Olenko narsisti?
Moi! Olen 15-vuotias tyttö, ja olen alkanut huolestua siitä olenko narsisti.
Empatiakykyni ei ole mielestäni mitenkään erityisen huono, mutta esim. itkevän kaverin lohduttaminen tuntuu aina hankalalta enkä ole ihan varma, miten pitäisi reagoida. Olen ihan hyvä valehtelija, tai ainakin kasvanut sellaiseksi, mutta vihaan valehtelemista ja teen niin vain, kun oma tai ystävän etu pakottaa - lähinnä olen valehdellut siitä, keitä kavereita näen ym. kun biologinen äitini on uhkaillut paria ystävääni oikeusjutuilla sun muilla.
Biolog. äitini (joka on kivenkovaan väittänyt etten ole hänen tyttärensä) on alkanut syytellä minua nyt narsistiksi, enkä ole oikein varma, onko hän sitten oikeassa. Sossutkin oli sitä mieltä, että ylireagoin enkä osaa asettua äitini asemaan riitatilanteissa - joskus vähän napsahtaa ja saattaa tavarat lennellä ym. Eli onko minussa siis narsistin piirteitä? Pitäisikö varata aika psykologille tmv.?
Kiitos jo etukäteen!
Kommentit (4)
Olet vain normaali teini. Varaisin kuitenkin sinuna ajan nupolle, jossa voit puhua luottamuksellisesti omista asioistasi, ja omasta kannastasi elämääsi liittyviin asioihin.
Vaikka olisit, niin ei siinä ole mitään pahaa. Maailma tarvitsee myös narsisteja. Oli noitavainoa harjoittavat narsistinvihaajat mitä mieltä tahansa. Menköön metsään he. Tsemppiä!
kuulostat enemmän narsistin uhrilta kuin narskulta itseltään.