Hammas poistettiin, nyt kokosuu kipeä :'(
Joo, viime torstaina vedettiin pois kaksi kertaa juurihoidettu poskihammas, joma ak a vaan oli kipeä. Nyt on kuoppa suussa eikä se ole juuri kipuillut, mutta suun limakalvot on ihan muussina ja kumma särky/vihlonta kiertää ympäri suuta. Nyt jopa toisen puolen poskari särkee. Koko kalusto oli hoidettu viimusen päälle vasta loppusyksyllä.
Onko kellään ollut ongelmia hampaanpoiston jälkeen?
Kommentit (4)
Vinku ja vonku, mitä liioittelua. Oletko muka kuoleman kielissä? Älä jaksa liioitella. Tietysti on kipuja tuollaisen toimenpiteen jälkeen. Olisi järjetöntä jos ei tulisi lainkaan kipuja.
Itseltäni otettiin syksyllä pois tulehtunut viisaudenhammas, eikä sen jälkeen tarvinnut syödä särkylääkettä ollenkaan. Niinpä yllätti, kun poistettiin toinen hammas, ja sen jälkeen piti päiväkausia syödä Burana 600 -pillereitä, tai jomotteli ikävästi, ja sen jälkeen vähän miedompaa ibuprofeenia. Myös limakalvot siinä ympärillä olivat arat ja itse asiassa koko leukaluu. Viikon päästä oli seuraava aika ja hammaslääkärissä vakuuteltiin, että on ihan normaalia ja että paraneminen kuitenkin on käynnistynyt hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Itseltäni otettiin syksyllä pois tulehtunut viisaudenhammas, eikä sen jälkeen tarvinnut syödä särkylääkettä ollenkaan. Niinpä yllätti, kun poistettiin toinen hammas, ja sen jälkeen piti päiväkausia syödä Burana 600 -pillereitä, tai jomotteli ikävästi, ja sen jälkeen vähän miedompaa ibuprofeenia. Myös limakalvot siinä ympärillä olivat arat ja itse asiassa koko leukaluu. Viikon päästä oli seuraava aika ja hammaslääkärissä vakuuteltiin, että on ihan normaalia ja että paraneminen kuitenkin on käynnistynyt hyvin.
Kiitos tästä kokemuksestta. :)
Mä jo ajattelin, että sieltä tulehtuneen hampaan kuopasta on noussut örkkiarmeija, joka nyt mellastaa ympäri suuta.
No, viikkoakan ei vielä kulunut, joten yritän nyt sitten sinnitellä. Buranasta ei tosiaan tunnu oevan juurikaan apua. Huuhtelen suuta parin tunnin välein suolaliuoksella, mitään muuta sinne ei voi laittaa ilman tuskaa. Syömisetkin minimissä.
Ja yöunet. Terveiset vaan kommentoijalle no. 2.
Onhan sulla siellä kuopassa se verihyytymä vieläkin? Ilman sitä voi tulla kipua ja jopa tulehdus.