Elämä ruuhkavuosissa on pelkkää paskaa
Kommentit (28)
Ala karsimaan joitain asioita, jotka väsyttävät. Ei ns. "ruuhkavuosien" tarvitse olla ruuhkaisia, vaikka olisikin työ, pieniä lapsia ja harrastuksia tms. Pidä huolta hyvinvoinnistasi!
Vierailija kirjoitti:
Ala karsimaan joitain asioita, jotka väsyttävät. Ei ns. "ruuhkavuosien" tarvitse olla ruuhkaisia, vaikka olisikin työ, pieniä lapsia ja harrastuksia tms. Pidä huolta hyvinvoinnistasi!
En voi karsia mitään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi karsia mitään. Ap
Lopeta siivoaminen ja osin kokkaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi karsia mitään. Ap
Lopeta siivoaminen ja osin kokkaaminen.
Enpä juuri kokkaa, tiski- ja pyykkihuolto on pakollista. Mies siivoaa muuten pääasiassa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Aamulla töihin raahautuminen väsyttää, jätänkö vain menemättä? Ap
Sekö on ainut mitä sinun pitää tehdä? Jo on helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla töihin raahautuminen väsyttää, jätänkö vain menemättä? Ap
No jos normaali työssäkäynti on sulle "ruuhkavuodet" niin ei kukaan varmaan oikein voi auttaa. 😀
Ehkä aamulla ei vituttaisi niin paljon jos olisit edellisenä päivänä saanut myös levätä. Karsi siis harrastuksista, turhasta siivoamisesta ja liian hankalasta ruoanlaitosta.
Mun avainasiat ruuhkavuosiin:
-osta palveluita: siivous, lastenhoito, ruuan kotiinkuljetus
-lyhennä työaikaa. Jos olet niin tärkeäsä asemassa, ettei tämä onnistu, niin panosta ostopalveluihin entistä enemmän.
Se on asenteesta kiinni. Lapset tuo vastuuta, ja se täytyy vanhempien ottaa koska lapsi ei siitä päättänyt. Täysin turhaa tästä ulista. Kohta kolme muksua teini-iässä, ja paljon se on ottanut mutta paljon myös antanut. 5 vuoden päästä ne on varmaan kaikki jossain omillaan, ja sitten ihmettelen että miten tässä näin kävi.
Sairaslomaa, jotta pääset lepäämään ennen kuin todellinen burnout iskee. ei ole mikään helppo nakki sekään.
Siivooja, lastenhoitaja/au pair kotiin, miehen kanssa lastenhoitovuorot, että saat vaikka joka toisen lauantain kokonaan vapaaksi.
Kuka ihme keksi termin ”ruuhkavuodet”? Se on ELÄMÄÄ! Ja jokainen tekee elämästään juuri niin ruuhkaisen kuin haluaa. Minulla on kaksi lasta ja käyn töissä. Miehen kanssa pyöritetään niin arkea kuin juhlaakin enkä ole mitenkään erikoisen väsynyt.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme keksi termin ”ruuhkavuodet”? Se on ELÄMÄÄ! Ja jokainen tekee elämästään juuri niin ruuhkaisen kuin haluaa. Minulla on kaksi lasta ja käyn töissä. Miehen kanssa pyöritetään niin arkea kuin juhlaakin enkä ole mitenkään erikoisen väsynyt.
Riippuu varmaan niistä töistäkin. Meillä mies tekee vuorotyötä lääkärinä ja itse olen poissa kotoa 7.30-19.30. Että sumplimista on. Eikä niitä töitä/työaikoja noin vaan muuteta. Varsinkaan samalla palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Nautitko töistäsi ja arjen pyörityksestä? Minä en, yhtään. Se selittänee jotain. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan niistä töistäkin. Meillä mies tekee vuorotyötä lääkärinä ja itse olen poissa kotoa 7.30-19.30. Että sumplimista on. Eikä niitä töitä/työaikoja noin vaan muuteta. Varsinkaan samalla palkalla.
