Lidlin kivikovat tarjousavocadot
Ostin torstaina, yhä kivikovia. Seuraavaksi kaikki mätiä.
Kiitos taas Lidl, luonto ja asiakas kiittää.
Kommentit (25)
Laita sinne palautetta. Luultavasti ne on kolhiintuneita tai paleltuneita.
Nyt joku mamma tänne paasaamaan ettei avokaatoja tarvitse ostaa, ostaa vaan lanttuja ja porkkanoita niistä saa kaiken tarvitsemansa halvalla.
HUOH.
Pitää varmaan vielä odottaa, että tulevat syöntikypsiksi. Toivottavasti et ole pannut niitä jääkaappiin.
Pitää odottaa joo. Että ovat yhtäkkiä mätiä. Tämä on nähty niin monta kertaa aiemmin.
Tummissa on samaa ongelmaa, vaikka ostaisi mistä. Enää en vaivaudu. Ne vihreät ovat taas olleet todella hyviä.
Nostat yhden tai kaksi pöydälle ja muut pidät jääkaapissa. Kun pöydällä olevat ovat kypsyneet ja syöty, nostat jääkaapista seuraavat kypsymään.
Avokadot myydään puoliraakoina, sillä kypsinä ne kolhiintuvat pilalle kaupassa tai kuljetuksessa. Kotona niiden kypsymistä kannattaa tarkkailla puristamalla kevyesti päivittäin. Kai tämäkin on liian vaikeaa joillekin.
Mä kyllä olen onnistunut tummien avokadojenkin kanssa ihan hyvin. Jättää vaan pöydälle kypsymään ja vaikka omenan siihen lähelle, sen entsyymit kypsyttää muita hedelmiä. Sitten tarkkailee sitä kypsymistä, ja kun ne on kypsiä, niin kiireen vilkkaa jääkaappiin jotta kypsyminen pysähtyy. Tai puolikkaiksi/paloiksi ja pakastimeen. Sieltä sitten käyttää sitä mukaa kuin tarvii.
Minä taas olen ostanu banaaneja joiden kuoret avautuu itsestään?
Alepan Luomuavokadotkin on usein ylikypsiä. Kerran elämässäni vaan oon pistäny sopivia suuhuni, namm
Vierailija kirjoitti:
Hei, mullakin avautu ekaa kertaa. Kylkeen tuli sellanen titanic-viilto itsekseen.
Miten niin ne ovat yhtäkkiä mätiä? Höpö höpö. Ihan samalla tavalla kaikissa kaupoissa avocadot ainakin tulevat liikkeeseen raakoina. Minä yritän valita sellaisen pussin, jossa on osa kypsiä ja osa raakoja. Kotona laitan kypsät jääkaappiin, ellen syö niitä heti, ja raa´at huoneenlämpöön. En ole huomannut mitään eroa Prisman, Cittarin tai Lidlin pussiavocadoissa. Ei vaan pidä ostaa kerralla niin monta avocadoa, että ne mätänevät. Ehkä kannattaisi ostaa vain yksi, sopivan kypsä kerrallaan, jos on noin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Saman huomannu kans. Mikähän tää homma oikein on? Kaupassa tarkistan joka banaanin ja seuraavana päivänä jokainen banaani on osittain auki. Hämmentävää ja tapahtuu ainoastaan Lidlin banaaneissa.
Minä en ole koskaan pitänyt avokadoista, vähän epäilyttäviä muutenkin. Mutta tänään ostiin Lidlistä kotimaisia kurkkuja 1,49 €/kg hintaan, ja lompakko kiittää! Kurkuista ainakin näkee jo päältäpäin ovatko ne hyviä.
T. Lidl-mies.
Vierailija kirjoitti:
Pitää varmaan vielä odottaa, että tulevat syöntikypsiksi. Toivottavasti et ole pannut niitä jääkaappiin.
Minä ostin myös pari päivää ennen uutta vuotta lidlistä muutaman kovan avokadon. Laitoin ne paperipussiin tomaatin kanssa, jotta kypsyisivät nopeammin. Vielä viiden päivän päästä olivat kivikovia. Vitutti niin paljon, että olisi tehnyt mieli heittä ne yöaikaa Lidlin ikkunan läpi. Ei tosiaan ollut ensimmäinen kerta tuon kaupan hedelmien tai vihannesten kanssa.
Kun kerran pistää ne jääkaappiin, ne ei enää kypsy. Lidl on säilyttänyt niitä kylmässä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt joku mamma tänne paasaamaan ettei avokaatoja tarvitse ostaa, ostaa vaan lanttuja ja porkkanoita niistä saa kaiken tarvitsemansa halvalla.
HUOH.
Avokadolla on aika iso hiilijalanjälki, joten sillä perustreella voisi tulla sanomaankin. Menee lihan tasolle kun kuljetukset lasketaan.
Suomalainen lanttu ja porkkana on parempi vaihtoehto.
Halvalla ei laatua saa. Tosin tässä asiassa mamma lyö päätään seinään kerta toisensa jälkeen.