Totaalisen kyllästynyt miehen matkatyöhön, kohtalotovereita?
Mies vaihtoi syksyllä uuteen työhön. Palkka on parempi kuin edellisessä työssä, mutta matkapäiviä on noin puolet työajasta, pahimmillaan enemmänkin. Mies reissaa pitkin maailmaa ja on välillä viikonkin pois kotoa, minä hoidan lapset ja kodin ja kaiken muunkin ja teen täyttä työaikaa. Kotona ollessaan mies saattaa hakea lapset hoidosta jos töiltään ehtii, tai käydä kaupassa jos töiltään ehtii. Olen väsynyt ja kyllästynyt tähän jo nyt ja vielä on ties kuinka monta vuotta kestettävänä. Mies sanoo, että matkustaminen on tylsää, mutta on silti aina innolla lähdössä. Pettämistä en pelkää, en vaan enää meinaa jaksaa olla yksin vastuussa kaikesta. Mies vaan käskee palkata lapsenvahti- ja siivousapua kun kerran on varaa, eikä suostu ymmärtämään mistä valitan.
Muita samassa tilanteessa olevia? Miten te kestätte?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Matkatyö on aivan penaalista. Verot maksetaan kuten Suomessakin. Eri asia jos olet vuoden komennuksella ja silloin maksat kohdemaahan. Hommaa siivous ym. palvelut. Matkatyöt voisi lopettaa. Suomi pärjää ilmankin. Tekisivät ulkomaanpellet itse omat työnsä.
Olen matkatyötä tekevä mies. Ne "ulkomaanpellet" ei tosiaan saa tehtyä niitä töitä ja jos me suomalaiset lopetettaisiin niiden töiden tekeminen, niin sen jälkeen nämä koneet, laitteet ja järjestelmät ostettaisiin muualta kuin Suomesta.
Kylmä tosiseikka on, että matkatöiden määrä tulee lisääntymään suuresti. Ei ole vaihtoehtoja.
Rankkaahan tuo on, olen tehnyt tuota pian 16 vuotta.
Miksi ihmeessä et tee luhennettyä työaikaa? Jos teillä olisi varaa palkata apua, niin varmasti on mahdollisuus myös sinun osittaiseen hoitovapaaseenkin.
Tämä oli meillä pelastus erityisesti pienten koululaistan aikana, aamut rauhoittuivat kummasti kun minun työni alkoi klo 9 eikä klo 8.
Olis vaativissa asiantuntijatehtävissä ja silti onnistui helposti kun asian lopulta otti puheeksi. Opettajalla tämä on tietty hankalampi juttu, mutta toisaalta työpäivä siellä työpaikalla on lyhyempi.
Palkkaa apua, esim. siivooja kaksi kertaa kuukaudessa on mukava lisä.
Meillä ainakin jäi sitten viikonloppumatkustuskorvauksia ja päivärahoja sellaisena ekstrana. Tämä tietty riippuu hyvin paljon puolisosi työtehtävistä. Mieheni teki myyntiä, joten kulut työmatkoilla jäivät suht pieniksi, koska yleensä illallisen maksoi joku muu ja lounaan asiakas. Ja ei, nämä eivät nyt enää ole mitään läträystä ja kosteita iltoja. Illallisen jälkeen on edessä pari tunti seuraavan päivän presiksen hiontaa jossa asiakkaan fiilikset on sieltä vapaamuotoiselta illalliselta imuroitu huolella.
Me olemme tottuneet tuohon rytmiin, se on ihan ok. Vaatii vähän aikaa ja sun pitää oikeasti miettiä miten saat sen arjen pyörimään. Kyllä mullakin on tosi hankalia asioita ollut.
Vierailija kirjoitti:
Olisitko mieluummin se, joka reissaa puolet vuodesta?
Olisin.
T. Reissumiehen vaimo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkatyö on aivan penaalista. Verot maksetaan kuten Suomessakin. Eri asia jos olet vuoden komennuksella ja silloin maksat kohdemaahan. Hommaa siivous ym. palvelut. Matkatyöt voisi lopettaa. Suomi pärjää ilmankin. Tekisivät ulkomaanpellet itse omat työnsä.
Olen matkatyötä tekevä mies. Ne "ulkomaanpellet" ei tosiaan saa tehtyä niitä töitä ja jos me suomalaiset lopetettaisiin niiden töiden tekeminen, niin sen jälkeen nämä koneet, laitteet ja järjestelmät ostettaisiin muualta kuin Suomesta.
Kylmä tosiseikka on, että matkatöiden määrä tulee lisääntymään suuresti. Ei ole vaihtoehtoja.
Jep. Tuollaista duunia tekevää miestä vaan ei kannata ottaa, jos haluaa perheen jossa on isyydestä vastuunsa kantava mies.
Matkatyötä olen tehnyt-olen siis nainen. Ja voin sanoa: että ihan kauheeta!
Marisijan kannattaa kokeilla niin tiedät.
Kun väsyin tähän hotellielämään, se loppui ihan seinään.
Jatkuva matkustelu, huh.
Kyllä koti on suloinen.
Mutta: kokeile.
Vierailija kirjoitti:
Olisitko mieluummin se, joka reissaa puolet vuodesta?
Kun meidän lapset olivat pieniä, mies reissasi paljon ja minä jonkin verran. Useamman kerran vannoin, että seuraavassa elämässäni synnyn reissutyötä tekeväksi mieheksi. Tapasin sanoa, että kun lähden, tyhjennän pesukorin ja täytän jääkaapin. Palatessa kori oli täysi ja kaappi tyhjä. No, ei siinä mitään. Meillä oli ja on kotityöt jaettu ja kumpikin hoitaa oman tonttinsa tilanteessa kuin tilanteessa.
En ole ap, mikä varmaan jo kävi ilmi.
Suhde pysyy parempana kun ette nää toisten naamoja joka päivä
Meillä myös mies tekee reissutyötä.On puolet vuodesta tien päällä.Lähtee sunnuntaina ja tulee torstaina/perjantaina. Asutaan 20 km päässä keskustasta. Iso omakotitalo(jota yritän rempata ja ulkorakennuksetkin huonossa kunnossa)..Löytyy maatilaa ja yritystoimintaa ja käyn itse päivätyössä joka vaatii kohtuu paljon. Lapset alle kouluikäisiä.Toinen lapsista supervilkas. Jos olisi varaa,nii palkkaisin ehkä ulkopuolista apua. Pahin ehkä takana kuitenkin.Vauvavuodet oli tosi raskaita valvoa yksin. Mies ei oikein sopeutunut perhe-elämään ja tämä tuli yllätyksenä minulle.
Toisaalta nautin kun mies lähtee reissuun,,ja oman aikani saan silloin käyttää niinkuin parhaaksi näen.Parisuhteemme voi melko huonosti,mutta tämä ei johdu miehen työstä.
Meillä molemmat on työmatkoilla aika paljon, mies enemmän kuin minä. Mä niin nautin niistä viikoista kun on poissa:) Talo pysyy siistinä, kukaan ei kupeksi aamuyölle, ruuat maksaa 1/2 vähemmän jne jne.
Meillä on enää 1 lapsi kotona joten tämä on ihan juhlaa mutta ei mua haitannut silloinkaan kun oli 4 kotona.