Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän muiden näkökentässä tällaista? Visual snow / visual static

Vierailija
18.01.2018 |

Englanniksi nimellä visual snow tai visual static

Siinä ihmisen näkökenttä on täynnä tv:n lumisademaisia pilkkuja. Itselläni koko näkökenttä on täynnä sellaisia hyvin pieniä pilkkuja, jotka tavallaan kuhisevat koko näkökentässä. Tuo "kuhina" on läpikuultavaa, eli se ei vaikeuta näkemistä mitenkään, en vain näe koskaan mitään täysin "sileänä". Koska näkökentässä on jatkuvaa "kuhinaa", niin koskaan ei näytä siltä, että kaikki olisi täysin "tyyntä". Tämä sama juttu on näössä koko ajan, myös kun suljen silmät. Onko muilla tällaista?

Eri ihmisillä voi kai näyttää hieman eriltä, mutta mulla suunnilleen tältä:
http://VisionSimulations.com/visual-snow.htm?background=office1.png&den…

Onko teidän muiden näkökentässä tällaista? Visual snow / visual static

Vaihtoehdot

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää, lasiaiset poistettu molemmista silmistä.

Vierailija
42/57 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alun perin ei ollut. Alkoi kun kokeilin psykedeelejä, myöhemmin unettomuuteen käytetty mirtatsapiini ja tsolpideemi pahensivat. Tämän takia suosittelen välttämään hallusinogeenisia aineita ja sellaisia lääkkeitä, jotka aiheuttavat tätä visual snow -ilmiötä. Niitä saattaa olla enemmänkin psyykenlääkkeissä. Voi jäädä tällaista pysyvää haittaa näköön. Minulla haitta on kuitenkin ollut kai kuitenkin lähinnä esteettinen, ei ole haitannut esim. lukemista. On se silti harmillista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näen pimeässä vessareissulla yöllä tuollaista, että olisi tuo telkkarin väreily päällä.

Päivällä valoisassa näen vain niiitä kellujia eli floaters

Vierailija
44/57 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ja miksi lasiaiset poistettu silmistä?

Vierailija
45/57 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia "matomaisia" pallopötköjä joskus seikkailee silmissä. Niitä ei saa suoralla katseella kiinni kun karkaavat kohti näkökentän reunoja.

Vierailija
46/57 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ja miksi lasiaiset poistettu silmistä?

Lasiaissumentumia oli niin paljon ja keskellä näkökenttää, joten kirurgi teki päätöksen poistaa ne. Sellasella pienellä neulalla, vähän kun ”imurilla” se neste imettiin pois.

Vierailija
47/57 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valaiseva ketju! Ollut tämä ihan pienestä asti ja aina silloin tällöin miettinyt onkohan ihan normaalia, mutta ei se näkö vuosikymmenien aikana vielä ole lähtenyt, niin ei ole jaksanut tuskailla asian kanssa. Samaten tinnitus ollut niin kauan kun jaksaa muistaa.

Lumiaikana vaikeinta pyörällä liikkuessa kun ei meinaa millään nähdä tietä kunnolla - kaikki yhtä häikäisevää valkosta. Koulussa oppitunneilla oli aina vaikeaa lukea kirjaa kun kirkas valaistus ja musta teksti valkoisella pohjalla (tähän kannattaa ostaa lapselle värillinen kalvo, niin helpottaa!). Pimeässä ajo valtateillä yhtä tuskaa. Kesätöissä kaikki olivat laittamassa kohdelamppuja päälle, että näkee, eivätkä uskoneet, että halusin ne tarkoituksella pois.

Vierailija
48/57 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuota migreenin takia, mutta näen sitä vain kun silmät ovat kiinni. Paniikkikohtauksia ja huimausta on myös.

Vierailija
49/57 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nämä voivat olla myös loisista aiheutuvia haittoja. Kyllä, vaiettu asia on, että jopa länsimaissa ihmisillä voi olla loisia, joita ihminen ei itse huomaa mistään muusta kun tietyistä epämääräisistä oireista. 

Miksi kissoille eism, tehdään loiskuureja, mutta ei ihmisille? Ei tarvitse tulla fyysisesti eirtyisen kipeäksi jos loistartunta. Kannattaa googlata asiasta.

Jostain olisin lukenut, että kissoista on mahdollista saada sen tyyppisiä loisia, jotka voivat aiheuttaa ihmisille mm brain fogia ja näköhäiriöitä? Ihan taisi olla Tiede-lehdessä? Pitääpä tutkia

Ihan mielenkiinnosta, te joilla on oireita: oletteko viettäneet sairastumisen aikaan paljon aikaa kissataloudessa?

En sairastumisen aikaan, mutta aiemmin elämässä kyllä.

Vierailija
50/57 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa testauttaa verenpaine ja -sokeri, silmänpaine ja verkkokalvon ja linssin tilanne, sitten jos rahaa on niin aivoverenkierto (eli varjoainekuvaus). Jos näistä ei löydy mitään ja on varma ettei ole loismatoja silmissä, niin sitten vika on todennäköisesti neurologinen eli sille ei oikein voi mitään, mutta se ei ole myöskään hirvittävän hälyyttävää, ellei ilmene muita oireita. Jos löytyy iso oirekirjo, ei kannata mitään silmälääkäriä vaivata vaan ihan yleislääkäriä, joka voi tarvittaessa lähettää jatkotutkimuksiin erikoislääkäreille.

Vierailija
51/57 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noita lasiaissamentumia, jotka lentelevät näkökentässä. Sitten parisen vuotta alkoi mystisesti jäädä kaikista valoista sellaiset sokeat tummat läiskät. Siis ihan kaikista kovista valoista. Normaalistikin ihmisille jää hetkeksi, mutta ne haalistuvat hyvin nopeasti, mutta mulle ne jäävät päälle.autolla ajaminen pimeällä on erittäin hankalaa, kun joka ikisestä liikennevalosta ja pyöräilijöiden lampuista ja auton valoista jää sokeita pisteitä näkökenttään. Olen oppinut nykyään paremmin ajamaan niin, että pidän sen tarkan näön kohdan aina poissa valoista ja ajan varovaisesti. Mutta se on todella raskasta. Tutkittu on keskussairaalaa myöten, mutta eivät olleet siellä koskaan kuulleet vastaavasta, jäi siihen, että kaikki tutkimukset normaaleja paitsi teitysti se, missä mitataan kauan aikaa kestää että ne näkökenttäpuutokset lähtevät. Olen nyt 45.

Sitten migreeniauroja tulee nykyään ihan miten sattuu, välillä tulee särkyä ja välillä ei.

Äärimmäisen mielenkiintoista, mitän näitä näköoireita on kaikenlaisia tosi paljon haittaaviakin eikä silmälääkärit ole suurin piirtein kuulleet niistä eikä tutkimuksissa löydetä mitään poikkeavaa niillä keinoin mitä nykyään on käytössä siis. On aika paljon mitä silmästä ei vielä tiedetä.

Vierailija
52/57 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Itsellä ollut puna, viher, kellertävä lumisade/verkko niin kauan kuin muistan. Veljellä samaten. Olen puhunut siitä aika monenkin kanssa, mutta tätä päivää ennen en ole tiennyt että me kaksi emme ole ainoat tällaiset maailmassa.

Tasaisen mustaa pimeyttä en ole koskaan nähnyt. Jossain kohtaa hämärän muuttuessa pimeämmäksi, tämä värikäs sekasotku tuntuu täyttävän kaiken. Kuitenkin sen läpi näkee, että takana on pelkkää mustaa. Itse olettanut, että tämä johtuu siitä, että olen jotenkin herkistynyt näköhermojen häiriö kohinalle, eikä se jostain syystä suodatu pois. Isommin tämä ei ole häirinnyt. Kait tottunut tilaan, kun näin on ollut aina.

Mutta tuo muu oire lista pisti myös silmään. Kaikki löytyy. Varsinkin tinnitus joka alkoi siinä 18 vuoden paikkeilla. Tuntui että ensimmäiseen kahteen viikkoon en olisi nukkunut lainkaan. 2 vuotta toivoi että olisi vaan tullut loppu... jotenkin. Nytkin 25 vuotta myöhemmin v...taa kun on sirkkeli yhä korvan vieressä.

Vierailija
53/57 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko wisual snowsta ede mahdollista parantua

Vierailija
54/57 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla on tuota vähän. Ei se kovin paljoa haittaa mutta kun katsoo taivasta tai jotain valeaa ne kirotut pisteet ilmestyy. Myös joskus pimeässä. Mulla on myös korvien tukkosuutta ja kirkkaita valoja suorastaan kammoan :( juuri nytkin lamppu häikäisee silmiin D: toivottavasti tähänkin löytyy joskus se parannus keino!!

Vierailija
55/57 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi, onneksi ei ole...

Vierailija
56/57 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Itsellä ollut puna, viher, kellertävä lumisade/verkko niin kauan kuin muistan. Veljellä samaten. Olen puhunut siitä aika monenkin kanssa, mutta tätä päivää ennen en ole tiennyt että me kaksi emme ole ainoat tällaiset maailmassa.

Tasaisen mustaa pimeyttä en ole koskaan nähnyt. Jossain kohtaa hämärän muuttuessa pimeämmäksi, tämä värikäs sekasotku tuntuu täyttävän kaiken. Kuitenkin sen läpi näkee, että takana on pelkkää mustaa. Itse olettanut, että tämä johtuu siitä, että olen jotenkin herkistynyt näköhermojen häiriö kohinalle, eikä se jostain syystä suodatu pois. Isommin tämä ei ole häirinnyt. Kait tottunut tilaan, kun näin on ollut aina.

Mutta tuo muu oire lista pisti myös silmään. Kaikki löytyy. Varsinkin tinnitus joka alkoi siinä 18 vuoden paikkeilla. Tuntui että ensimmäiseen kahteen viikkoon en olisi nukkunut lainkaan. 2 vuotta toivoi että olisi vaan tullut loppu... jotenkin. Nytkin 25 vuotta myöhemmin v...taa kun on sirkkeli yhä korvan vieressä.

Minulla myös lumisade ollut silmissä lapsesta asti ja kova tinnitus alkanut teininä. Myös nuo muut oireet on tuttuja. Migreeniä ei kylläkään ole.

Te keillä on näitä oireita, tuleeko teille myös herkästi pahoinvointia? Itse en esimerkiksi voi olla yhtään pää alaspäin tai pyörähtää ympäri, autossa yms oleminen on myös hankalaa.

Vierailija
57/57 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja viime kuussa pelästyin pahasti, kun tulimme miehen kanssa iltapimeällä Ikeasta kotiin ja olimme valottomalla tienpätkällä ,kun äkkiä näin  ilmassa  auton edessä tumman spriraalin , joka juuri ja juuri erottui  taustastaan liikkuen edes takaisin. Olin jo panikoimassa, kun mies kysyi " Mikä tuo on? Tuolla edessä? "

En tiedä, mikä helvetin portti siihen oli avautumassa :D Mutta tärkeintä on että mieskin näki saman !

Tästä olisin kyllä halunnut tietää enemmän. Todella outoa, mutta kiinnostavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä