Rahaa lapsilisiin asti 58e, 6henk. Mitä ruokia
ruokia tekisitte? Jääkaappissa paketti leivontamargariinia, leivälle margariini, 0.5l maitoa, ruokakerma, pieni nakkipaketti,puolikas paprika ja 1 tomaatti. Kuivakaapissa 5pussia pastaa, 10kg perunaa, puolikas riisipaketti, täysi puuroriisi paketti, kuivahiivaa, 1kg jauhoja.
Kauppalistalla ainakin kanamunat (teen ainkin 5 päivänä lettuja veteen) ja punainen maito (riisipuuro uunissa) 2e menee pyykinpesuaineeseen.
3 henkeä syö lounaan muualla kuin kotona.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
miksi lettuja?
Edullista mahan täyttettä. Ei paljoa maksa kun vissy sodastream koneella, suola 1tl, 6rkl sokeria jauhoja 8dl, 4 kananmunaa ja margariinia 50g. Syö iltaruuaksi ja lounaaksi.
Nyt ei mennä terveys edellä vaan nälkä pois aatteella
Makaronilaatikko ilman lihaa
Jauhelihaperunalaatikkoa
Itse tehtyä hernekeittoa
Riisiä, kanankopia
nakkikastike (enemmän kastiketta, vähemmän nakkeja), pottuja, porkkana raastetta
Leivo itse leipää, sämpylöitä jne. kerralla vaan mahdollisimman paljon
Jestas mitä skeidaa. Nyt töihin ja lapsille(?) kunnon ruokaa! Aikuisten virheistä johtuviin asioihin ei pidä lapsia altistaa.
Perunat ja ruskea kastike + nakit/makkara
Perunat ja kananmunakastike
Perunamunakas (munat, keitetyt perunat ja paprika ja tomaatti + mausteet)
Pannukakku
Perunat+keittojuurekset+lihaliemi+nakit/jauheliha + mausteet = keitto
Viipaloi kuoritut raa'at perunat ja porkkanat juustohöylällä, laita ne kerroksittain voideltuun uunivuokaan esimerkiksi jauhelihan ja sipulin ja mausteiden kanssa. Lopuksi kaiken peitoksi lihaliemi. Paista uunissa 200 asteessa noin tunti.
Lopuista perunoista voi tehdä muusia, josta osa syödään vaikka kalapuikkojen kanssa ja
loppumuusi laimennetaan perunavelliksi
Puurot ovat halpoja ja täyttäviä ruokia. Muista myös vispipuuro.
Kaalikeittoa, porkkanasosekeittoa, chili sin carnea, makkarakeittoa
Lidlissä oli naudan jauhelihaa kilon rasia noin 5,5€. Siitä saisit ison kaalilaatikon (onko lihalientä?) ja makaronilaatikon (myös lihaliemeen, käytä täysjyväpastaa).
Perunalaatikko tietysti myös kannattaa kun on valmiiksi perunoita. Unohda munamaidot ja käytä nesteenä lihalientä.
Perunoiden kanssa ehkä myös joku makkarakastike tulisi halvalla.
Hernekeitto, perunalaatikko(jauhelihasta), itse leivotut sämpylät/leipä, pastaa ja nakkikastiketta, riisipuuro. Kaalia/porkkanaa salaatiksi.
Milloin ne lapsilisät tulevat? Itse teen perheelle just kaalilaatikkoa, kaali oli 0,49/kg. Samasta kaalista saa jonkun salaatin tehtyä. Sämpylät on kohoamassa, meillä varmaan huomenna herkutellaan porilaisilla, jahtimakkara oli tarjouksessa.
Uunimakkaraa, muussia
Uunipuuroa
Pastaa, valkoisia papuja tomaattikastikkeessa/Tomaattimurskaa
Linssikeittoa
Kaalimuhennos (kaalia, porkkanaa, sipulia, riisiä)
Kinkkukiusaus
Rahaa tilillä n. 5000e. Mitähän ruokia sitä tekis? Köyhä yksinasuva opiskelijamies kun olen. Pilluakaan en ole saanut niin ei lapsiakaan ole.
M32.
Olisi varmaan pitänyt lapsille ruuat ostaa ennenkuin rahaa muuhun laittaa! Lastensuojelu osaa teitä paremmin auttaa taloudenhoidossa kuin nettipalstat.
Kiitos vastauksista :) Hyviä vinkkejä tuli
Pekonista, munista, jauhoista ja maidosta voi tehdä uunipannaria. Pekonista, pastasta ja kermasta saa pasta carbonaran. Joten sinuna ostaisin pekonia.
Aamulla voi laittaa munakokkelia ja pekonia. Tekisin ison makaroonilaatikon, leipoisin kuivahiivasta sämpylöitä veteen ja tekisin nakkikeiton jos löydät halpoja keittojuureksia.
Voista, jauhoista ja ranskankermasta voit tehdä piirakkapohjan ja jos löydät edullista juustoa, laitat juustoraastetta 2dl, sekä loput ranskankermasta ja se puolikas paprika sekä pekonia tai edullista kinkkua sekä esim brokkolia tai pala purjoa.
Kannattaa käyttää hyväkseen Prisman ilta-ale ja käydä kaupassa vasta kun tarjoustuotteet on -60 prosenttia. Eli jos kaiken sait alesta niin sulle jäisi tuosta sun summasta vielä päälle 24 euroa. Jopa tiskin valmisruuat tulee edullisemmaksi kuin itse tehtynä.
Itse en syö lihaa, eli ostaisin kaupasta tuoreita vihanneksia (ainakin porkkana ja punajuuri on nyt 1e/ 2kg) ja toki soijarouhetta, jota kaikki täällä dissaa. Ei mene lihasta mutta riittää ja on proteiinirikasta ja kuitupitoista. Lisäksi kananmunaa, sipulia, paprikaa ja pakastevihanneksia.
Sulla on hyvin aineksia jo, tarviit vaan proteiinin lähteen.
Kohta prismaan :)
Nosto