Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hilseestä eroon? Apua!

Vierailija
17.01.2018 |

Olen itsestäni huolta pitävä, aikuinen nainen.
Joka olen kärsinyt melkein koko aikuisikäni hilseestä. Siis päänahkaan tulevasta valkoisesta hilseestä.

Mikä avuksi? Olen jo toivoton. :(

Tummahiuksisena se hilse, vaikka sitä olisi kuinka vähän tahansa, oikein alleviivautuu ja erottuu. En voi pitää hiuksia oikeastaan enää koskaan julkisesti kiinni, koska päänahkaa myöten kiristetyistä tummista hiuksista se hilse erottuu selvemmin kuin auki olevista.

Heti pesun jälkeen tilanne on hyvä, mutta jo seuraavana päivänä hilsettä on taas. Sitä ei ole koskaan niin paljon, että se pöllyäisi olkapäillä, mutta pieniä lastuja näkyy hiusten juurissa. Ja hiuksissa.
Iljettävää.

Mikä auttaa? Ja mikä auttaisi mielellään pitkäkestoisesti?
Olen kokeillut vaikka mitä hilseshampoita ja päänahkaan hierottavia nesteitä, eikä mikään ole tuonut pitkäkestoista apua.
Mikä teitä on auttanut? Mikä avuksi hilseen lopulliseen poistoon?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aleksei kirjoitti:

Olen kärsinyt hilseestä 3 vuotta, kutinaa ei ollut, mutta kellertävät paksut läikät päänahalla. Lyhyt tukan leikkaminen auttoi, Ketokonazol shampoot sentään ei, tai ainakin hyvin vähän. Luultavasti niiden jatkuvasta käytöstä Malassezia kannasta tuli resistivinen. Lääkäreistä ei ollut apua, Nizoral shampoota osaan ostaa itsekin.

Olen vihdoin päässyt eroon ainakin pahasta hilseilystä. Pienet hiukkaset silloin tällöin lentävät jos rapsutan päätäni.

TÄSSÄ OMA KEINONI, se saattaa olla erilainen teidän tapauksessa, joten analysoikaa itse omaa ihotyyppiä ja komplikaatiofaktorieita kuten diabeetti, aineenvahduntataudit tms.

- POISTIN kaikki mahdolliset rasvat jotta Malassezia hiivasieni ei pääsisi niitä hyödyntämään kasvussa.

- POISTIN kaikki mahdolliset sokerit, jotta hiivasieni ei käyttäisi niitä energian lähteenä

- POISTIN kaikki hiivaa sisältävät ruoka-aineet: leipä, koti-kalja, olut, viini, banaanit, jotkut muut hedelmät ja vihannekset. Esim. kaali ja maissi sisältävät hiiva yllättäen. Tomaatteja myös suositellaan poistamaan Malassezia tapauksissa, mutta minä itse jatkan syödä niitä pienissä määrin.

- Esimerkki ruokavalio mitä olen laatinut itselle: kurkkuja, salaattilehteja, vähän tomaatteja, hiivaton leipä, kalkkuna, vähärasvainen kana, porrkana, appelsiinia, probiotic yoghurtteja.

- SYÖN VALKOSIPULIA päivittäin. Tämä lienee tehokas luonnon lääke hiivasieniä vastaan. Googlettakaa itse garlick vs yeastbacteria. Valkosipulista puristettua mehua olen myös kokeillut ulkoisesti päänahalle, sekoitin sitruunamehun kanssa kun luin että hiivasieni ei tykkää happamuudesta. Tämä toimii myös, mutta valkosipulin syöminen on tehokkaampi, se tuntuu toimittamaan valkosipulin vaikuttavia aineksia verenkierron kautta pidempään aikaan kuin ulkoisesti käytettynä ja myös pääsee kaikkiin rasvaisiin paikkoihin kehollani kuten kulmakarvoihin, viiksialuelle, rintaalueelle jne.

Toivottavasti tästä on apua, anteeksi huono kieli, kun en ole syntyperäinen suomalainen.

Tuo on varmasti totta koska kuorittu valkosipulinkynsi on tehokas lääke alapään hiivatulehdukseen, en ole kokeillut mutta olen lukenut suosituksia siitä että toimisi. Joksikin aika sisään emättimeen ja antaa vaikuttaa, toki saattaa tuoksua valkosipulileivältä jonkin aikaa kun se "tukitaan tuonne alauuniin" ;D

Vierailija
22/22 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizoral auttaa ja se, että käy mahdollisemman nopeasti suihkussa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla