Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjäätkö 6h yöunilla jos juot kahvia?

Vierailija
17.01.2018 |

Eli 6h unta ja juot pari kuppia kahvia piristykseksi niin oletko virkeä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on oikeasti uupunut niin ei siinä kahvit auta!

Vierailija
2/23 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän sitä virkeä ole todellakaan mutta töihin on lähdettävä. Mulla jää useimmiten yöunet 6-7 tuntiin ja tiedän olevani riski liikenteessä ja työpaikallakin mutta minkäs teet, ei vaan riitä aika nukkumiseen. Ja joskus myös lapset herättävät monta kertaa yössä ja uni on katkonaista. Silloin on kyllä välillä todella uupunut töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kahvi ei liity tähän, mutta harvemmin ehtii edes 6 tuntia nukkua. Olen kyllä normaalia virkeämpi, jos nukun sen.

Vierailija
4/23 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehkä virkeä, mutta pärjään kyllä vaikka ilman sitä kahviakin. Riippuu vähän millainen työpäivä tulossa. Yleensä nukun 6-7h arkena ja herään aika väsyneenä.

Vierailija
5/23 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein vähemmilläkin unilla

Vierailija
6/23 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pärjään vallan mainiosti viiden tunnin unilla ilman mitään piristeitäkin. En siis juo kahvia, enkä nauti muitakaan piristeitä. Nukun keskimäärin noin 5 tuntia per vuorokausi

Vierailija
7/23 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukun monesti 1-4 tuntia vuorokaudessa ja lähden autolla töihin. :D Enempää ei ehdi nukkua, kun ylitöitä on jatkuvasti tarjolla. En edes kehtaa sanoa kuinka vähän nukun arkipäivien aikana yhteensä.

Vierailija
8/23 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, näin uniongelmista kärsivänä olen tyytyväinen jos nukun edes 5h. Välillä mennään töissä 0-2h yöunilla...

Vierailija
9/23 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtiikö joku oikeasti nukkua yli 6 h yössä? Ilmeisesti 7,5-8 h työpäivät ja lyhyet työmatkat ja vähän aktiviteetteja elämässä.

Vierailija
10/23 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla mun normaali unimäärä. Viikonloppuna 8 tuntia.

Eli joo, oon virkeä.

Puolet meidän perheestä luonnostaan vähempiunisia. Enemmän tarvitseville järjestetään mahdollisuus nukkua.

Vierailija
11/23 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarvitsen 8 tuntia ollakseni virkeä. Jos jää seitsemään tuntiin tai alle, niin pysyn kyllä aamupäivän kahvin voimalla virkeänä, mutta iltapäivällä alkaa väsyttämään.

Vierailija
12/23 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon verran pärjään, mutta sit tarvin kyllä parina yönä semmoset 10 tunnin yöunet.

Vierailija
13/23 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään 6h yöunilla ilman kahvia.

Vierailija
14/23 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi ei vähennä unentarvetta. Tosin kyllä sen avulla saa aamulla moottorin käyntiin univajeesta huolimatta. Siitä muodostuu vaan aikamoinen kauhun kierre jos ei saa sitä unta ikinä tarpeeksi. Ihminen muuttuu vähitellen zombiksi.

Vierailija
15/23 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin nukkumaan vähintään 6-8 tuntia yössä, nykyään keskimäärin 7h unia. Olen mennyt josku helposti 4-6 tunnin yöunillakin, mutta ei kiitos enää.. Jos joku asia sun. stressaa niin unet jää lyhyeksi.

Vähien yöunien jälkeen olen seuraavana päivänä ihan zombi, eikä mikään kahvi enää siihen auta.

Vierailija
16/23 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kahvia. Yöunet ovat arkisin max 7,5h pitkät. Heti nousen sängystä kun kello soi. Töiden jälkeen vähän haukotuttaa mutta päiväunia en tarvitse.

Vierailija
17/23 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään ilman kahvia, teetä kyllä juon. Ja nukun viikonloppuisin pidempään

Vierailija
18/23 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun joinain päivinä 10h ja toisina 4-5. Aina melko lailla sama virkeys.

Vierailija
19/23 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä muuten, että jos on  _todella_ väsynyt ja olisi tarkoitus tehdä jotain tärkeää tarkkuutta ja keskittymistä vaativaa niin ennen sitä kannattaa syödä jotain sokeripitoista. Ei terveellisin kikka, mutta hetken ajan olet paremmassa toimintakunnossa. Toimii paremmin kuin kahvi.

Vierailija
20/23 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhytaikaisesti pärjään.Tarvitsen kuitenkin unta n.9 tuntia, tai vastustuskyky laskee ja sairastun.Todella raskasta, kun unen tarve iso mutta nukkumiselle ei olisi aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi