksullisesti hankitut) pettävät.

Olen kuulemma mustasukkainen. Minusta en ole. Koskaan aiemmin elämässäni en ole osoittanut ketään kohtaan mitään kontrolloinin merkkejä. En myöskään ole kieltänyt auttamasta. Kertonut vain, että tilanne on minulle raskas. Siinä vaiheessa mies asettuu minua vastaan ja puolustaa saria (joka on naimisissa). Minusta tilanne on nyt se, että mies saa jatkossa keskittyä sariin 100 %.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenelläkään mitään ajatusta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme