Raskaus, kun oman äidin asenne hyvin negatiivinen...
Monesti kuulee vain juttuja, miten iloisia kaikki ovat, kun kertoo esim. suvulleen tulevasta perheenlisäyksestä. Oma äitini on aivan erilainen. Isosiskollani 2 lasta, molemmista ollut hyvin negatiivinen reaktio, vaikka siis siskollani kaikki puitteet kunnossa.
Itsellä suunnitelmissa yrittää lasta ehkä 2-3 vuoden kuluttua. (Olen tällä hetkellä iältäni 24v.) Inhottaa vaan, kun tietää sitten reaktion ja sen, miten saa vihat niskaansa :/
Muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (3)
Siskollani ainakin se, että on töistä sitten pois monta vuotta lasten takia. Äiti pitää työtä ja uraa tärkeämpänä. Ja itse jos saisi päättää uudelleen, niin jättäisi kuulemma meidät lapset tekemättä kokonaan.
Melko perusnegatiivinen ihminen muutenkin kyseessä. Ja sellainen, että haluaa kovasti hallita koko suvun asioita, arvostelee kaikkea. Puhuu pahaa selän takana.
Itselläni ollut aina yhtenä suurimmista unelmista saada muutama lapsi. Toki työtkin on toimeentulon kannalta tärkeää, mutta kyllähän niitä nyt kerkee tekemään silti ihan tarpeeksi monta vuotta lapsista huolimatta :D
Miksi se äiti reagoi negatiivisesti? Siis millä perustelee että lapsi on huono juttu?
(En voi itse kuvitellakaan tuollaista omalta äidiltäni)