Hain työpaikkaa..
..ja minulle soitettiin. Kyseltiin monia kysemyksiä. Myös ikääni kysyttiin.
Tämän jälkeen ei ole tullut haastattelupyyntöä. Onko 41-vuotias muka vanha?
Terveisin muodikas ja tyylikäs nainen 170cm/ 59kg.
Kommentit (16)
Eihän syy voi missään muussa olla, eihän?
Laita kuva hakemukseen ettei tule virheellistä mielikuvaa iän mukaan.
Nelikymppiset ei välttämättä ole ylipainoisia kananpersetukkia.
Miten pituutesi ja painosi voisi liittyä mitenkään siihen, saatko töitä? Vai strippariksiko hait?
Itse sain just 44-vuotiaana työpaikan.
Vierailija kirjoitti:
Miten pituutesi ja painosi voisi liittyä mitenkään siihen, saatko töitä? Vai strippariksiko hait?
Ei ne ainakaan nuoremmaksi tee ketään. Eikä muodikkuus ja tyylikkyys ole prio 1 työelämässä, jos tosiaan ei hae stpippariksi. Siihen ap on auttamatta vanha.
Minäkin sain työpaikan, olen 50v, ylipainoinen ja ruma, enkä mitenkään älykäskään. Ahkeruus ja ystävällisyys ilmeisesti auttoi :)
Ahkeruus ei kyllä näy vielä haastattelun aikana, reippaus ehkä.
Kysyttiin monia kysymyksiä, mutta syyn on oltava iässä. Kas, kun ei sukupuolessa, painossa, pituudessa, hiustenvärissä ja vaatteiden kuosissa.
Sama ikä ja töihin olen päässyt. Eikä ystäväpiirissäänkään kukaan vastaavassa iässä oleva ole pitkään työttömänä ollut.
40 vuotias ei ole liian nuori, eikä liian vanha. Joten kyllä heillä kysyntää on.
Hait työpaikkaa ilman että laitoit mukaan CV:n? Tai laitoit CV:n ilman ikää?
Ei ikää CV:ssä ole pakko olla, mutta jotain sekin kertoo minä vuonna on valmistunut opinnoista.
Itse työllistyin nykyiseen työpaikkaani viisikymppisenä.
Terveisin epämuodikas nainen 161 cm/86 kg
Tämä kertoo jo jotain: "Terveisinn muodikas ja tyylikäs nainen 170cm/ 59kg". Työnhaussa merkitsevät muut kuin ulkoiset asiat tai mistä tietää mitä työtä oikein olit hakemassa, mutta ulkonäkö ei ilmeisesti ollut tärkeä kriteeri, jos haastattelu suoritettiin puhelimitse.
Miten korostit muodikkuutta ja tyylikkyyttä puhelimessa?
Se on hölmö, joka luulee, että ulkonäkö ei paina työhönotossa, erityisesti palvelualalla. Yhdessä työhaastattelussa tuli keskusteltua johtajan kanssa, että ensisijaista on, että osaa asiansa, mutta lähelle menee myös se, että on sen näkönen, että voi helposti ottaa mukaan asiakastapaamisiin. Kyseessä oli asiantuntijatyö, jossa firma halusi kaiketi pitää menestymisen mielikuvaa yllä näyttävillä työntekijöillä.
Kyllä ulkonäkö ja imago ovat tänä päivänä tärkeässä osassa rekrytoinnissa.
Työntekijä on yrityksen käyntikortti.
Yhä enemmän toimaritkin ovat ajokoiran näköisiä toimareita.
Imago nääs..
Mitääkään muu ei tulekaan kysymykseen, kuin se mistä voidaan syyttää rasismista.