Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kestätte, jos miehenne kuorsaa? Hermo alkaa mennä

Vierailija
17.01.2018 |

Miksi lähinnä miehet kuorsaa? Mies on hyväkuntoinen, ei ylipainoa, mutta helvetinmoinen jyrinä. Nyt nukahti hetkeksi tohon sohvalle, niin johan jyrisee....

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löydätte sellaisen aikuisen miehen joka ei kuorsaa?

Itse en ole ikinä ollut suhteessa, avioliitossa tai avoliitossa sellaisen miehen kanssa joka nukkuu kuin vauva yöt.

Vierailija
42/46 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole ikinä ollut suhteessa, avioliitossa tai avoliitossa sellaisen miehen kanssa joka nukkuu kuin vauva yöt.

Mä olen. Kolmen, jos tarkkoja ollaan. Nykyinen on ensimmäinen joka jyrisee kuin katupora. Ja mun on hyvin vaikea kestää sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen on sinusta aikuinen? Itse olen ainakin ollut suhteessa useamman 30-40-vuotiaan miehen kanssa, jotka eivät ole kuorsanneet. Korkeintaan pari kertaa yössä on kuulunut vaimea "krooh", mikä nyt tuskin ketään häiritsee. Tuota vanhemmista miehistä ei ole kokemusta.

Vierailija
44/46 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen sadisti pitää olla jos vaan naureskelee ettei kumppani voi nukkua kuorsauksen takia! Huono nukkuminen altistaa ties mille sairauksille. Itse olen sinkku nyt mutta miehen kuorsaamattomuus tai vain vähäinen kuorsaaminen on välttämätön vaatimus jotta suhteeseen suostun.

Vierailija
45/46 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua auttoi joskus kuulemani tarina siitä, miten yksi nainen oli kommentoinut tällaiseen kuorsauskeskusteluun, jossa vaimot valittivat miehensä kuorsausta. Hän kirjoitti jotenkin näin: 

"Kuorsaus on maailman kauneinta musiikkia.

t. Leski"

Minulla on ollut onni sikäli että opin nukkumaan miehen kuorsauksessa eikä se koskaan häirinnyt. Enemmän häiritsi se, kun välillä huomasi miten hengitys katkeilee. Lopulta mies meni työterveyteen sen jälkeen kun oli nukahtanut läppäri sylissä ja jalkaan tuli palovamma. Vasta silloin kuulin että hän oli nukahdellut töissäkin istualteen ja työkaverit olivat siitä vitsailleet. Työterveys lähetti unitutkimuksiin, jossa havaittiin yli 80 hengityskatkosta tunnissa, diagnoosi vaikea uniapnea. Mies sai CPAP-laitteen ja kuorsaus vaihtui laitteen pihinäksi. 

Miehellä alkoi melkein kuin uusi elämä sen jälkeen kun sai hoitolaitteen uniapneaansa. Hän herää aamulla virkeänä eikä nukahtele maantiellä auton rattiin. Jaksaa päivät paremmin kuin ei ole jatkuvassa tokkurassa. Yhden kerran kun oltiin yökylässä ja laite oli unohtunut kotiin, hän kommentoi aamulla että tuntui siltä kuin en olisi nukkunut ollenkaan. Sellaista hänen elämänsä oli aiemmin, mutta nyt huomasi itsekin sen eron. 

Hoitamaton uniapnea on terveydelle vaarallinen monelle tapaa. Jos kuorsauksessa tuntuu olevan katkoksia (hengitystauko, joka päättyy kauheaan korahdukseen) niin kannattaa ehdottomasti mennä lääkäriin.

Vierailija
46/46 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo kuorsaus johdu kitarisoista tai kapeista sieraimista tms

Aikuisilla ei ole kitarisaa (joita on siis vain yksi). Yleensä se on surkastunut viimeistään parikymppisenä pois.

Kitarisa ei vaikuta kuorsaukseen mitenkään, mutta suuret nielurisat voivat aiheuttaa kuorsausta. Miehelläni kuorsaus johtuu juurikin ahtaan nenäkäytävän ja suurentuneiden nielurisojen yhdistelmästä.