Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän muiden näkökentässä tällaista? Visual snow / visual static

Vierailija
18.01.2018 |

Englanniksi nimellä visual snow tai visual static

Siinä ihmisen näkökenttä on täynnä tv:n lumisademaisia pilkkuja. Itselläni koko näkökenttä on täynnä sellaisia hyvin pieniä pilkkuja, jotka tavallaan kuhisevat koko näkökentässä. Tuo "kuhina" on läpikuultavaa, eli se ei vaikeuta näkemistä mitenkään, en vain näe koskaan mitään täysin "sileänä". Koska näkökentässä on jatkuvaa "kuhinaa", niin koskaan ei näytä siltä, että kaikki olisi täysin "tyyntä". Tämä sama juttu on näössä koko ajan, myös kun suljen silmät. Onko muilla tällaista?

Eri ihmisillä voi kai näyttää hieman eriltä, mutta mulla suunnilleen tältä:
http://VisionSimulations.com/visual-snow.htm?background=office1.png&den…

Onko teidän muiden näkökentässä tällaista? Visual snow / visual static

Vaihtoehdot

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä muilla niin, että näette ns. sokeat pisteet näkökentässä? mitä ei siis tavallisesti näe? Samaan aikaan, kun alkoi tämä väreily ja kuhina näkökentässä, tuli tämä oire. Jos katson esimerkiksi seinää, jossa on taulu, se katoaa osin näkyvistä, jos katson hieman sivuun taulusta. Silmälääkärille kun kuvailin hän sanoi, että johtuu sokeista pisteistä, jotka on kaikkien verkkokalvoilla mutta ihmetyttää miksen sitten aiemmin näkenyt niitä? Silmissä ei ole mitään fyysistä vikaa löydettävissä...

Vierailija
22/57 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei tuota jatkuvaa lumisadetta ole, mutta "kelluvia roskia" on silmissä. Näkyvät jos katson valkoista seinää tai jos koneen näytön kirkkaus on liian kovalla. Epäilen poppersin käytön aiheuttaneen ne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai siis on olemassa jotain jengiä joka aistii asioita, jotka kielivät meidän elävän simulaatiossa.

Niinhän se oikeasti on että elämme simulaatossa, jonka tekoäly on tehnyt. Vapaata tahtoa kun ei voi olla oikeasti olemassa. Surku että jotkut joutuvat katselemaan, kuuntelemaan ja kokemaan tätä elokuvaansa paskojen vastaanottimien läpi.

😂

Vierailija
24/57 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole lumisadetta mutta noita lasiaisia on. Kaikki ylempänä luetellut oireet täsmää vahvasti. Sahalaitaa ja tähtiä näen mutta mulla on aurallinen migreeni. Tähän kaikkeen liittyy autopahoinvoiti näköärsykkeen kautta ja juostessa alkaa särkeä päätä ja pyörryttää, maailma keinuu silmissä.

Vierailija
25/57 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei tuota jatkuvaa lumisadetta ole, mutta "kelluvia roskia" on silmissä. Näkyvät jos katson valkoista seinää tai jos koneen näytön kirkkaus on liian kovalla. Epäilen poppersin käytön aiheuttaneen ne.

Just olin tulossa kirjoittamaan samaa. Niiden nimi on floaters ja ne kuulemma vain lisääntyy iän myötä. Ekan floaterin havaitsin 13-vuotiaana katsellessani sinistä taivasta.

Nyt niiden määrä on huomattavasti lisääntynyt. Ovat lasiaisessa olevaa "sakkaa" eli lasiaisen hyytelössä on "paakkuja". Voit hajottaa niitä hieman liikuttamalla silmiä nopeasti esim. ylös-alas-ylös-alas jne. tai sivuille.

Googlaa sana floaters in the eyes

Vierailija
26/57 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tuota aina, lapsesta asti. Normaalisti se ei haittaa mitään, mutta jos olen muusta syystä ahdistunut tai masentunut, sitten tuosta visual snow:stakin tulee ärsytyksen ja huolen aihe. Saatan esim. pelätä menettäväni näköni kokonaan tai muuten vaan ärsyyntyä jatkuvasta "levottomuudesta" näkökentässä. Mutta tosiaan jos ei ole ahdistusta ja stressiä, en edes huomaa koko juttua. 

Mielenkiintoinen tuo yhteys muihin oireisiin. Itselläni on ollut teinistä asti paniikkihäiriö, johon liittyy derealisaation kokemuksia. Myös lievä huimaus on lähes jatkuvaa. Keskittymisvaikeuksia on ollut aina.

Vierailija
27/57 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, mut mulla on kellujia, joiden nimi ja syy selvisi mulle vasta nyt. Olen välillä stressannut, että onkohan tämä normaalia.

No kerro mullekin!! Onko ne niitä solujonojen näköisiä mitkä valuu puolelta toiselle?

Vierailija
28/57 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantapaisia oireita täälläkin. Lapsena ei ollut. Muistikuva siitä, että noin 20-vuotiaana jäi migreenikohtauksen jälkeen "päälle".

90-luvun alussa yritin hakea tuohon apua ja kokeiltiin mm betasalpaajia, mutta ei niistä ollut apua.

Tutkimuksissa ei löytynyt oikeastaan muuta kuin taipumus migreeniin.

Vierailija
29/57 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on oikeasti ihan kamala "tauti"! En pysty enää nauttimaan aurinkoisista päivistä kun näen aina tätä, oli aurinkolasit tai ei: https://www.youtube.com/watch?v=wPjHOkSWvRM 

Olen nähnyt staticia jo lapsesta asti mutta tuo väreily/vortex tuli teini-iässä. Pelkään menettäväni ajokorttini vielä... 

Minulla just tätä samaa... paljon muitakin näköhäiriöitä mutta tämä niistä kaikista häiritsevin :(

Vierailija
30/57 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, etenkin pilvessä silmissä menee hurjat tuiskut

Vierailija
31/57 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä voivat olla myös loisista aiheutuvia haittoja. Kyllä, vaiettu asia on, että jopa länsimaissa ihmisillä voi olla loisia, joita ihminen ei itse huomaa mistään muusta kun tietyistä epämääräisistä oireista. 

Miksi kissoille eism, tehdään loiskuureja, mutta ei ihmisille? Ei tarvitse tulla fyysisesti eirtyisen kipeäksi jos loistartunta. Kannattaa googlata asiasta.

Vierailija
32/57 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös aina, pahenee ennen migreenikohtausta.

Vierailija
33/57 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaikkia edellä mainittuja ja syy on asentohuimaus. Oireet häviää pikkuhiljaa, kun tekee asentohoitoja. Asentohoitoja voi joutua tekemään kauankin, ennen kuin näkökenttä esim. Palautuu normaaliksi.

Vierailija
34/57 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä muilla niin, että näette ns. sokeat pisteet näkökentässä? mitä ei siis tavallisesti näe? Samaan aikaan, kun alkoi tämä väreily ja kuhina näkökentässä, tuli tämä oire. Jos katson esimerkiksi seinää, jossa on taulu, se katoaa osin näkyvistä, jos katson hieman sivuun taulusta. Silmälääkärille kun kuvailin hän sanoi, että johtuu sokeista pisteistä, jotka on kaikkien verkkokalvoilla mutta ihmetyttää miksen sitten aiemmin näkenyt niitä? Silmissä ei ole mitään fyysistä vikaa löydettävissä...

Mulla on tämä sama! Välillä ei niin pahana mutta ajoittain pahentuu... vaikeuttaa lukemistakin ajoittain. On raskasta, asiaa tutkittu eikä mitään ole löytynyt useiden tutkimuksienkaan jälkeen. Läimäisivät vaan suoraan epilepsiadiagnoosin, vaikkei kohtausta tai mitään muuta oiretta ole ikinä ollutkaan! Onneksi sain oikaistua toisen lääkärin lausunnolla.

Tämä kertoo vain siitä ettei ammattilaisetkaan osaa sanoa asiaan juuta eikä jaata. Olen nyt sitten tyytynyt olemaan hiljaa ja elämään asian kanssa, kun ei mitä ilmeisemmin ole mitään tehtävissä asialle. Mutta lohdullista kuulla etten ole ainoa.

T. N 25

Vierailija
35/57 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nämä voivat olla myös loisista aiheutuvia haittoja. Kyllä, vaiettu asia on, että jopa länsimaissa ihmisillä voi olla loisia, joita ihminen ei itse huomaa mistään muusta kun tietyistä epämääräisistä oireista. 

Miksi kissoille eism, tehdään loiskuureja, mutta ei ihmisille? Ei tarvitse tulla fyysisesti eirtyisen kipeäksi jos loistartunta. Kannattaa googlata asiasta.

Jostain olisin lukenut, että kissoista on mahdollista saada sen tyyppisiä loisia, jotka voivat aiheuttaa ihmisille mm brain fogia ja näköhäiriöitä? Ihan taisi olla Tiede-lehdessä? Pitääpä tutkia

Ihan mielenkiinnosta, te joilla on oireita: oletteko viettäneet sairastumisen aikaan paljon aikaa kissataloudessa?

Vierailija
36/57 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei,enkä ole ikinä käyttänyt aurinkolaseja,pimeällä ei häiritse autonvalot,nuorena pystyin ampumaan molemmat silmät auki niin että näin taulun ja tähtäimen tarkasti.

Mutta jos katson valkoista seinää räpäytän silmiä silmissä "lilluu" roskia mitkä valuu alas jos katsoo samaan kohtaan koko ajan,sama jos liikuttaa silmiä sivuille.

Vierailija
37/57 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Olen sairastanut samallaista 8 vuotta. Muistuttaa hyvin paljon aloittajan kuvaamaa. Oire alkoi jäätävän päänsärkykohtauksen jälkeen. Nyt just pahentumisvaihe, rasittaa silmiäkin kun katsoo kaikkea väreilyn läpi, luminen maa ihan välkähtelee ja lehden/kirjan lukeminen selvästi vaikeutunutta. On just läpinäkyvää. Tummaa taustaa vasten villiä tv lumisadetta muistuttavaa, hivenen valkoista. Magnesiumsitraatti 100mg 3x illassa on vakiona mulla lievittämässä oireilua ja välillä B vitamiini aamuisin, vain kuurina. Vihreet kasviksetkin tuntuu auttavan. Aika häiriötöntä kun lievänä eikä tarvi ees kiinnittää siihen huomiota mutta villimpänä tosi paljon häiritsevää. Kaipaan kyllä stabiilin luonnon katselua. Ja et pystyis lenkkeilee ilman maan voimakasta väreilyä/välkähtelyä. Auringonpaiste lievittää maan väreilyä mutta toisaalta myös arskalasit voi auttaa . Mulla tuli pahentumisvaihe isosta kerta annoksesta sipsejä (natrium). Tiedän että suolainen ruoka voi laukaista migreenikohtauksenkin joillain.

Vierailija
38/57 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys edelliseen: koen myös seleeni 100mikrog iltaisin lieventävän visual snow oireen voimakkuutta/häiritsevyyttä. Siis verrattuna tilanteeseen, etten käyttäisi sitä. Huom seleeniä ei voi ottaa sitten tuon enempää/vrk, koska sitä saa hieman myös ravinnosta ja yhden vuorokauden turvallinen max annos on 250- 300mikrog päivässä. Huomioitavaa on myös, että lisäravinteiden vaikutus visual snow oireiluun on yksilöllistä; näin mainitaan "Eye on vision"in sivuilla.

Vierailija
39/57 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistuttakaa verenpaine ja sokeritasapaino. Mina nain kirkkaita pilkkuja katon taydelta sairaalassa ja kun kutsuin hoitajan han sanoi etta verenpaine tippui vahan liian alas, tarkensi laakityksen ja pilkut havisivat heti.

Ystavani naki sinisia palloja kun sokeri tippui, syomalla jotain havisivat.

Vierailija
40/57 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha viestiketju, mutta jos joku vielä lukis.

Mulla on aina ollu huono hämäränäkö ja surkea tasapaino, menen nurin ihan tasasellakin maalla. Migreeniä myös ollut noin 40 vuotta, samojn tinnitystä välillä ja korvat aina hieman tukkoiset, kuulokin jo alentunut toisesta korvasta.

En muista tarkkaan miten ja milloin pahemmat oireet alkoi, mutta havahduin kymmenisen vuotta sitten siihen etten lumisessa maastossa näe mitä jalkojeni edessä on, vaan koko silmän alalaita väreilee ja säteilee pilkkuja, siis ns telkkarin lumisadetta. Olen yrittänyt sanoa asiasta silmälääkärille, mutta hän kuittaa että näen lasiaisia ja se on normaalia. Minusta ei ole normaalia jos en näe missä kävelen!

Olen kohta 60 ja talvisin vankina sisällä kun en näe eteeni eikä tasapaino pidä. Yritän käydä töissä, sillä pystyn vielä ajamaan autoa, mutta alkaa tuntua että tulen tätä myötä hulluksi, kun kukaan ei ota oireitani todesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme