Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitaja vanhuspuolella?

en_tiedä_mitä_teen
17.01.2018 |

Olen menossa tällä viikolla haastatteluun muistisairaiden ryhmäkotiin, jossa asukkaita +30. Olen valmistumassa vasta sairaanhoitajaksi, ja tarjosivat tuolta töitä vuoden loppuun asti. Mulla on aikaisempaa kokemusta lähihoitajana vanhuspuolelta, mutta ei hirveästi. Saikku toimii tuolla tiimivastaavana ja on paljon hoidollista ym. verinäytteiden ottoa joten pääsisi vähän sairaanhoitajan taitojakin toteuttamaan tuolla. Mun lisäksi tuolla on kaksi muuta sairaanhoitajaa, joten kollegiaalista tukea olisi. Mua mietityttää paljon tuo tiimivastaavana oleminen, koska olen vasta urani alussa enkä tiedä onko minusta sellaiseen.

Millaista työ tälläisessä paikassa on? Minkälaisia kokemuksia? Mitä tiimivastaavan sh: käytännössä tarkoittaa? Onko ihan hirveä paikka kohta valmistuvalle sairaanhoitajalle? Sanoivat, että saikun ei tarvitse osallistua perushoitotyöhön jos on paperitöitä. Mulla olisi ehkä tarjolla töitä myös keskussairaalasta osastolta, mutta se ei ole varmaa, eikä työtä varmaan olisi yhtä pitkäksi aikaa. Jos lähden vanhuspuolelle töihin, onko sieltä vaikeaa enää päästä osastotöihin tai ns. "kunnon" sairaanhoitajan töihin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/7 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole kuullut koskaan "saikuksi" meitä kutsuttavan. Ehdottomasti pyrkisin vastavalmiina ennemmin akuuttipuolelle kuin vanhustenhoitoon, vaikka vanhustyö tärkeää ja arvokasta onkin. Kannattaa hankkia kova ammattitaito heti nuorena, on sitten myöhemmin helpompi miettiä pitempiaikaista työpaikkaa. Minä olen pian viisikymppinen akuuttipuolen konkari ,sh ollut 25 vuotta ja nyt koen, että vanhustyö voisi olla minulle hyvä vaihtoehto ja että osaamisestani voisi olla siellä hyötyä ja toisaalta osaisin nähdä sen työn arvon paremmin kuin nuorena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua AP kiinnostaa? Millaista työtä haluaisit tehdä? Haluatko akuuttia, vanhuspuolta vai esim. Terveyskeskuksen vastaanottotyötä tai kotihoitoa? Poliklinikalle?

Mieti mihin haluat, ja hae sinne. Sairaanhoitajille on hyvin töitä joka paikassa.

Vierailija
4/7 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse terveydenhoitajaopiskelija ja meinaan suunnata valmistuttuani päivystykseen tai teholle. Siellä oppii hirveästi ja ammattitaito kehittyy todella paljon. Vasta sitten aion pyrkiä omiin hommiin esim. Neuvolaan tai kouluterveyteen. :)

Vierailija
5/7 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan näin lähihoitajana että mene ihmeessä keskussairaalaan töihin, jos pääset. Sinne on niin paljon vaikeampi päästä hommiin kuin vanhustenhoitoon.

Vierailija
6/7 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhustyö on todella tärkeää, mutta sinuna lähtisin kuitenkin niihin "kunnon" sairaanhoitajan hommiin. Sinulle uran alussa on erittäin tärkeää tehdä mahdollisimman paljon sh:n juttuja, ei lähihoitajan. Vanhuspuolella sairaanhoitajan jutut on sitä, että sä istut koneella/ teet paperihommia ellet tee perushoitoa. Eli ei. Et saa tarpeeksi sitä kliinistä kokemusta. Mieluummin töihin sairaalaan tai vaikka terveyskeskukseen, sielläkin näkee kaikenlaista.

Vierailija
7/7 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa sinne keskussairaalaan suunnata. Itse olen lähihoitaja, mutta haaveena olisi myös opiskella sairaanhoitajaksi. Työskentelen vanhuspuolella ja meillä sairaanhoitajat tekevät melkein yhtä paljon sitä perushoitoa kuin me lähihoitajat, mutta siihen päälle sitten vielä kaikki lääkäriasiat ja muut paperityöt. Joten kun yksikössä on vaan se yksi tai kaksi sairaanhoitajaa vuorossa niin heidän työtaakkansa on aika suuri. Näin ainakin meillä osa sairaanhoitajista on kokenut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän