Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pop windleecehaalarista kokemuksia?

Vierailija
17.01.2018 |

Vauvalle olen ostamassa polarn O pyretin winfleece-haalaria. En osaa päättää, ostaisinko kokoa 50 vai 56 vastasyntyneelle? Olen kuullut, että on reilua mitoistusta. Menisikön koko 50 pari ekaa kuukautta vauvalla, jonka arvioitu syntymäpaino on noin kolme kiloa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4 kiloisella oli 56 cm. Mutta itse en kyllä tykännyt tuosta haalarista, vähälle käytölle jäi. Hiostava kuin mikä. Sama kuin vauvan olisi pukenut muovipussiin.

Vierailija
2/10 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan todella paljon lapsen kasvutahdista, mutta ainakin oma lapseni syntyi aikoinaan 51cm pitkänä ja 3,4-kiloisena, jonka jälkeen vauvaiän kasvutahti oli todella nopeaa, muistaakseni reilun kuukauden iässä otettiin käyttöön jo 62-senttiset bodyt tms. Ullkovaatteet voivat ja kannattaaakin mielestäni valita vähän väljempää kokoa, koska monesti sinne alle on puettava useampia kerroksia vaatteita. 

Epäilen, että 50-senttinen haalari on kyllä auttamatta aivan liian pieni jo reippaasti ennen kuin lapsesi ehtii 2-kuukautiseksi, mikä kyseessä on ihan normaaliakin kasvutahtia edustava vauva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se paino, vaan se pituus. Meillä syntymämitat olivat 3,6kg ja 53cm, muuta jo kuukauden iässä painoa oli tullut yli kilo lisää ja pituutta oli 59cm. 50 kokoa ei käytetty ollenkaan kun ei mahtunut ja 56 oli käytössä pari ekaa viikkoa. Itse ostaisin 56 tai jopa 62. En tiedä popin windfleecehaalarista, mutta ainakin välikausihaalarit ovat olleet naftia mitoitusta.

Vierailija
4/10 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ap voi kirjoittaa otsikkoa oikein?

Vierailija
5/10 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla reilu hoikalle/pitkälle vauvalle mutta meillä kiristi leuan alta.

Jos teillä on eka vauva tulossa niin osta mieluummin liian iso; ne on ihania pukea sujauttaa ja kerrostaa alle eikä vauvaa vielä haittaa kun ei kuitenkaan käytä raajojaan.

Ja noi ekat 50-56 jää muutenkin pieniksi parissa viikossa.

Osta joku halpa pehmohaalari kotiintulovaatteeksi ja kalliimpia vasta kun tiedät vauvan koon ja sen miten tykkäät häntä pukea. Ei oo oikeasti kiire olla kaikkea valmiina :) kun ois itekin sen tajunnut.

Vierailija
6/10 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?

Vierailija
7/10 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäsin enemmän kevyttoppa- ja toppapusseista. Käteviä vauvalla ja menevät usemman kuukauden. Popista ja sen laadusta puolestaan ei ole mitään huonoa sanottavaa.

Vierailija
8/10 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reuman untuvahaalaria suosittelen lämpimästi. Ei hiosta, ei palella.

Vierailija
9/10 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas tykkäsin tuosta popin windfleecehaalarista tosi paljon. Ostin 56 senttisen ja sen jälkeen 74 senttisen. Koko on noissa reilu mutta mallin ansiosta menee pitkään, ensin hihansuut pidin kiinni ja kun kasvoi niistä ulos niin avasin ne ja aloin käyttämään pukua töppösten kanssa. Ihan vastasyntyneellä minulla kyllä oli ensin joku henkkamaukan nallepuku, kun siitä 50 senttisestä vauva kasvaa niin nopeasti ulos...

Vauva oli helppo pukea tuohon ja esim kaupassa etuläpän ja hihaläpät sai helposti avattua. Vaikka haalari on ohut se on tosi lämmin, enkä huomannut että olisi hiostanut. Toki vauvat on erilaisia, meidän kuopus oli vilukissa.

Suosittelen myös sitä windfleecepipoa! Nyt lapset on isompia mutta edelleen popin windfleecetakit käytössä 😆

Vierailija
10/10 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ollut todella hyvä ja hintansa veroinen haalari. Mitoitus on reilu, mutta menee pitkään kun hihat ja jalat voi pitää kätevästi pussimallisena ja myöhemmin ne voi kääntää kun pituus loppuu. Vaikka haalari on ohuen tuntuinen, on se todella lämmin ja monikäyttöinen eri keleille. En ostanut ekaksi haalariksi vauvalle, vaan vähän myöhemmin (74 cm) ja tämä on ollut tosi pitkä-ikäinen ostos. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä