16 & pregnant.... heittäisitkö oman tyttäresi ulos kodista
Jos hän ilmoittaisi olevansa raskaana?
Mtv;llä pyörii tuo sarja usein ja monesti näitä jaksoja ollut...
Kommentit (30)
En. Hänestä voi tulla silti vaikka ministeri. Vrt. Anni Sinnenmäki.
Vierailija kirjoitti:
Järjestäisin abortin ja isälle helvetin isoja ongelmia.
Et voi järjestää toiselle ihmiselle aborttia. Hän päättää itse omasta kehostaan.
Miksi? Katselisin kyllä ennemminkin peiliin että mitähän on jäänyt keskustelematta ja opettamatta.
Muutenkin olen aina luvannut lapsilleni että kun tarvitset apua ja tukea, tulet kotiin ja sitten yhdessä mietitään miten pitää toimia että saadaan asiat parhaalle mahdolliselle tolalle.
Lapseni on aina minulle lapsi. Oli tilanne mikä hyvänsä.
Kokemusta on jo monenlaisista asioista kun on kaksi 40-kymppistä ja kaksi alle kaksikymppistä niin elämän kirjoa monesta perspektiivistä on tullut. Ei tosin teiniraskauksista tai päihteistä.
En tietenkään. Auttaisin kaikin tavoin. Kuka hullu nyt raskaana olevan tyttärensä ajaisi kotoa pois.
Elämässä on aika helvetin paljon pahempia asioita kuin se, että tytär tulee raskaaksi. Se ei edes välttämättä ole mikään paha juttu. Vauva on vauva eikä mikään kauhea katastrofi. Onkohan sillä lopulta esim. kuusikymppiselle mitään väliä, onko tehnyt lapsen 16- vai 26-vuotiaana aikoinaan. Jos on jäänyt odottamaan, että on 36, eikä ehkä enää saanutkaan lasta, niin sillä varmaan on.
En varmaan ihan aborttiin pakottaisi, mutta en myöskään alkaisi teinin lasta elättämään ja kustantamaan kaikkia menoja.
En tietenkään, tosin itseäni syyttäisin, mikä on mennyt pieleen elämän ohjeissa ja toki keskustelisin abortista, jonka järkevänä tyttönä kyllä tekisi .
En ikinä heittäisi omaa lastani ulos kotoaan! Tukisin ja autaisin minkä pystyisin.
Olen nähnyt miten siinä käy kun elämässään hukassa oleva nuori heitetään kotoaan pihalle.
Teini saisi asua kotona jos elättää lapsensa itse.
Ehkä jenkeissä etenkin taloudelliselta kantilta vauvan saaminen teininä on aika hankala juttu. Kuka maksaa vauvasta aiheutuvat kulut? Miten käy teinin kalliin opiskelun? Noh, tilannehan on helposti se, että teiniäiti hakee paljon hoitoapua vanhemmiltaan ja saattaa myös kustantaa vauvansa elatuksen vanhemmillaan. Opinnotkin menevät herkästi plörinäksi vauvan saannin jälkeen. Ei ihme, että jenkeissä vanhemnat haluavatkin pestä kätensä teinilikkansa lapsenteko puuhista.
Vierailija kirjoitti:
Me tooo....
En voisi heittää, koska olen vastuussa lapsestani 18 ikävuoteen saakka. Enkä heittäisi sen jälkeenkään pelkän raskaaksi tulemisen takia. Maailmassa on isompiakin ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat järjestää nuorelle miehellä isoja ongelmia. Ehkä kuvitelmissasi isä olikin hopea kettu
16-vuotiaan kannalta oma koti olisi luultavasti paras ratkaisu, jotta voisi aloittaa itsenäisen elämän, aikuistua ja ottaa vastuun omasta lapsestaan. Jos lapseni on täyspäinen ja haluaa itsenäistyä, niin heittäisin hänet omaan kotiinsa asumaan. Toki on hyvä miettiä missä vaiheessa on sopiva muuttoajankohta.
Iso sika kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me tooo....
Sairasta!
Jenkkilä on vähän toisenlainen yhteiskunta, mutta eipä sen teinin kalliiden opiskelujen hyvin käy silloinkaan jos sen pihalle heittää. Tuollaisessa toiminnassa on kyse vanhempien häpeästä. Ikinä en tuollaisesta syystä heittäisi kotoa. Mun luo voi aina tulla ja jotenkin ne asiat järjestyy. En kyllä aborttiinkaan vaatisi. Ei se ole mikään helppo juttu. Varsinkaan jos kokee, että siihen painostettiin.
Huumeiden käyttö niin, että siihen liittyy varastamista kotoa tai epämääräisiä porukoita kotona olisi syy heittää lapsi pihalle. Sitä ennen ja sen jälkeenkin yrittäisin kyllä kaikkeni saada sille apua.
Vierailija kirjoitti:
En voisi heittää, koska olen vastuussa lapsestani 18 ikävuoteen saakka. Enkä heittäisi sen jälkeenkään pelkän raskaaksi tulemisen takia. Maailmassa on isompiakin ongelmia.
Niin, pahimpana liikakansoitus.
Oliko se jakso, jossa myös tytön äidillä oli 3 kk vauva ja tilaa ja rahaa ei ollut. Tällöin talossa olisi ollut 2 vauvaa ja raskaana olevalla tytöllä oli vain 2 vaihtoehtoa, muuttaa yhden illan säädön kans asumaan, jota ei tuntenut tai oman isän luokse asumaan toiseen kaupunkiin. Tavallaan ymmärrän sitä äitiä, jos ei ollut tilaa, mutta en. En potkisi äitiä ja pientä vauvaa ulos vaan yrittäisin auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, pahimpana liikakansoitus.
Ja se ratkaistaan heittämällä kaikki alaikäiset tai muuten epäsopivat odottajat kadulle?