No ei varmasti samalla palkalla! Mutta kaikkea ei voi saada! Jos haluaa paljon palkkaa se tietää paljon töitä ja vähän vapaa-aikaa. Voihan sitä ratkaista asian niinkin että elää vaatimattomammin pienemmällä palkalla. Tekee vähemmän töitä ja nauttii vapaa-ajasta. Harva saa molemmat. Elämä on valintoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei varmasti samalla palkalla! Mutta kaikkea ei voi saada! Jos haluaa paljon palkkaa se tietää paljon töitä ja vähän vapaa-aikaa. Voihan sitä ratkaista asian niinkin että elää vaatimattomammin pienemmällä palkalla. Tekee vähemmän töitä ja nauttii vapaa-ajasta. Harva saa molemmat. Elämä on valintoja!
Niin. Mitähän se lääkäri esim. tekisi? Entä kuka sitten hoitaa potilaita, kun kaikki downshiftaavat? Vaan miehet voi edetä urallaan, naiset hoitakoot lapsia?
Eikä tässä mitään miljonäärejä olla muutenkaan. Pitkien koulujen jälkeen kiitollisia pysyvistä työpaikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Mitähän se lääkäri esim. tekisi? Entä kuka sitten hoitaa potilaita, kun kaikki downshiftaavat? Vaan miehet voi edetä urallaan, naiset hoitakoot lapsia?
Eikä tässä mitään miljonäärejä olla muutenkaan. Pitkien koulujen jälkeen kiitollisia pysyvistä työpaikoista.
Niin niin mutta sitten ei pidä valittaa jos itse on valinnut! Mikä olisi muka sitten hyvä? Kyllä lääkärikin voi rajoittaa työtuntejaan siinä missä muutkin. Ei se maailman pelastaminen yhden ihmisen hartiella ole. Ja tuo että "kuka hoitaa potilaat jos kaikki downshiftaavat". Kun kaikkihan eivät sitä tee! Mutta jos siis työmäärä tuntuu liian raskaalta niin sitten täytyy miettiä mikä on tärkeintä! Itse sitä elämästään tekee sellaisen kuin haluaa mutta jos haluaa sekä rahaa että vapaata kuten varmaan aika moni haluaa niin se onkin jo vaikeampi yhtälö. Eikä siinä muu auta kuin laittaa asiat tärkeys järjestykseen ja tyytyä sitten valintoihinsa. Vai mikä olisi sinun mielestäsi ratkaisu? No ehkä lottovoitto olis ihan jees! Ja kuka pakottaa naiset hankkimaan lapsia ja jäämään kotiäideiksi? Ei kukaan! Sekin on ihan itse valittu asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin niin mutta sitten ei pidä valittaa jos itse on valinnut! Mikä olisi muka sitten hyvä? Kyllä lääkärikin voi rajoittaa työtuntejaan siinä missä muutkin. Ei se maailman pelastaminen yhden ihmisen hartiella ole. Ja tuo että "kuka hoitaa potilaat jos kaikki downshiftaavat". Kun kaikkihan eivät sitä tee! Mutta jos siis työmäärä tuntuu liian raskaalta niin sitten täytyy miettiä mikä on tärkeintä! Itse sitä elämästään tekee sellaisen kuin haluaa mutta jos haluaa sekä rahaa että vapaata kuten varmaan aika moni haluaa niin se onkin jo vaikeampi yhtälö. Eikä siinä muu auta kuin laittaa asiat tärkeys järjestykseen ja tyytyä sitten valintoihinsa. Vai mikä olisi sinun mielestäsi ratkaisu? No ehkä lottovoitto olis ihan jees! Ja kuka pakottaa naiset hankkimaan lapsia ja jäämään kotiäideiksi? Ei kukaan! Sekin on ihan itse valittu asia.
Mä en ole puhunut raskaudesta mitään. Vaan aikataulujen sumplimisesta. Sillä rahalla saa aikaa, kuten siivoojan, lastenhoitajan ja pidemmät lomat.
Ei kannata siis hankkia koskaan lapsia. Onhan tämä sinkku aikakin niin valtavan hienoa aikaa! Ehehehehee!