Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kipinä" sammui, elämäni mies jätti

onneton
15.01.2018 |

Olen ollut puolisen vuotta suhteessa 40-vuotiaan miehen kanssa, joka ei ole koskaan aiemmin seurustellut. Nyt hän sanoo, että alun kipinää ei enää ole, ja on epävarma jatkosta. Oman kokemukseni mukaan alun kipinä hiipuu aina ennemmin tai myöhemmin, mutta mies haluaa nyt lähteä etsimään uutta kipinää. Muuten sovimme yhteen arvojen, harrastusten, perhetaustan ym suhteen, jopa huumorintajut natsaa ja minä haluaisin ehdottomasti jatkaa suhdetta. Onko mitään tehtävissä vai pitääkö vain suosiolla luovuttaa ja päästää mies hakemaan alun huumaa uudestaan? Kauanko parisuhteen kipinä on teillä kestänyt? Itselläni suhteet, joissa on kipinöinyt eniten, on ollut myös eniten konflikteja.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä, että tuon kaltaisiakin ihmisiä on monenlaisia mutta suurin osa heistä on varmasti todella empaattisia persoonoita, joille on kasaantunut vuosien varrella melkoinen määrä rakkautta annettavaksi.

Tärkeää on se, että he löytävät oikeanlaisen henkilön.

Itse olen tietyllä tavalla kuvatun kaltainen ja olen miettinyt, että jos joskus yritän lähteä tutustumaan naiseen, niin se lähtee täysin ystävyys pohjalta, en voi luvata mitään koska en ole elänyt koskaan parisuhteessa.

Siksi mielestäni olisi väärin rynnätä suinpäin seurustelu suhteeseen, ehkä kysymys on vastuullisuudesta.

Miten voit olla varma, että sinulla on paljon rakkautta annettavana, jos et ole milloinkaan ollut parisuhteessa? Ei rakkaus ole mikään kumuloituva luonnonvara, joka vähenee käytettäessä.

Vierailija
42/54 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on mielessä toinen nainen. Hän on nyt saanut hieman kokemusta naisista ja parisuhteesta, joten siltä pohjalta on hyvä mennä kokeilemaan siipiään. Ja niinhän se pitää tehdäkin. Vaikka teillä olisi mennyt kuinka hyvin, niin jos toisella kutittaa muut naiset, niin se on menoa silloin ja vanha suhde ei ole enää se, mistä tulee elämään sisältöä. Sinulla oli odotuksesi ja miehellä omansa, et omista miestä ja mies ei ole sinulle itseään antanut. Teillä oli aikanne ja nyt edessä on muuta. Kiität miestä mukavista hetkistä ja jatkatte matkaa eri suuntiin, turha mennyttä on enää itkeä. Ehkä tulevaisuus tuo tiedät joskus yhteen tai sitten ei.

Aikoinaan seurustelin miehen kanssa jolle olin ensimmäinen monella tavalla. Olimme kuitenkin yli kaks kymppisiä joten ns elämänkestävästä liitosta itse jo haaveilin. Meillä oli upeaa yhdessä. Naurettiin paljon ja rakastettiin paljon. Opetin hänet arvostamaan itseään ja näytin miten naisen saa hullaantumaan. Eräänä päivänä hän sit tajus et kelpaa muillekin ja merihän on täynnä kaloja. Ja mä sain jäädä. Vierestä katselin sitä naisten kaatamista ja säätämistä. Nuolin haavani ja jatkoin elämääni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä, että tuon kaltaisiakin ihmisiä on monenlaisia mutta suurin osa heistä on varmasti todella empaattisia persoonoita, joille on kasaantunut vuosien varrella melkoinen määrä rakkautta annettavaksi.

Tärkeää on se, että he löytävät oikeanlaisen henkilön.

Itse olen tietyllä tavalla kuvatun kaltainen ja olen miettinyt, että jos joskus yritän lähteä tutustumaan naiseen, niin se lähtee täysin ystävyys pohjalta, en voi luvata mitään koska en ole elänyt koskaan parisuhteessa.

Siksi mielestäni olisi väärin rynnätä suinpäin seurustelu suhteeseen, ehkä kysymys on vastuullisuudesta.

Miten voit olla varma, että sinulla on paljon rakkautta annettavana, jos et ole milloinkaan ollut parisuhteessa? Ei rakkaus ole mikään kumuloituva luonnonvara, joka vähenee käytettäessä.

Hyvä pointti tuokin, en tietenkään ole varma. Ehkä lähestyisin asiaa siltä kantilta, että henkilöt joille treffailu ja irtosuhteet ovat jokapäiväistä kauraa, eivät välttämättä osaa arvostaa parisuhdetta.

Tämä oli nyt kärjistetty esimerkki, mutta ehkä kuitenkin ymmärsit mitä tarkoitin.

Vierailija
44/54 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneton kirjoitti:

Onko mitään tehtävissä vai pitääkö vain suosiolla luovuttaa ja päästää mies hakemaan alun huumaa uudestaan? Kauanko parisuhteen kipinä on teillä kestänyt? Itselläni suhteet, joissa on kipinöinyt eniten, on ollut myös eniten konflikteja.

Voit lohduttautua sillä, että sinulla ei ole vaihtoehtoja, joten turha jäädä kahta päivää pidempään asiaa suremaan ja jossittelemaan. Jos joku ei tahdo olla suhteessa, olkoon syynä vaikka erilainen mieltymys verhojen väristä, et voi väkisin pitää häntä siinä. Ja usko pois, ero on aina parempi kuin suhde missä toinen ei ole mukana. Onneksi mies sentään puhui ajatuksistaan eikä esimerkiksi lähtenyt pettämään, mikä on yleistä noille "kipinän etsijille". Minulla on myös itselläni kokemusta kyseisestä miestyypistä ja heille oli yhteistä se, että henkinen ikä tuntui olevan todella matala ja naiset vaihtuivat kuin sukat, kun aina lähdetään tietyn ajan jälkeen etsimään sitä uutta kohdetta jota voi taas vähän aikaa fiilistellä. Kuka nainen sellaisen miehen perään haluaisi itkeä? Tsemppiä!

Vierailija
45/54 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit lohduttautua sillä, että sinulla ei ole vaihtoehtoja, joten turha jäädä kahta päivää pidempään asiaa suremaan ja jossittelemaan. Jos joku ei tahdo olla suhteessa, olkoon syynä vaikka erilainen mieltymys verhojen väristä, et voi väkisin pitää häntä siinä. Ja usko pois, ero on aina parempi kuin suhde missä toinen ei ole mukana. Onneksi mies sentään puhui ajatuksistaan eikä esimerkiksi lähtenyt pettämään, mikä on yleistä noille "kipinän etsijille". Minulla on myös itselläni kokemusta kyseisestä miestyypistä ja heille oli yhteistä se, että henkinen ikä tuntui olevan todella matala ja naiset vaihtuivat kuin sukat, kun aina lähdetään tietyn ajan jälkeen etsimään sitä uutta kohdetta jota voi taas vähän aikaa fiilistellä. Kuka nainen sellaisen miehen perään haluaisi itkeä? Tsemppiä!

Kiitos! Niinpä, turha sellaisen perään on haikailla joka ei halua mua, mutta kyllä mun sydän särkyi tämän myötä ja toipumisessa kestää varmaan hetki.

Vierailija
46/54 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on Alfojen alfa..ehkä joba omega.Tinderissä nuoremmat ja kauniimmat tykkää...nyt kohti uusia seikkailuja.

Maksoitko miehen elämisen ym?:)

Vierailija
47/54 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panomies kirjoitti:

Mies on Alfojen alfa..ehkä joba omega.Tinderissä nuoremmat ja kauniimmat tykkää...nyt kohti uusia seikkailuja.

Maksoitko miehen elämisen ym?:)

En tietenkään maksanut. Olemme molemmat anteliaita luonteeltamme ja kulut menivät noin 50/50.

Vierailija
48/54 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo kuten muutkin ovat sanoneet naa on niin nahty. Mies, joka innostuu (joskus pitkasta aikaa) saamastaan huomiosta ja kiintymyksesta ja alkaa heti ajatella, etta sittenhan hanella on tsansseja niihin megabeibeihinkin, joiden kuvien aarella on vuodet runkkaillut. Ja naiselle jaa luu kateen kun mies lahtee etsiskelemaan naita. Varmasti naisetkin voivat joskus toimia nain, ei siina mitaan, ihmiset ovat persoja huomiolle ja ainakin minun on nain vanhemallakin ialla vaikea kovin nopeasti erottaa onko kyse molemminpuolisesta kiinnostuksesta vai siita etta toinen tuntee itsensa mukavasti imarrelluksi ja paistattelee siina.

