Vierailija

Ihan yhtä hyvin niitä puntteja voi nostella kotona siinä missä salillakin, mikäli vaan sellaisiin on vaan varaa ja tilaa. Salillakäyminen jää herkästi, kun sinne ei jaksa monta kertaa viikossa vääntäytyä, joutuu jonottamaan laitteille ja keskittymiskykykin on heikompi kun ympärillä pörrää ihmisiä. Lisäksi kuntosaleilla on aina ihan liian kirkkaat valot, mitkä häiritsevät.

Kotona taas voi treenata milloin haluaa, treenata miten haluaa ja ottaa itsestään kaiken irti.

• ylös 5
  • alas 1

Kommentit (7)

Vierailija

No aika paljon monipuolisemmin salilla saa treenattua. Ei pelkät puntit ihan riitä kaikkiin lihasryhmiin.

Vierailija

Itselläni ainakin kotona treenaamisesta tulee helposti "treenailua", salilla tulee treenattua kunnolla ja tosissaan. En koe muita ihmisiä häiriötekijöiksi, vaan ennemminkin motivaattoreiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

En koe noin, kukin toimikoon miten haluaa.

Minulle tuo ei ainakaan toimisi mitenkään. Salilla juoksen juoksumatolla 10 minsaa ja teen sen jälkeen tiiviissä tahdissa tunnin sisällä 3x15-sarjat 11 eri laitteessa.

En siis nostele pelkästään puntteja, eikä tuo arsenaali ikinä mahtuisi kotiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No aika paljon monipuolisemmin salilla saa treenattua. Ei pelkät puntit ihan riitä kaikkiin lihasryhmiin.

Kyllä muuten taatusti riittävät! Se on tietenkin yksilökohtaista, että kokeeko jollain talja-ja putkivempeleillä treenaamisen mielekkäämmäksi kuin vapailla painoilla treenaamisen. Mutta jos on käytössä kyykkyteline/-powerrack ja penkki, levytanko + painoja, käsipainot, mahd. dippiteline, leuanvetotanko ja vatsapenkki, niin aivan varmasti kaikki lihasryhmät on mahdollista treenata.

AfrikasTribesChillingMike

kotona tulee jatkuvasti mentyä nettiin aina yhtä aikaa ja toiseksi kotona ei näe nuorten naisten peppuja juoksulaitteessa trikoissaan

j

Vierailija

Sen verran mitä olen ihmisten (ja itseni) kotitreenaamista seurannut, se on todella yksipuolista ja löysää. Aika harvalla riittää asiantuntemusta ja motivaatiota kotona painaa samaa tahtia kuin salilla. Kotona on niin helppo jättää tekemättä, jos ei huvita tai jaksa, mutta kun salille menee, siellä tulee tehtyä kunnolla. Kun siitä maksaa ja sinne menee, ei halua päästää sitä hukkaan.

Vierailija

Ei todellakaan ole varaa eikä tilaa sellaisiin välineisiin mitä haluan käyttää. Kotona on kyllä pieniä painoja, kuminauhoja jne. Mielelläni maksan 20€/kk hyvästä, siististä ja monipuolisesti varustellusta treenitilasta. Samoin minun on paljon helpompi keskittyä treeniin kun en ole kotona.

Jos minulla olisi omakotitalo, jossa olisi isohko autotalli/kellarihuone, hankkisin sinne kyykkyhäkin, penkin, painoja jne, ja treenaisin siellä. Paino sanalla "jos".

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.