Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OCD:tä sairastavat

Vierailija
18.01.2018 |

Minkälaisista pakko-oireista/pakkoajatuksista kärsitte?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisteyteen/bakteereihin/likaan ja niiden siirtämiseen pinnoista toiseen tms./ulkoa kotiin jne. liittyvistä, eivät aina ole ihan sama asia. Esim. ovien lukitsemiseen, sähkölaitteiden sammuttamiseen tms. liittyvistä.

Vierailija
2/13 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräilen tiettyjä juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaiseen hygieniaan (liiallinen peseytyminen), bakteerien ja lian siirtyminen pinnoista toiseen ja ulkoa kotiin. Pyykinpesuun liittyen: käyn aina suihkussa ennenkuin otan puhtaat pyykit koneesta, jotteivat ne likaannu. Vältän koskemasta mihinkään suihkusta tulon ja pyykkien kuivumiseenlaiton välissä.

Vierailija
4/13 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi mulla on se että erilaiset pyykit ei saa koskettaa toisiaan koneessa.

Vierailija
5/13 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaiseen hygieniaan (liiallinen peseytyminen), bakteerien ja lian siirtyminen pinnoista toiseen ja ulkoa kotiin. Pyykinpesuun liittyen: käyn aina suihkussa ennenkuin otan puhtaat pyykit koneesta, jotteivat ne likaannu. Vältän koskemasta mihinkään suihkusta tulon ja pyykkien kuivumiseenlaiton välissä.

Minulla tuo pyykkijuttu: pyykit lastataan koneeseen "likaisena", ja sitten heti suihkuun jotta voi olla kotona ja nostaa pyykit.

nro. 1

Vierailija
6/13 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin pakkoajatuksista. Hypokondria on tällä hetkellä pinnalla.

Vierailija
7/13 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään pakonomaisesti, että haisisin.

Vierailija
8/13 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistelen kaikkea. Onko hella pois päältä? Onko jääkaapin ovi kiinni? Ahdistaa kauheasti kun en pysty uskomaan vaikka näen, että edellämainitut asiat ovat ok. Sitten suutun itselleni kun olen tarkistanut kauan jotain asiaa. Silti en ole mielestäni hullu, heh...tiedän kyllä miltä tämä kuulostaa.

Vierailija
9/13 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken asioita, mulla on "hyviä" ja "huonoja" lukuja, mutta ne vaihtuvat välillä fiiliksen mukaan. Pesen paljon (liikaa?) käsiä. Viikkaan pyykit ja järjestelemään tiskikoneen ja astiakaapin tietyllä tavalla. Tässä nyt vaan muutama, psykiatri arveli mulla olevaan myös vaativa persoonallisuus. Teininä ja esikoisen saatuani kärsin väkivaltaisista pakkoajatuksista, mutta ne on onneksi ilmeisesti jääneet pois.

Vierailija
10/13 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestelen jääkaapiin ja mauste/jauhokaapin tietyllä tavalla. Jos asunnossa kävellessäni käännyn mielestäni kaksi kertaa samaan suuntaan jotenkin 'liikaa' esim. huoneesta toiseen mennessäni, pitää pyörähtää toiseen suuntaan tasapainoittamiseksi. (Huoh.)

Samanväriset kirjat pitää olla hyllyssä vierekkäin ja kokojärjestyksessä. Yöllä jalat eivät saa tulla peiton ulkopuolelle ja peitto pitää olla kiedottuna reunat alleni.

Hermoillessani tai stressaantuessani raavin ihoani, kun se muka kutisee.

Eroon olen päässyt ulko-oven tarkistuksesta (kokeilen lukkoonmenemisen vain kerran), hellan tarkistamisesta (sama) ja siitä, että laattalattioilla piti askelten osua tasan laattojen keskelle, ei saumoille. Jee.

Vierailija
11/13 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut bakteerit aiheuttavat ihmiselle haittaa, koska ne kuluttavat lisääntyessään elimistön tärkeitä ravintoaineita ja tuottavat elimistölle haitallisia aineenvaihduntatuotteita. Bakteereista kaikki eivät aiheuta ihmiselle tauteja, vaan itse asiassa ihmisen iholla ja limakalvoilla on jatkuvasti suuri määrä bakteereja, jotka auttavat ihmisen immuunipuolustusta tauteja aiheuttavia bakteereita vastaan. Näitä hyödyllisiä bakteereja kutsutaan normaaliflooraksi. Patogeenisuudella tarkoitetaan bakteerin ominaisuutta aikaansaada elimistössä tauti. Useimmat bakteerit eivät ole patogeenisia. Myös saman sukuisilla bakteereilla on vaihteleva patogeenisuus. Patogeenisen bakteerin kykyä ja voimakkuutta aiheuttaa tautia (tartuttamiskykyä) kutsutaan puolestaan virulenssiksi ja virulenssin aikaansaavaa bakteerin ominaisuutta virulenssitekijäksi. Erittäin virulenttien bakteerien aiheuttamaan tartuntaan voi riittää yksi ainoa mikrobi. Toisaalta erittäin virulentin mikrobin patogeenisuus voi olla alhainen, eli sen tarttumiskyky on suuri mutta aiheuttama tauti on lievä, ja vastaavasti päinvastoin.

Vierailija
12/13 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sukulaiseeni liittyviä seksuaalisia pakkoajatuksia (lähinnä pelkoa siitä, että välillämme on lapsuudessa tapahtunut jotakin siveetöntä) ollut ihan lapsesta saakka. Nyt vasta terapiassa alan käsittelemään ja ahdistus ihan huipussaan. Vaikuttaa vahvasti seksuaalisuuteeni kun ällöttävät ja ahdistavat pakkoajatukset tunkeutuvat päähäni. Epäilen että mulla saattaa olla valemuistoja, jotka on istutettu päähäni erään toisen sukulaisen (häiriintynyt) toimesta.

Vierailija
13/13 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sukulaiseeni liittyviä seksuaalisia pakkoajatuksia (lähinnä pelkoa siitä, että välillämme on lapsuudessa tapahtunut jotakin siveetöntä) ollut ihan lapsesta saakka. Nyt vasta terapiassa alan käsittelemään ja ahdistus ihan huipussaan. Vaikuttaa vahvasti seksuaalisuuteeni kun ällöttävät ja ahdistavat pakkoajatukset tunkeutuvat päähäni. Epäilen että mulla saattaa olla valemuistoja, jotka on istutettu päähäni erään toisen sukulaisen (häiriintynyt) toimesta.

Vielä jatkan, että tähän liittyy myös se, että koen tämän sukulaiseni (johon pakkoajatukset kohdistuvat) erittäin likaisena ja saastaisena, enkä voi koskea mihinkään mihin tiedän hänen koskeneen koska saastun sitten itsekin ja haluan peseytyä välittömästi. Kamalaa, tiedän sen mutta sairaudelle ei voi mitään......

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän