Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muuttamassa Lahteen

Vierailija
16.01.2018 |

Ja en hae tällä mitään kalevauvan biisiä. Onko siellä oikeasti niin ankeaa? :D (muutamme keskustan alueelle.) Saa vinkata paikallisia juttuja, ei tunneta täältä ketään. Rouxiin mennään hääpäivää juhlistamaan.

Hakusessa kuitenkin esim. kuntosali keskustan alueelta. Suositelkaa, heitatkaa, kertokaa. Perusteluineen!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on pieni, mutta kiva kaupunki. Ihmisetkin ovat mukavia, mutta järjettömän kovia valittamaan kaikesta :D

missäpä sitä ei oltaisi kovia valittamaan kaikesta. Tuskin lahtelaiset on siinä mikään poikkeus jos vertaa muualla asuviin suomalaisiin. 

Vierailija
22/35 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä eräänä iltana Kokkolassa autoa ajaessani huomasin nuoren miehen kävelemässä ison kassin kanssa. No pysäytin ja kysyin haluaako kyytiä niin ilahtui tosi paljon hän ja sanoi ettei hänen kotikaupungissaan Lahdessa koskaan voisi tapahtua tällaista. Oli tullut juuri junalla tänne ja liukasteli kesäkengillä. Oli tosi iloisesti yllättynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdessa asuu taitavia muusikoita ja näyttelijöitä. Siellä on paljon kivoja keikkapaikkoja. Ja kaunista luontoa (puistot, metsät, vesistöt, harjut), tämä ehkä se kaikkein paras juttu. Viihtyisä kesäkaupunki ja talvella on enemmän lunta kuin pk-seudulla. Lyhyt matka Helsinkiin. Mäkin salaa haaveilen Lahteen muutosta. Siellä olen ollut vain turistina keikkamatkoilla ja aina viihtynyt. En mäkään ymmärrä Lahden huonoa mainetta (räppärit liioitelleet biiseissään?).

Vierailija
24/35 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme Lahteen kun olin 8, vuonna 1970. Silloin Lahti oli Suomen Chicago. Paljon sodan jälkeen muuttaneita, kasvava juurettomien ihmisten teollisuuspaikkakunta.

Ei enää. Työttömiä on paljon, mutta ihan vireä kaupunki on.

Lahdesta saa todella edullisesti asuntoja, kerrostalokolmion joka täällä maksaa 200 000 saa Lahdessa puolella tuosta. Esim. Joutjärven alueella on rauhallista, luonnonläheistä ja nuo halvat asunnot. Kuitenkin kaupunkiin on vain 3 km. Bussit kulkevat. Ihana Joutjärvi kesäisin, metsää ympärillä.

Vierailija
25/35 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahtelaiset eivät miellä itseään pikkukaupunkilaisiksi. 

Vierailija
26/35 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teatterin taso on hyvä, joten kannattaa käydä sisälläkin katsomassa näytelmiä.

Vierailija
27/35 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se pikkukaupunki olekaan, jos vertaa Kajaaniin, Kouvolaan tai Seinäjokeen.

Lahden ympäristö on ihan parhainta Suomea. Upea luonto, järviä, kesäisin paljon retkikohteita lähellä. Itse kaupunki on levinnyt suht laajalle, keskusta ei ole valtava. Helppo tehdä ostoksia kompaktilla alueella. Kulttuuriin ja urheiluun satsataan, hallinto on perinteisesti myönteinen yrityksiä kohtaan. Pari erittäin hyvää lukiota. Todennäköisesti melko paljon kiinnostavampi kuin joku Varkaus tai Kemi asuinpaikkana.

Vierailija
28/35 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä eräänä iltana Kokkolassa autoa ajaessani huomasin nuoren miehen kävelemässä ison kassin kanssa. No pysäytin ja kysyin haluaako kyytiä niin ilahtui tosi paljon hän ja sanoi ettei hänen kotikaupungissaan Lahdessa koskaan voisi tapahtua tällaista. Oli tullut juuri junalla tänne ja liukasteli kesäkengillä. Oli tosi iloisesti yllättynyt.

Onko muuten jotenkin yleistäkin, että poimitaan nuoria miehiä kyytiin? Kysyin tänään tätä samaa työpaikalla. Eräs naishenkilö kertoi tarjonneensa joskus kyytiä kahdelle teinitytölle. Tytöt olivat olleet menossa sairaalaan kesken koulupäivän, kun toiselle oli sattunut jotain. Ja tämä tapahtui lähellä Lahtea :D

Vierailija
29/35 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, laita tänne havaintoja Lahesta kevään edetessä, miten olette viihtyneet!

Vierailija
30/35 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Lahdessa on anketa. Kaunis kaupunki, mutta ihmiset ihan möllejä vailla käytöstapoja.

Vierailija
31/35 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on pieni, mutta kiva kaupunki. Ihmisetkin ovat mukavia, mutta järjettömän kovia valittamaan kaikesta :D

missäpä sitä ei oltaisi kovia valittamaan kaikesta. Tuskin lahtelaiset on siinä mikään poikkeus jos vertaa muualla asuviin suomalaisiin. 

Kirjoitinkin vain omasta kokemuksesta, olen paljon muuallakin asunut ja täällä valitetaan ehdottomasti eniten kuin muissa paikoissa, joissa olen asunut. Kovin moni lahtelainen myöntää tämän asian :) Mulla ei kyllä ole valitettavaa!

Vierailija
32/35 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä viikonloppuna on sirkusartistikoulutuksen valmistujaianäytöksiä, ne on ihan huippuja! Keikkoja on paljon ympäri kaupunkia, ja sitten on tunnettu Sibeliustalo, joka on ihan oikeasti näkemisen ja kuulemisen arvoinen. Sinfonia Lahti on huippuluokkaa. Ja kaupunginteatteri myös.

Pian alkaa lasten talvikarnevaalit, jolloin monessa paikassa on nukketeatteria, näytelmiä ja lastenmusiikkikonsertteja. Ja sitten on ne Salpausselän kisat. Ja paljon muutakin urheilua, mutta olen itse enemmän kulttuuri-ihminen.

Joku mainitsi uudet kahvilat, niitä on tosiaan tulossa. Ja ravintoloita on ketjupaikoista Rouxiin. Minä suosittelen Teerenpeliä, Mamma Mariaa, Pulcinellaa, Hua du'ta ja Jonel Thai-ravintolaa.

Täällä on myös hauska pieni muodin alakulttuuri, niistä vinkkeinä Sinne Store ja "support your local" - paitoja myyvä Petit St.Louis. Kirppiksiä riittää myös!

Ja koskaan ei voi kehua liikaa keskustan kirjastoa, jossa on ihana henkilökunta ja lastenosasto.

Vierailija
33/35 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin. Hiihtolatuja riittää, samoin harrastusmahdollisuuksia mäkihypystä seinäkiipeilyyn, parkouriin ja joogaan ja vaikka joogaan. Kuntosaleja on paljon, sen kun valitsee mieleisensä. Uimahalleja kolme, ja Vierumäen ihana melkein-kylpyläkään ei ole kaukana.

Jos haluaa asua lähellä järveä, se ei välttämättä tule kalliiksi. Muutenkin asuntojen hintataso on maltillinen muutamaa aluetta lukuunottamatta.

Vierailija
34/35 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli vastaus tuolle, miksi Kokkolassa joku tarjoaa kyydin muttei Lahdessa. Jäi lainaus pois.

Vierailija
35/35 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsiä ja ilkeitä ihmisiä kaupunki täynnä! Lahtelainen hymyilee vain silloin jos pilkkaa toista ihmistä!