Voi kiesus miten joidenkin ihmisten naiivius ja tyhmyys saa näkemään punaista
Luin uutista, jossa koulukodissa työskennelleen naisen olivat kaksi teiniä pahoinpidelleet pakoyrityksensä aikana niin, että tämä nainen sai elinikäiset vammat tapahtuneesta.
No sen uutisen kommenttiosiossa on sitten päässyt yksi oman elämänsä lumihiutale valloilleen, ja on vastannut suunnilleen jokaiseen kommenttiin tyylillä "Lasten pitäisi saada temmeltää vapaana! Näin käy kun vie ihmiseltä väkisin vapauden!" Ylpeänä vielä laittanut profiiliinsa ammatikseen "Enkelitulkitsija yrityksessä Magicia", mikä kertoneekin henkilön henkisestä tilasta kaiken olennaisen.
Voi jösses miten menee usko ihmiskuntaan kun näkee tuollaisia kommentoijia. Ja vielä (ilmeisesti) omalla nimellään ja naamallaan, eli ei edes välttämättä ole trolli vaan voi ihan oikeasti olla noin pihalla.
Kommentit (7)
Ei taida tämä "enkelitulkitsija" ihan ymmärtää, että koulukotiin ei todellakaan laiteta niitä "tavallisia lapsia tavallisista perheistä koska äiti teki makaronilaatikon väärin", vaan sinne päädytään yleensä toisesta laitoksesta, kun käytöshäiriöt tai rikollisuus ovat jo sillä tasolla, ettei "tavallisessa" lastenkodissa pysty olemaan olematta vaaraksi itselleen ja muille. Nämä pienet siloposket kun päästettäisiin kaikki "vapauteen" kuten tämä henkilö ehdottaa, niin saisikin alkaa miettiä että uskaltaisiko Helsingissä enää kulkea pimeän aikaan...
No kyllä minäkin olen laitoksia vastaan nyt kun ajattelen omilla aivoillani enemmän.
Ja yleensä tuollaiset ihmiset, jotka joutuvat väkivaltaisiin tilanteisiin ovat osasyyllisiä. Monelta ammattilaiselta puuttuu kunnioitus ja aito välittäminen - he tekevät vain työtään tai pahempaa - alistavat henkisesti ja fyyysisesti näitä nuoria.
Olen tehnyt töitä "ongelma"nuorten kanssa enkä ikinä ole joutunut väkivallan kohteeksi - mutta olen todistanut väkivaltaa työntekijää kohtaan - ja tämä työntekijä oli todella epäempaattinen, puistattava, kylmä, julma ihminen.
"Ongelma"nuorien suurin syy on aikuiset.
Juuri nämä ihmiset päästivät troijan hevosen EUn sisälle
Aika hillitöntä settiä:
"Jos näin oli käynyt niin arvaan että syy on itse se että kun vie toisen vapauden riistämällä sen, niin tuo onkin sitten se pahin tapaus jota oli voinut sattua. Kuitenkin oli sitten niksahtanut päässä pahemmin jos aikoi toisen tappaa."
Syy on siis se, että koulukodin työntekijät riistivät vapauden. Ei systeemi vaan nämä henkilöt.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minäkin olen laitoksia vastaan nyt kun ajattelen omilla aivoillani enemmän.
Ja yleensä tuollaiset ihmiset, jotka joutuvat väkivaltaisiin tilanteisiin ovat osasyyllisiä. Monelta ammattilaiselta puuttuu kunnioitus ja aito välittäminen - he tekevät vain työtään tai pahempaa - alistavat henkisesti ja fyyysisesti näitä nuoria.
Olen tehnyt töitä "ongelma"nuorten kanssa enkä ikinä ole joutunut väkivallan kohteeksi - mutta olen todistanut väkivaltaa työntekijää kohtaan - ja tämä työntekijä oli todella epäempaattinen, puistattava, kylmä, julma ihminen.
Se välittäminen loppuu joka tapauksessa aikuisikään tultaessa, joten siihen olisi ehkä syytä vähän totutella. Tämän käänteissyyllistämislogiikan ongelma on siinä, että minkäänlainen välittäminen ei poista ongelmia jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmanuortenkin olisi syytä oppia, että edes ikäviä ihmisiä ei saa mätkiä.
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201801142200646390_u0.shtml