Teen huomenna herkkuruokaani, kun olen yksin kotona! mitä itse teet kun saat itse päättää?
Teen siis janssoninkiusausta kuohukermalla ja kaveriksi keitän pari punajuurta (en tykkää etikkaisista punajuurista). Tätä saa ehkä 1xvuoteen, aion niiiiin nauttia 😍
Kommentit (43)
Itse tehtyä perunamuussia ja kalapuikkoja.
Pinaattikeittoa, keitettyjä kananmunia ja ruisleipä juustolla, kinkulla, kurkulla ja tomaatilla.
Lauantaina saan rauhassa herkutella :)
Inhoan ruuanlaittoa. Käyn syömässä pitsaa tai intialaista. Jos syön kotona, niin jotain mahdollisimman vaivatonta. Keitän pastaa ja sekaan pestoa ja fetaa.
En yleensä jaksa vain itselleni kokata, eli Ristoranten mozzarella pizzaa nautin yksin ollessani.
Teen mitä huvittaa, kun asun ja elän yksin. Ex petti ja jätti. Hänellä oli paha maitoallergia, joten en voinut tehdä erilaisia kermakastikkeita tai leipoa, mut nyt voin. Eihän maitoallergialle kukaan voi, mutta oli se vapauttavaa kun ruokakaupassa käydessä ei tarvinnut miettiä tarkemmin mitä sekaan laittaa. Olen itsekin ex-maitoallergikko.
Sushi on minunkin yksinoloherkkuruokani. Lapsetkin tykkäävät sushista, mutta se tulee niin jumalattoman kalliiksi niiden kanssa että syön salaa sushia kun ovat poissa.
Hk:n sinistä(kylmänä) ja sinappia ruisleivän päälle. Mies ei voi sietää ja teinitytöt vielä vähemmän. 😂 Muutoin syön hyvin terveellisesti ja monipuolisesti, tuo on jokin jäänne lapsuudesta varmaan.
Sama, Janssoninkiusaus. Muu perhe ei siedä sitä ja siksi sitä ei meillä tehdä. Sen puutteen takia siitä on tullut minun himoruoka.
Vierailija kirjoitti:
Sushi on minunkin yksinoloherkkuruokani. Lapsetkin tykkäävät sushista, mutta se tulee niin jumalattoman kalliiksi niiden kanssa että syön salaa sushia kun ovat poissa.
Äsh, luin varmaan väärin tämän aiheen. En siis tee itse sushia itselleni vaan tilaan ravintolasta, enkä muutenkaan tee hirveästi ruokaa jos lapset eivät ole paikalla. Syön yksin jotain mikä on hyvää mutta mitä ei tarvitse valmistaa, tyyliin juustotäytteisiä tuoreravioleja valmiin oliivi-tomaattikastikkeen kanssa.
Naudan sisäfileepihvi, uuniperuna, smetanasta tehty vsipuli-yrttikastike ja joku ihana salaatti. Siinä aika vakioannos, jota ei muuten raaski.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla 364 perheenjäsentä vai miksi sinun ruokaasi syödään vain kerran viikossa? Mä teen pari kertaa viikkoon omia lempiruokia, nopeasti niistä on tullut muidenkin lempiruokia. Makuihin totutaan syömällä. Ja sitä syödään, mitä on.
Ei kaikkiin totu. Esim. 14vuotias poikani on todistetusti yrittänyt totutella katkarapuihin. Eri muodoissa yms. Ei mene alas, vaan tulee helposti ylös. N.13vuotta hän on sitä yrittänyt.
Ja miksi tekisin ruokaa josta muut perheenjäsenet ei yhtään tykkää? Kyllä niitä inhokkeja osuu muutenkin kohdalle, kun on monta perheenjäsentä. Eli niitä joutuu syömään, mutta ehdointahdoin en tee ruokaa jota kaikki muut inhoaa.
Lämpimiä kasvisruokia, koska lapsiin ne ei uppoa. Esim. sosekeittoa, uunijuureksia, raastepihvejä, hernekeittoa. Sellaista "köyhäilyruokaa", mikä ei paljon maksa, mutta on silti terveellistä.
Parsakaali -kukkakaaligratiinia Aurajuustolla. Mies inhoaa noita kaikkia.
Teen myös joskus noista aineksista lasagnen tyyliin, eli makaronilevyjen tilalle nuo kaalit ja se valkoinen soosi Aurajuustolla höystettynä.
Järjettömän hyvää!
Minä teen makaroonikeittua kun olen yksin 😋. Mies inhoaa koko ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen tosi harvoin yksin, ehkä kerran vuodessa ja silloin menen kaupan lihatiskille ja pyydän leikkaamaan kaksi kolmen sentin paksuista naudan pihviä.
Ne nopeasti pannulla mediumiksi ja vihreä salaatti viereen. Punaviinipullo kyytipojaksi.
En ikinä raaskisi tuota koko perheelle.
Sama täällä :).
Joko en tekisi ruokaa vaan hakisin sushia tai sitten laittaisin jotain koko perheen ruuaksi vähän kallista kuten sisäfilepihvin ja pippurikastiketta tai tonnikalafileen ja salaattia. Mitään omaa herkkua ei kyllä tarvitse yksinäisiin hetkiin siksi säästää, etteikö se kotiväkeen uppoaisi.
Vierailija kirjoitti:
Samaa kuin joka päivä: riisiä, jauhelihaaa ja kasviksia
Eli risottoa.
Mä ostan kaupasta aina rusinallista maksalaatikkoa ja puolukkahilloa kun oon yksin kotona. Nam nam! Mun herkkua, mistä kukaan muu ei tykkää. 😋 Odotan aina innolla, milloin pääsen taas herkuttelemaan maksalaatikolla kun se on niin harvinaista herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa kuin joka päivä: riisiä, jauhelihaaa ja kasviksia
Eli risottoa.
Mä ostan kaupasta aina rusinallista maksalaatikkoa ja puolukkahilloa kun oon yksin kotona. Nam nam! Mun herkkua, mistä kukaan muu ei tykkää. 😋 Odotan aina innolla, milloin pääsen taas herkuttelemaan maksalaatikolla kun se on niin harvinaista herkkua.
En tajua maksalaatikkoa mutta vielä vähemmän sitä, ettet muka voi ostaa laatikkoa itsellesi, vaikka muut eivät sitä söisikään. Todella kummallista ja surullista suorastaan. Tuollainen halpa arkinen ilo pitää itseltään kieltää vain koska asuu jonkun kanssa...
...ja palan painikkeeksi lasi kädenlämpöistä kaalimehua?
Koska en osaa laittaa ruokaa, miehen poissa ollessa ostan karkkia, suklaata ja jäätelöä ja syön niitä sekä pelaan pleikkarilla kellon ympäri.