Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienipalkkaisena äitinä on pelastus että tajusin ostaa 2020-2021 parin vuoden kotivaran

Vierailija
07.05.2023 |

Ja nyt meidän ei siis tarvitse ostaa mitään riistohintaan pariin vuoteen.
Olen kierrättänyt kuitenkin kaikkea niin että otan vanhemman ja ostan uuden tilalle. Jotain on kuitenkin niin paljon, ettei uutta tarvitse ostaa oariin vuoteen. Elätän itseni lisäksi kaksi opiskelevaa nuorta ja kuittien mukaan on päivittäistavaroihin ja ruokaan mennyt tänä vuonna 533€.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, mitä kotivaraasi kuuluu.

Vierailija
2/33 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn kokopäivätöissä kokopäiväopintojen ohella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse rahoja laskea, mutta teen töitä yli 100h/vko. Olen ns. "hyväosainen" jonka rahoja köyhät ja laiskat vaativat itselleen.

Vierailija
4/33 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse rahoja laskea, mutta teen töitä yli 100h/vko. Olen ns. "hyväosainen" jonka rahoja köyhät ja laiskat vaativat itselleen.

Sun elämä kuulostaa upeelta

Vierailija
5/33 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tätä suomalaista kituuttamisen ja köyhäilyn idealisoimista. Minä ainakin käyn töissä syödäkseni mitä haluan, hyvää ja tuoretta ruokaa, mitä sattuu milloinkin tekemään mieli, en mitään kolme vuotta vanhoja purkkimoskia ja vielä kehuskelisi sillä netissä.

Vierailija
6/33 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sitä mitä käytämme päivittäin, tai usein. Ostan tuoreet kasvikset ja hedelmät sekä maidon kaupasta. Mutta kotivarassa on säilöttynä/pakastettuna/pakastekuivattuna/kuivattuna kaikkea mitä normaalisti syömme.

Löytyy siis pastaa, riisiä, lihaa, ryynejä, kasviksia, kastikkeita, erilaisia jauhoja, papuja, kalaa, juustoja, kananmunia, voita, marjoja, sieniä, valmisaterioita/kastikkeita, herkkuja, sokeria, suolaa, hunajaa, leivontatarvikkeita, pähkinöitä jne jne

Vierailija
7/33 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 isoa säkkiä vessapaperia.

ap

Vierailija
8/33 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 isoa säkkiä vessapaperia.

ap

Vessapaperiakin löytyy kyllä

Ap

Vierailija
9/33 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan niitä, jotka ymmärtävät tavallisen ns. vanhanaikaisen kotitalouden pyörittämisen.

ne tuilla elävät, jotka tilaavat tai ostavat valmisaterioita, kalliita noutoruokia, pelaavat kotona jatkuvasti, kun ei viitsi, jaksa, halua tehdä mitään, ei opiskella, tai opetella tekemään töitä, ruokaa, ei osata roskapussia viedä, ei siivota, kun mitään ei ole koskaan missään vaiheessa vaadittu, opetettu kotona.... En voi kuin halveksia tämmöisten huoltajia! Ja miksi nämä, jotka eivät osaa tavallisesta elämästä huolehtia saavat lisääntyä!?

Tuet pois. Menkää töihin ja opetelkaa ymmärtämään rahan arvo. 

Vierailija
10/33 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua tätä suomalaista kituuttamisen ja köyhäilyn idealisoimista. Minä ainakin käyn töissä syödäkseni mitä haluan, hyvää ja tuoretta ruokaa, mitä sattuu milloinkin tekemään mieli, en mitään kolme vuotta vanhoja purkkimoskia ja vielä kehuskelisi sillä netissä.

Ap sanoi että on hamstrannut niitä tuotteita joita käyttää muutenkin. Ei siis mitään mikä ei menisi normaalistikin.

Minusta on vain hyvä jos on ostanut halvalla 2020-2021 ettei tarvitse ostaa kalliilla 2023-2024

Vierailija
11/33 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kahden vuoden aikana menee jo päiväykset vanhaksi, jos ei kerta osta uutta tilalle. 

Vierailija
12/33 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden vuoden kotivara kolmelle aikuiselle on valtavan kokoinen, mihin se mahtuu? Itsekin ostin kotivaraa, mutta esim 5 kilon riisisäkki hurahtaa menemään tosi nopeasti kahdelle opiskelijalle ja minulle. Tosi hienoa, että nyt sulla ei kulu rahaa!

Vierailija
13/33 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli syöt pari vuotta vanhentuneita elintarvikkeita. Terveys kiittää!

Vierailija
14/33 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli syöt pari vuotta vanhentuneita elintarvikkeita. Terveys kiittää!

Päiväystä on pitkälle. Kukkaro kiittää!

Vierailija
15/33 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit ap että ostit kotivaraksi esim. kalaa ja kananmunia. Ethän sinä voi säilyttää niitä kovin kauaa, etteivät pilaannu. Tietysti joissain säilykkeissä on pitkätkin päiväykset, mutta jos otetaan esimerkki:

Otat kotivarasta esim. 1,5 vuoden kuluttua kananmunia ja kalaa. 

Ei se voi olla enää terveellistä. 

Vierailija
16/33 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitit ap että ostit kotivaraksi esim. kalaa ja kananmunia. Ethän sinä voi säilyttää niitä kovin kauaa, etteivät pilaannu. Tietysti joissain säilykkeissä on pitkätkin päiväykset, mutta jos otetaan esimerkki:

Et ole kuullut pakastekuivaamisesta? Säilyy 25 vuotta. Vähintään.

Vierailija
17/33 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin tonnikalasäilykkeen tuossa viime viikolla. Päiväys oli vuonna 2028. Onhan siihen 5 vuotta.

Vierailija
18/33 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuitenkin OSTAT koko ajan uutta (kalliilla) kun syöt niitä vanhoja pois. -> sinulla on vain rahaa sitoutuneena 2 vuoden kulutuksen verran noihin "kotivaroihin". Tämä raha on kaikki pois tuottavasta käytöstä. Suomeksi olet täys idiootti. Rahaa seisoo varastossa ja kulutuksesi (uudelleen täydennysten takia) on kuitenkin sama kuin ostaisit tarpeeseen.

Vierailija
20/33 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan mieheni kanssa vapaaehtoisesti työttömiä Kelan rahoilla. Syömme pelkästään tuoretta, lähellä tuotettua ruokaa. Kalaa/kanaa/lihaa ja paljon kasvikunnan tuotteita, helppoa ja edullista kun itse tekee mahdollisimman paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän