Inhoan työkeskeistä yhteiskuntaa
Työn on jokaisen velvoite, työ tuo leivän pöytään,työ määrittää minut ihmisenä....
Kaiken määrittää helkutin työ!
Ja mistä tämä kaikki on pois kun ihmiset antautuvat työlle,
no en näe perhettäni juuri koskaan koska kaikilla vaativa työ. Koti on kuin kaatopaikka kun kukaan ei jaksa laittaa tai korjata välineitä kun työ oikeuttaa jättämään kaiken levälleen.
Työ oikeuttaa lyömään laimin lääkärikäynnit, parturin.
Sitten voidaan sanoa että minun rahojanihan ne ovat. Tai minähän sinut työllä elätän.
Työtä käytetään vallan välineenä suhteissa. Äiti ei voi ikinä jäädä hyvillä mielin hoitamaan lasta kun mies voi vetäistä sopivassa välissä että sinähän tässä kotiluuta olet.
On siis napattava juuri syntynyt lapsi mukaan ja rynnistettävä työpaikalle.
Äideille ei sallita ikinä omia näkemyksiä vaan kaiken takana on työ.
Ai niin,
minähän olen aikuinen, minun tehtävä on pitää Suomi nousussa ja tuoda leipä pöytään, en saa ajatella näin.
Kommentit (23)
Opetelkaa vaihtamaan puheenaihetta. Kun joku alkaa puhua teille omasta työstään tai kyselee teidän työstänne, vaihtakaa puheenaihetta. Kohteliaisuussyistä voitte vastata esitettyyn kysymykseen 1-2 sanalla (esim jos kysytään ammattia tai miten töissä meni eli "Olen <ammattinne>" ja "hyvin") tai kommentoida toisen työstään puhumista sanomalla "aha" ja vaihtamalla puheenaihetta. Tehkää tämä niin monta kertaa, että nämä henkilöt lakkaavat puhumasta teille työstään ja kyselemästä teidän työstänne.
Lopettakaa tekosyyt ja menkää töi hin
Samoin. Juuri tulin työhaastattelusta. Oikein hehkutettiin kuinka on hektinen työ ja päivät venyvät ja iltaisinkin työasioissa soiteyaan. Etäpäiviä annetaan koska niin helppoa jos vaikka lapsi on sairaana tehdä samalla töitä. Häh? Koska poistui oikeushoitaa sairasta lasta kotona? Jne. Kyseessä ei edes mikään johtotehtävä hyvällö palkalla.