Yleensa tietysti miehelle selviaa jossain vaiheessa etta ei suinkaan ole niin, etta KAIKKI naiset olisivat hanesta yhtaan sen enempaa kiinnostuneita kuin ennenkaan, vaan sattui nyt vaan kohdalle sellainen tapaus. mutta tallaisia polvasteja on vaan vaikea kunnioittaa sen sekoilun jalkeen.

Vierailija
49/54 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen niin pölvästi ja koko sydämestäni ihastunut ellen rakastunut että luultavasti ottaisin hänet kyllä takaisin kokeilujen jälkeen jos olisin itse vielä sinkku. Odottelemaan en kuitenkaan jää eli jos suhde oli lopullisesti tässä, sitten yritän päästä nopeasti yli ja uudestaan vaan parempaa etsimään (koska täydellinenhän tämäkään mies ei ole,,vaikka sellainen käsitys saattaa itsestään olla).

Vierailija
50/54 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnettomalla oikea asenne... nokka pystyyn ja kohti uusia pettymyksiä... ;o)  ei tuota miestä kannata enää takaisin ottaa, ainakin oma mielipiteeni on pettämisestä/lyömisestä se, että eka kerta ratkaisee, sen jälkeen on se on helpompaa. Sydänsurut on ikäviä, mutta tsemppiä, vaikutat kyllä naiselta, jolla ei ole ollenkaan vaikeuksia löytää uutta ja entistä parempaa ukkelia kanssasi tänne tallustamaan.

Vierailija
51/54 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaxin aina kaunuhinpi kirjoitti:

Onnettomalla oikea asenne... nokka pystyyn ja kohti uusia pettymyksiä... ;o)  ei tuota miestä kannata enää takaisin ottaa, ainakin oma mielipiteeni on pettämisestä/lyömisestä se, että eka kerta ratkaisee, sen jälkeen on se on helpompaa. Sydänsurut on ikäviä, mutta tsemppiä, vaikutat kyllä naiselta, jolla ei ole ollenkaan vaikeuksia löytää uutta ja entistä parempaa ukkelia kanssasi tänne tallustamaan.

Kiitos rohkaisun sanoista!

Vierailija
52/54 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneton___ kirjoitti:

No mä olen niin pölvästi ja koko sydämestäni ihastunut ellen rakastunut että luultavasti ottaisin hänet kyllä takaisin kokeilujen jälkeen jos olisin itse vielä sinkku. Odottelemaan en kuitenkaan jää eli jos suhde oli lopullisesti tässä, sitten yritän päästä nopeasti yli ja uudestaan vaan parempaa etsimään (koska täydellinenhän tämäkään mies ei ole,,vaikka sellainen käsitys saattaa itsestään olla).

Jos harkitset hänen ottamistaan takaisin, niin sun pitää tällä välillä myös itse tapailla muita miehiä ja harrastaa seksiä muiden kanssa. Silloin olette aidosti samalla viivalla ja voitte palata yhteen uskottavammin.

Sattumakta mieheni lapsella eli parikymppisellä tyttärellä on vastaava tilanne. Mies on ilmoittanut juuri noin, että haluaa ehkä erota ja kokeilla omaa elämää sinkkuna ainakin hetken tai ehkä lopullisesti. Mieheni nevoi tytärtään jättämään miehen välittömästi eikä jäävän missään tapauksessa odottamaan. Se olisi muuten kuulemma miehelle ikuinen avoin lupa kohdella häntä kuinka huonosti tahansa ja tehdä mitä vain. Kuulemma (miehen neuvona), jos haluaa oikean suhteen, ei pidä ryhtyä kynnysmatoksi vaan vaatia ansaitsemaansa kunnioitusta.

Vierailija
53/54 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista! Joo, jos näyttää siltä että tämä parisuhde on lopullisesti tuhoon tuomittu, niin jatkan kyllä elämääni. Seksiä en kuitenkaan seksin vuoksi tule etsimään vaan se on sitten kiva sivuvaikutus, kun sopiva puoliso löytyy 😊

Vierailija
54/54 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltähän se lopullinen eroilmoitus sitten tuli, WhatsAppilla. Siinä vasta miesten mies. Ehkä ei kannata paljon itkeä perään, mutta kyllähän se silti surettaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme