Onko muita, jotka syövät vai pakosta?
Ei kiinnosta ruoka yhtään, ei tule nälkä. Syön vain siksi, että on pakko.
Kommentit (17)
Täällä. Ruuan laittaminen on vaivalloista ja syöminen on tylsää. Yritän täyttää mahani mahdollisimman usein vedellä mutta valitettavasti syötäväkin joskus on.
Minä! Olen luullut olevani ainoa, joka vihaa sitä, että päivästä toiseen on pakko syödä. Nukkumista vihaan vielä enemmän, mutta syöminen tulee hyvänä kakkosena.
Sama. Muistan jo pienenä ihmetelleeni, miksei vaan ole jotain ravintokapseleita, jollaisen nielaisemalla säästyisi syömiseltä.
Inhoan ruuan ostamista ja kokkaamista. Syön todellakin vain hengissä pysyäkseni. En ole myöskään mikään herkuttelija, esim että leffaa katsoessa pitäisi mutustaa koko ajan jotain sipsikarkkipopcornia. Jälkiruokia en syö koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä! Olen luullut olevani ainoa, joka vihaa sitä, että päivästä toiseen on pakko syödä. Nukkumista vihaan vielä enemmän, mutta syöminen tulee hyvänä kakkosena.
Mun elämässä ainoita ihania asioita on syöminen, juominen ja nukkuminen.
Jos olisin kaltaisesi, ei olisi mitään ilon aiheita. Kammottava ajatus.
Onko teillä syömisongelmia ihmiset, vai onko tollanen ihan joku synnynnäinen ominaisuus.. vai puuttuuko teiltä joku aisti, vai eikö ne toimi. Ei voi olla normaalia. Kyllään ihminen on eläin ja eläin ajattelee ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin kaltaisesi, ei olisi mitään ilon aiheita. Kammottava ajatus.Onko teillä syömisongelmia ihmiset, vai onko tollanen ihan joku synnynnäinen ominaisuus.. vai puuttuuko teiltä joku aisti, vai eikö ne toimi. Ei voi olla normaalia. Kyllään ihminen on eläin ja eläin ajattelee ruokaa.
Ai, minusta kammottava ajatus on nimenomaan se, että ainoita asioita joista nauttii olisivat syöminen ja nukkuminen. Eikö sinulla ole harrastuksia? Etkö ole kiinnostunut mistään? Ei voi olla normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin kaltaisesi, ei olisi mitään ilon aiheita. Kammottava ajatus.Onko teillä syömisongelmia ihmiset, vai onko tollanen ihan joku synnynnäinen ominaisuus.. vai puuttuuko teiltä joku aisti, vai eikö ne toimi. Ei voi olla normaalia. Kyllään ihminen on eläin ja eläin ajattelee ruokaa.
Aiemmin olin oikea kulinaristi ja nautin kovasti ruoasta. Nyt en pariin vuoteen ole nauttinut. Ihan surettaa, kun eteen tulee jokin ruoka, josta olisin ennen ollut aivan innoissani, ja tiedän, etten nauti siitä yhtään. Se on vain pakkosyömistä muun pakkosyömisen joukossa.
Kuulostaa syömishäiriöltä, nämä ovat yleisiä, ravintoterapiasta voisi olla hyötyä.
Täälläkin sama. Aiemmin saatoin syödä pinokaupalla keksejä ja muita herkkuja mutta se ei ollut tervettä syömistä vaan enemmän syömishäiriötyyppistä ahmimista. Kun opettelin tuosta eroon niin aika hankala saada mitään alas. Kun nälkä käy tarpeeksi kovaksi kasaan ruisleivän päälle mahdollisimman paljon rehua, rasvaa ja leikkelettä ja sillä pärjää taas 3-5 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät saa ruoasta riittävästi aistinautintoa esim. hajuaistin ongelmien vuoksi. Minulla on huonepölyallergia, jota lääkitsee mahdollisimman hyvin mutta kun nenä ei toimi kuten pitää niin ei myöskään ruoka maistu juuri miltään suussa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa syömishäiriöltä, nämä ovat yleisiä, ravintoterapiasta voisi olla hyötyä.
Mutta kuitenkin syö.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Muistan jo pienenä ihmetelleeni, miksei vaan ole jotain ravintokapseleita, jollaisen nielaisemalla säästyisi syömiseltä.
Inhoan ruuan ostamista ja kokkaamista. Syön todellakin vain hengissä pysyäkseni. En ole myöskään mikään herkuttelija, esim että leffaa katsoessa pitäisi mutustaa koko ajan jotain sipsikarkkipopcornia. Jälkiruokia en syö koskaan.
Tätä ravintokapseliasiaa olen itsekin ihmetellyt. Miksi sellaisia ei ole myynnissä eri kalorimäärillä? Ylipaino-ongelmatkin saataisiin helposti ratkaistua.
Kyllä ruoka maistuu kuin pienelle hobitille eli aina, jatkuvasti ja usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhoan ruuan ostamista ja kokkaamista. Syön todellakin vain hengissä pysyäkseni. En ole myöskään mikään herkuttelija, esim että leffaa katsoessa pitäisi mutustaa koko ajan jotain sipsikarkkipopcornia. Jälkiruokia en syö koskaan.Tätä ravintokapseliasiaa olen itsekin ihmetellyt. Miksi sellaisia ei ole myynnissä eri kalorimäärillä? Ylipaino-ongelmatkin saataisiin helposti ratkaistua.
Soylent taitaa olla lähimpänä tuota visiota, mutta käy todella kalliiksi jos yrittäisi elää pelkästään sillä litkulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhoan ruuan ostamista ja kokkaamista. Syön todellakin vain hengissä pysyäkseni. En ole myöskään mikään herkuttelija, esim että leffaa katsoessa pitäisi mutustaa koko ajan jotain sipsikarkkipopcornia. Jälkiruokia en syö koskaan.Tätä ravintokapseliasiaa olen itsekin ihmetellyt. Miksi sellaisia ei ole myynnissä eri kalorimäärillä? Ylipaino-ongelmatkin saataisiin helposti ratkaistua.
Voisiko olla fysiologinen juttu? Tietääkö joku tarvitseeko esim suolisto nimen omaan kiinteää ruokaa, tulee jotain ongelmia jos ruuansulatuselimistöllä ei ole hommia?
No voi höh. Mulla on juuri päinvastoin ja vähän kadehtien luen tätä ketjua. Ruoan ei tarvitse edes olla erityisen hyvää, kunhan sitä on paljon! Rakastan syömistä ja täyteyden tunnetta. Tästä syystä syönkin lähinnä kevyitä ruokia, jotta pysyisin normaalipainoisena. Mitään ahmimista minulla ei ole, saati oksentamista, mutta kyllä se syöminen on vaan iloni.
En juurikaan tunne nälkää enkä pidä syömisestä. Olen kylläkin asperger, joten se kai osaltaan selittää. Syöminen on pelkkä pakollinen tapahtuma silloin kun edes muistan syödä. Joitain harvoja ruokia tykkään syödä, esim. salmiakkia, sushia ja juustoja. Kaikki muu on paskaa.
Olisi kivaa nauttia ruoasta. Runebergintortusta nautin, jos se on hyvä. Paljon muusta en.