Kontula
Tässä on oma mielipiteeni Kontulasta, voitte kertoa sitten omanne.
Olen koko elämäni asunut Kontulassa. En ole ikinä ajatellut muuttaa täältä pois. Kontulassa on kaikki mitä tarvitset. Kauppoja, hyvät kulkuyhteydet, kirjasto, terveyskeskus, liikkumismahdollisuuksia (ulkojää, jalkapallokenttä ja uimahalli yms.), Kontulan monipuolinen palvelukeskus, kouluja (Kontulan- ja Keinutien ala-asteet, Helsingin yhteislyseo ja Vesalan peruskoulu), päiväkoteja, luonto lähellä ja halvat asunnot. Vaikka Kontulalla on huono maine, se ei tarkoittaisi sitä, että siellä olisi rauhatonta. Kontula on monikulttuurinen, ja sen ei pitäisi olla huono asia. Ihmiset ovat mukavia ja ihan tavallisia. Kontula on niin hyvä paikka, kun siitä itse haluat tehdä. Voit olla rauhassa, jos haluat. Ei sinua häiritä. Aika kovia ennakkoluuloja ihmisillä, vaikka ei nykypäivän Kontulasta tiedä mitään. Aikamoisia jänispöksyjä ne jotka haukkuvat Kontulaa ilman kokemusta ja sanoo, että ei ikinä muuttaisi sinne.
Kommentit (8)
Anna Kontulahan kannusti kansalaisia piilottelemaan laittomasti maassammr olevia.
Malmin sulatan. Kontulaa en. Kontulassa ihmiset ovat arvaamattomampia ja rakennukset korkeampia. Kontula on näistä kahdesta rauhattomampi. Kontulassa tiputaan korkealta. Malmilla ei juurikaan tiputa esim. parvekkeelta.
Samaa mieltä. Asunut Kontulan Vesalassa 8 vuotta.
Samaa mieltä. Maalta tulleet toimittajat luokittelevat lähiöitä ja sitten kirjoitellaan lehdissä vaikka hädintuskin ollaan käyty ko paikassa. Kontula on tavallinen lähiö jossa asuu tavallisia ihmisiä. Suurin osa ihan työssäkäyviä tai sitten eläkeläisiä. Muutama päihdehörhö sitten pilaa kaikkien maineen vaikka niitäkin löytyy joka puolelta kaupunkia.
No kyllä se on muuttunut, sen huomaa siitä kun itse muutti pois 35 asumisvuoden jälkeen pois Kontulasta. Narkkarit liikkuu siinä ostarilla apteekin ja Kontumarketin edessä. Itse olin jotenkin tottunut tuohon kun asuin Kontulassa. Nyt pitkästä aikaa kun kävin Kontulan ostarilla nuo jotenkin selvemmin näkyivät katukuvassa. Muutenkin aika epämääräistä porukkaa. Varmasti muu Kontula on rauhallisempaa, en sitä sano että ei näin olisi.
Samaa mieltä kuin ap. Olen juuri tulossa kaupoille ostarille täältä naapurilähiöstä.
Kontulalainen kirjoitti:
Tässä on oma mielipiteeni Kontulasta, voitte kertoa sitten omanne.
Olen koko elämäni asunut Kontulassa. En ole ikinä ajatellut muuttaa täältä pois. Kontulassa on kaikki mitä tarvitset. Kauppoja, hyvät kulkuyhteydet, kirjasto, terveyskeskus, liikkumismahdollisuuksia (ulkojää, jalkapallokenttä ja uimahalli yms.), Kontulan monipuolinen palvelukeskus, kouluja (Kontulan- ja Keinutien ala-asteet, Helsingin yhteislyseo ja Vesalan peruskoulu), päiväkoteja, luonto lähellä ja halvat asunnot. Vaikka Kontulalla on huono maine, se ei tarkoittaisi sitä, että siellä olisi rauhatonta. Kontula on monikulttuurinen, ja sen ei pitäisi olla huono asia. Ihmiset ovat mukavia ja ihan tavallisia. Kontula on niin hyvä paikka, kun siitä itse haluat tehdä. Voit olla rauhassa, jos haluat. Ei sinua häiritä. Aika kovia ennakkoluuloja ihmisillä, vaikka ei nykypäivän Kontulasta tiedä mitään. Aikamoisia jänispöksyjä ne jotka haukkuvat Kontulaa ilman kokemusta ja sanoo, että ei ikinä muuttaisi sinne.
Ainakin yksi huono asia siellä on
Samaa mieltä. Minusta Kontula on ihana paikka.