Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin Amerikassa katsomassa siskon lasta ja ensimmäistä kertaa elämässäni tunsin olevani hoikka

Vierailija
17.01.2018 |

Vaikka olen 165cm/82kg. Silti lähes kaikki muut ihmiset olivat minua isompia. Leveyssuunnassa siis. Mikä on syy siihen että lähes kaikki ihmset siellä ovat ylipainoisia?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa syödä terveellisesti.

Vierailija
2/64 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa kokoa ja tosiaan näissä mitoissa oli ihan missifiilis viime Amerikan matkalla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syövät liikaa?

Vierailija
4/64 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa tai älkää. Minulle naurettiin Californiassa kun olen laiha. Mulla on pieni kaljamaha. Kun söin ravintolassa burgeraterian niin alko huimaa.

Vierailija
5/64 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeampi elintaso, pitkät työpäivät, runsas autoilu, hyvät julkiset liikenneyhteydet, yleinen ilmapiiri on sallivampi, ulkona syöminen eli laittavat hyvin vähän kotiruokaa, pikaruokailu.

Vierailija
6/64 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on jotenkin vaikea käsittää kun jenkkosarjoissa ne kaikki on niin hoikkia.. Jää helposti varjoon se totuus millaista siellä oikeasti enemmistö on. Haluaisin nähdä.

Vierailija
7/64 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkäri, pizzat ja kaikki muu pikaruoka, sekä sokeridonitsit, rasvaiset ranskalaiset ja ja ja...

Vierailija
8/64 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa olin vähän pullea teini 164cm/67kg. Amerikan reissulla olin hoikka ja haluttu skandi. Vähän antaa noi jenkkiläiset teinileffat upea kroppaisine cheerleadereineen väärää kuvaa todellisuudesta.

Vierailija
9/64 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsis.

Varaa on syödä koska ruoka halvempaa. Kaikessa on maissitärkkelystä.

Joka paikkaan mennään autolla.

Tässä näitä aluksi.

Vierailija
10/64 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin Amerikkaa olette käyneet? Asun itärannikolla eikä täällä kyllä näy normaalia isompia ihmisiä päivittäin?

Koulutettua,liberaalia,fiksua väkeä.

Vierailija
11/64 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeampi elintaso, pitkät työpäivät, runsas autoilu, hyvät julkiset liikenneyhteydet, yleinen ilmapiiri on sallivampi, ulkona syöminen eli laittavat hyvin vähän kotiruokaa, pikaruokailu.

Hyvät julkiset? Ehkä todella suurissa kaupungeissa.

Jos miettisit vähän, tajuaisit että siinäkin tulee käveltyä, omalla autolla ei.

Vierailija
12/64 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA on autoilijoiden maa ja monissa kaupungeissa ei ole edes kunnon kevyen liikenteen väyliä kävelijöille ja pyöräilijöille. Julkinen liikenne on yleisesti ottaen huonoa, jokin New York City on poikkeus eikä sääntö. Työpäivät ovat pitkiä ja niiden jälkeen ei liiemmin jaksa ajatella ruoanlaittoa -> vaivattomampi hakea take away -sapuskaa lähimmästä Kentucky Fried Chickenistä tai Taco Bellistä. Kouluissa jos on minkäänlaista ruokatarjontaa, niin se on limsa-/keksi-/sipsilinjaa. Lisäksi ulkonäköön kohdistuvat sosiaaliset paineet eivät mm. etelävaltioiden ja keskilännen pikkukaupungeissa ole ollenkaan sitä luokkaa, mitä saippua- ja huippumallisarjojen perusteella voisi luulla.

Vierailija
13/64 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

McFat

Vierailija
14/64 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot annos- ja pakkauskoot, tulee syötyä enemmän.

Vierailija
15/64 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä juodaan paljon sokerisia juomia, hanavesi ei ole hyvän makuista. Lisäksi ylimääräisiä kaloreita saa mm. sokeroiduista muroista, erikoiskahveista. Annoskoot on järkyttävän isoja, puolen litran juoma tai kahvi on normaalikoko.

Kyllä tuore ja prosessoimaton ruoka on kalliimpaa, eikä ole kaikkien yhteiskuntaluokkien saatavilla. Surullista tosiaan.

Seurasin Jamie Oliverin Food revolution - sarjaa. Oon myös käynyt usean kerran jenkeissä.

Vierailija
16/64 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkean elintason kanssa lihavuudella ei ole tekemistä. Köyhät ovat ylipainoisia ja varakkaat ja koulutetut hoikkIa. Köyhissä osavaltioissa ollaan lihavimpia.

Näin on toki myös Suomessa. Eniten ylipainoisia on pienillä paikkakunnilla Itä-Suomessa.

Vierailija
17/64 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin... missähän ap on ollut? 

Yhdysvalloissa on Helsinkiä suurempia kaupunkeja, joissa joukkoliikenne on olematonta. Edes jalkakäytäviä ei ole omakotitaloalueilla, vaan ainoa kulkumuoto on autoilla sadankin metrin matkat. 

Korkea elintaso joka puolella näkyy länsimaissa lähinnä hoikkuutena. Siellä jenkkislummeissa ne lihavimmat ovat kuten muuallakin köyhimmillä alueilla. Onhan Suomessakin lihavuus hyvin eriytynyttä maantieteellisesti. 

Ei tarvitse kuin käväistä Munkkivuoren ostarilla versus Itis. Suremmassa mittakaavassa Etelässä hoikimmat -- idässä lihavimmat. 

Eli varsin huono analyysi, jota tietysti tyhmät täällä peukuttavat. 

Vierailija
18/64 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen tietämys ruoasta on aika heikolla tasolla. Light-tuotteita mätetään ”kalorittomuuden” takia, vaikka ne antavat loppupeleissä käänteisen vaikutuksen. Ihmisiä höynäytetään mainonnalla ostamaan ties mitä kuraa, pitkälle prosessoitua höttöä.

Maalaisjärki puuttuu.

Vierailija
19/64 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis.

Varaa on syödä koska ruoka halvempaa. Kaikessa on maissitärkkelystä.

Joka paikkaan mennään autolla.

Tässä näitä aluksi.

Itse asiassa ruoka ei ole halvempaa, jos puhutaan kunnollisesta laadukkaasta ruuasta. Valmisruoka-annoksia saa halvalla, samoin kaikenlaisia muita eineksiä, mutta yritäpä ostaa laadukkaita kasviksia, lihaa, kalaa yms., niin hinnat ovat Suomen tasolla.

Etenkin halvemmissa ravintoloissa ja pikaruokapaikoissa annoskoot ovat järjettömiä ja ne saa vielä pikkurahalla suuremmiksi.

Vierailija
20/64 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä ihmettelen näitä isot annoskoot ravintoiloissa-juttuja. Minä olen käynyt monta kertaa Yhdysvalloissa ja koskaan ei ole tullut vastaan liian isoa tai edes mitenkään isokokoista annosta. Ihan kaikenlaisissa ravintoloissa olen käynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä